Bukefalos 28 år!

Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Man har rätt till helgtillägg vissa dagar före helgdagar detta från kl.16.00
Kopierat från AB01 Lärarförbundets kommunala avtal, gäller även Kommunals avtal.
"2. O-tilläggstid B (Dock inte i fall som avses med o-tilläggstid A) 39:00 per timme
• Tid från kl. 16.00 till kl. 24.00 vardag närmast
före trettondag jul, första maj, Kristi
himmelsfärdsdag eller alla helgons dag.
• Tid från kl. 00.00 till kl. 07.00 måndag eller
vardag närmast efter trettondag jul, första
maj eller Kristi himmelsfärdsdag."

Därför brukar man försöka "få hem" ungarna i tid så att arbetsgivaren inte ska behöva betala ut den otroliga summan av 39 kronor extra per timme!
 
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

:o
Jag misstolkade hennes inlägg...Jag läste lite för snabbt!

Att det finns sådana dagar vet jag (att man får lite extra betalt), men där jag har jobbat har dom inte varit så snåla med de stackars kronorna, så vi har gladeligen fått arbeta om vi har haft barn.
 
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Tack Mimmipigg!
Jag letade just i mina pärmar efter dessa rader.

Nu kan man ju tycka att 39 kr i timmen är löjligt lite...
Fast det kan ju vara skönt för barnen med en lite längre ledighet också?
Och för föräldrarna att få vara med sina barn lite extra? i bland kan helgen kännas fjuttigt kort....

* Jenny *
 
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Idag är det fredag och gissa hon ringde just och sa att han hade feber och skulle hämtas !!!! :mad:
Min svärmor var där efter 15 min och barnet har ingen feber, nu är jag riktigt :devil: förbannad !!

Dessutom var hon mycket spydig mot min man i morse och han var sur som ättika när han kom till bilen, nu kommer vi kontakta hennes chef.
Jag sa att jag hämtat honom 3 veckor i rad för att hon sagt att han har feber och ingen av gångerna har han haft det, när mina svärföräldrar kommit efter ca. 10-15 min (de bor nästan granne med dagmamman)...oj då svarade hon bara !!
/Cetzy
 
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Men vi får inte gå före 15.00, jag kan inte göra något åt det hur gärna jag vill.
/Cetzy
 
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Brukar "febern" komma ett par timmar efter lunch?

Det var vad den gjorde på min son.
Han kunde plötsligt få uppåt 39 grader som gick över på någon timme.
Det visade sig att han var allergisk mot mjölk och gluten.
Och särskilt gluten kan ge just det symptomet.
Problemen började när jag slutade att amma när han var 18 månader, och han hade då redan varit ett halvår hos dagmamman.
Bröstmjölken skyddade tarmen.

Har hon något särskilt i maten som ni inte brukar ha hemma?

I vårt fall så var det vi föräldrar som ansågs som oansvariga att vi lämnade ett barn med feber till dagmamman.
Då dagmammorna jobbade i team så var det flera av dem som sett min son med feber.
Och han såg inte bra ut när feber-attackerna kom.

Vore det mitt barn så skulle jag faktiskt utreda barnet också och inte bara hoppa på Dagmamman.
Tänk om han faktiskt har något problem, det vore ju tokigt att missa det.
Det tog oss nära ett halvår att dels komma på vad problemet var samt att lösa det med diet.
Under den perioden så gick barnet från att ha varit en stor och rund 1½-åring på 13kg till att bli en mager 2-åring på 11kg.
 
Sv: Barnomsorg...usch så trött jag blir !

Jag förstår så väl att alla inte kan komma ifrån jobbet tidigare :crazy:
Men det verkar som om det ligger mer "groll" mellan er och dagmamman...

Antingen har verkligen er son feber, och hon känner sig påhoppad när ni motsäger er det, eller så har hon kommit på, att det kommer någon och hämtar när hon säger att han har feber, alltså kan ni också hämta tidigare när hon ber om det :confused:

Jag spånar fritt!

Men att koppla in hennes chef är nog helt rätt i allafall, för chefen ska faktiskt också vara HENNES hjälp om HON har svårt att nå någon förälder.

Jag önskar er lycka till!!!

* Jenny *
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 794
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 756
Senast: Bri
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 210
Senast: Treo
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
6 724
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp