Håller med om detta, jag har helmönstrade väggar i vardagsrummet, arbetsrummet, köket och mitt sovrum. Det är absolut inte rörigt utan smälter ihop jättefint. Tror det dessutom i ett barnrum är positivt med mycket saker att titta på (själv låg jag och tittade på furukvistarna i det obehandlade taket som barn). Och på natten släcker man ju ändå, som @VLMF påpekade
![]()
Eller hur, mer mönster åt folket. Följer Lena Nyholm på instagram och jag tycker hon förklarar så bra hur mönster kan lugnas med andra mönster mm.
Tror också att det är bra! Hade en kollega som tapetserade deras sovrum med tapeten "Hoppmosse". Hon tänkte "hjälp vad gör jag" först men hon beskrev hur hon älskade att ligga och titta på tapeten när hon skulle sova, att det alltid fanns något att upptäcka typ. Tänker att det kan vara likadant med barn.
När min familj såg att jag tänkte tapetsera varenda vägg i vardagsrummet på mitt hus tittade de på mig och bara "vad göööör du, räcker det inte med en fondvägg?". Men de är också övertygade nu om att det blir bättre med samma tapet på alla väggar