Bästa hackamoret?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 095
S

SanchoPancho

Skall köpa ett hackamore med långa skänklar och har sett ett par olika, men inte så många. Vilket märke rekomenderar du? Bästa pris och kvalité?
Börjes har ju för under 200:- och Sprengers ligger väl på x antal hundralappar mer. Lägger hellre pengar på kvalité så att man slipper råka ut för att hacket plötsligt skulle lossna.
Tips på sidor där man kan hitta dessa? :bow:

Sv: Bästa hackamoret?

Har hört att Börjes hack kan "knäppa upp sig själv" vid ridning!
Gillar inte hööks hack för jag tycker det är fult med nylon-remmen.
Köpte ett på EKO för ca en månad sedan och det var kanon.
Var av varianten med korta skänklar, fanns i svart eller brunt.
Hade rejäl "platta" över nosen och läder-rem undertill. Alltså helt i läder. Något stelt i början men det mjuknade snabbt när det användes. Snyggt och rejält. Kan jag varmt rekomendera.

Glömde skriva en sak: Priset! Låg på 179 kr har jag för mig!

SORRY att jag jag slarvläste ditt inlägg!!!! Såg sen att du ville ha långa skänklar.... :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Oj!Hoppas det finns kvar sådana där hack som du köpt Kockan...ska till eko nu till helgen och är ute efter ett sådant hack..Hoppas de finns kvar..

När jag var där (Länna) hade de inte det jag sökte framme, så jag frågade. De hade precis fått in dem och inte hunnit plocka ut dem än, så det lönar sig att fråga!

Såg ett på lantmännen med korts skänklar för ungefär det priset. Blev lite görvånad att det var såpass billigt..

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 986
Senast: Ace
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: EmelieR
·
Western (Det blev visst långt, jag hoppas ni orkar läsa och ge mig lite tankar!) Jag står inför ett litet problem, ett rätt så trevligt...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 251
Senast: Jeronimo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka