Bästa kvastarna?

Bukefalos 30 år!

Där jag står har folk lite svårt att förstå att man inte ska använda de breda mjuka där det är blött (typ i spolspiltan). Alla breda mjuka är alltså fulla med fuktig smuts, som sprider ut sig när man sopar. Jag blir VANSINNIG på det😅
Men problemet är ju inte kvasten i sig utan att den hanterats på ett mindre optimalt sätt och blivit typ förstörd.

Jag hade blivit tokig. Men med tanke på att folk häller vatten i bottenfrusna avlopp och ställer halvfulla skottkärror med skit ute i minusgrader så är jag inte förvånad.

De mjuka är inte så bra på att fiska upp damm ur golv med mycket håligheter heller, där är riskvast oslagbart.

Jag gillar rishalmskvastarna men den BÄSTA är ju ändå denna..

1769275267754.webp

Men nu har ju granngården inte de i sortimentet längre utan måste beställa via nätet... Och de är INTE billiga...

Jag vet inte om hållbar just är ordet, det brukar gå några per år, men min favorit är helt klart rishalmskvast. Priset gör att det är helt ok att byta ut dem då och då.

Hos oss säljer den lokala butiken dem, men kikade in på länken ovan och såg att de säljs där också: https://www.hogstaridsport.com/stall-1/redskap/rishalmkvast-kerbl
Har också såna här ⬆️ kvastar, aldrig haft något annat.
Håller en halv evighet och bara outstanding .

Jag gillar rishalmskvastarna men den BÄSTA är ju ändå denna..

Visa bifogad fil 180427

Men nu har ju granngården inte de i sortimentet längre utan måste beställa via nätet... Och de är INTE billiga...
Sån här svepkvast är perfekt för långa stallgångar! Till finlir vid boxen vill jag ha rishalmskvast. Viktigt att de hängs upp när de inte används, står den på borsten blir den snabbt böjd och förstörd.

Liknande trådar

• Bästa grindhandtagen?
  • Billiga ridhjälmar till tillfälliga besökare
  • Övervaknings kamera
  • Köpa begagnad utrustning

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026