Bästa länet för häst?

Priset på gårdar är mest kopplat till pendelavstånd till arbetsmarknaden.
Nära Stockholm = jättedyrt.
Likadant i Sörmland.
Men det finns områden som ligger avsides, är jättefina och extremt prisvärda i Uppland, Västmanland, Sörmland samt inte minst Östergötland.
Ydre t.ex. Vackert så att man smäller av.
Ja absolut. När vi pratar Östergötland så är ju en gård mycket dyrare här runt Skärkind/norsholm och omkring än Åtvidaberg där ju färre verkar vilja bo som exempel. Nu vet jag dock inte om hur det ser ut med tävlingar där utifrån den punkten just. Men runt Norrköping och Linköping är ju tex Mantorp, Kimstad mm nämnda. Även okej avstånd till VRF som ju ligger på vikbolandet och också är lite större tävlingsmässigt runt mina trakter.

Ja absolut. När vi pratar Östergötland så är ju en gård mycket dyrare här runt Skärkind/norsholm och omkring än Åtvidaberg där ju färre verkar vilja bo som exempel. Nu vet jag dock inte om hur det ser ut med tävlingar där utifrån den punkten just. Men runt Norrköping och Linköping är ju tex Mantorp, Kimstad mm nämnda. Även okej avstånd till VRF som ju ligger på vikbolandet och också är lite större tävlingsmässigt runt mina trakter.
Ja jag skulle nog säga att generellt går boendepriser och ”nära till träning och tävling” hand i hand. Med vissa undantag😊

Det är ju då en fråga om hur mycket man åker.
Och så får man räkna på det.
1 miljon kostar 35 000:-/år att låna.
Man åker ganska så mycket för de pengarna.

Tid är pengar 💸
Det är jäkligt nice att ha ha allt inom behagligt gång/cykel/köravstånd och slippa spendera en massa tid bara på att ta sig till jobb, träningar, tävlingar osv.
Det var ju det ts ville komma ifrån.

Tid är pengar 💸
Det är jäkligt nice att ha ha allt inom behagligt gång/cykel/köravstånd och slippa spendera en massa tid bara på att ta sig till jobb, träningar, tävlingar osv.
Det var kul det ts ville komma ifrån.
Ja och det blir då en omöjlig ekvation.
Den med både nära och billigt.
Det är antingen nära eller billigt.

Jag äger en gård 45 min från Stockholm C.
20 min från 2 hästkliniker.
Ridhus i varje buske och tävlingar och träningar överallt.
Du kan ju gissa vad priserna är där?

Ja och det blir då en omöjlig ekvation.
Den med både nära och billigt.
Det är antingen nära eller billigt.

Jag äger en gård 45 min från Stockholm C.
20 min från 2 hästkliniker.
Ridhus i varje buske och tävlingar och träningar överallt.
Du kan ju gissa vad priserna är där?

Nu har ju inte ts skrivit att hon vill köpa en gård 🙄

Priserna är betydligt bättre här än Stockholm med fördelen att man slipper Stockholm 😁😁😁
Utmärkta kommunikationer med e4an och pendel till flera städer och hästlivet är perfekt utan att man blir ruinerad 👌

• Gilla
Reactions: abc

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 202
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 337
Senast: lilsan
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 499
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka