Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns fina LED slingor man kan sätta runt halsen. Vet också att tex @Fiorano sätter ljusslingor runt benen med.Vad har ni för reflexer/lysen/lampor när ni rider i mörkret?
Vad ska man ha som SYNS och där reflexförmågan håller?
Känns som om jag vill vara typ julgran mht hur bilar kör häromkring![]()
Rider jättemycket i mörker och rätt ofta stannar bilar och berömmer min outfitVad har ni för reflexer/lysen/lampor när ni rider i mörkret?
Vad ska man ha som SYNS och där reflexförmågan håller?
Känns som om jag vill vara typ julgran mht hur bilar kör häromkring![]()
Reflex band! Kräver inte många stygn för att fästa ländtäcket och syns bra! Går även o fläta in i man/svans. Det gör jag på mina lösdrifts hästar hela vinterhalvåret. Praktiskt o kunna hitta dem snabbt i mörkret.Tycker det är så störande att så få ländtäcken faktiskt har svanskappaliksom hela poängen kan jag tycka.
Svansreflexer sitter inte kvar på mina![]()
Ooh, det borde jag prova! Har bara ett set av regntäckena som har reflexReflex band! Kräver inte många stygn för att fästa ländtäcket och syns bra! Går även o fläta in i man/svans. Det gör jag på mina lösdrifts hästar hela vinterhalvåret. Praktiskt o kunna hitta dem snabbt i mörkret.
Visa bifogad fil 191235
Sitter dom inte ens kvar med påsklämma? Tycker det fungerar suveränt! Tappat flera som en fäster runt svansen ned kardborre, helt hopplöst.Tycker det är så störande att så få ländtäcken faktiskt har svanskappaliksom hela poängen kan jag tycka.
Svansreflexer sitter inte kvar på mina![]()
Inte ens tänkt tanken, så måste testasSitter dom inte ens kvar med påsklämma? Tycker det fungerar suveränt! Tappat flera som en fäster runt svansen ned kardborre, helt hopplöst.
Jag läste någonstans att om du har varselväst på dig i dagsljus så syns du i snitt 2 sekunder tidigare än utan. Två sekunder på 70 eller 90 väg är en lång sträcka.Jag vill slå ett slag för att använda reflexer med neon-färger i grunden. Även om de gråa/svarta/osynliga under dagen är snygga så är neon en säkerhet också under dagen, skymning etc. Då kan man undvika att förväxlas med en älg av triggerhappy jägare också.
Och glöm inte ryttarreflexer! Man ska synas även om man råkar sära på ekipaget.
Jag tycker varselväst är gräsligt fult så jag har blivit knallrosa tanten och har cerisa tröjor/jackor. Inte riktigt lika bra som gul varselväst men betydligt bättre än alla andra tröjor/jackor i marin, svart och grönt...Jag läste någonstans att om du har varselväst på dig i dagsljus så syns du i snitt 2 sekunder tidigare än utan. Två sekunder på 70 eller 90 väg är en lång sträcka.
Så jag har nästan alltid varselväst när vi är ute med hästarna. Plus att jag inte kan bli "överraskad" av skymningen utan alltid är beredd!
Mvh Präktiga tanten