BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Beroenden. Finns överallt.
Jag Àr inte sÄ mycket pÄ vare sig Facebook eller Instagram. Och nu har jag ledsnat totalt verkligen.
Kollade lite igÄr. FÄr upp nÄgot helt orelaterat klipp, kollar lite.
Reklam om vartannat. Folk jag inte följer och aldrig hört talas om.
Bild pÄ studenten i fredags och dess kommentarer

Totalt onödigt för mig att sitta och kolla pÄ dessa.
MÄr jag bÀttre efterÄt?
Nej tvÀrtom.
MÄste nÀstan ge Facebook en eloge för att verkligen trycka upp skit under nÀsan pÄ mig :bow:

Men ja. Det Àr ett val. Jag kan vÀlja om jag ska gÄ in dÀr eller inte. Ingen tvingar mig.
Har kvar kontot men kommer endast gÄ in dit för att kolla vissa grupper. Och det en gÄng i veckan. Inte mer.
Flödet ska jag inte kolla pÄ alls.
Totalt onödigt skit som bara drÀnerar mig.

Haft en spontan minibjudning med te, kaffe, scones och kakor.
Älskar vĂ€xthuset 😍
Hade velat ha en gungstol dĂ€r ocksĂ„ men det blir i trĂ€ngsta lagret sĂ„ 😅
Massa odlingar sen fika!
Perfekt đŸ€©

Och av en slump hittade jag denna söta tapet. Kanske för barnslig men hade kunnat tÀnka mig denna i hallen pÄ övervÄningen :D
IMG_3751.webp

Älskar vĂ€xthuset 😍
Massa odlingar sen fika!
Perfekt đŸ€©

Och av en slump hittade jag denna söta tapet. Kanske för barnslig men hade kunnat tÀnka mig denna i hallen pÄ övervÄningen :DVisa bifogad fil 186629
Jag skulle inte kalla tapeten för barnslig, jag skulle kalla den "whimsical". JÀttefin! <3

Älskar vĂ€xthuset 😍
Massa odlingar sen fika!
Perfekt đŸ€©

Och av en slump hittade jag denna söta tapet. Kanske för barnslig men hade kunnat tÀnka mig denna i hallen pÄ övervÄningen :DVisa bifogad fil 186629
Helt underbar, ju!! Som en fondtapet i ett rum hade jag lĂ€tt haft den; i hallen pĂ„ övervĂ„ningen lĂ„ter perfekt! Jag Ă€lskar alla detaljer! Din dotter kommer att Ă€lska den ocksĂ„; alla figurerna och allt fint... Kör!! (Är frestad sjĂ€lv nu ... Vilket tapetföretag gör den?)

Helt underbar, ju!! Som en fondtapet i ett rum hade jag lĂ€tt haft den; i hallen pĂ„ övervĂ„ningen lĂ„ter perfekt! Jag Ă€lskar alla detaljer! Din dotter kommer att Ă€lska den ocksĂ„; alla figurerna och allt fint... Kör!! (Är frestad sjĂ€lv nu ... Vilket tapetföretag gör den?)
https://www.miltonandking.com/product/garden-party-wallpaper/

Vad fint att lÀsa hur lÄngt du kommit @karamelldrottningen , sÄ mycket insikt du nÄtt och sÄ mycket klokare du resonerar nu nÀr du tagit makten över ditt liv istÀllet för att beroendet har makten. Superbra gjort! :heart

Med risk för att vara trÄkig och jag hoppas att jag inte trampar pÄ nÄgra tÄr, men om resplaner och renoveringar etc sÄ tÀnker jag att det nog vore klokt att tÀnka lite ekonomiskt ocksÄ. Att köpa loss traktorn sÄ att du har full bestÀmmanderÀtt över det du behöver för att driva din gÄrd borde vara prio just nu, och att resa och renovera finns all tid för under kommande Är.

Jag fattar att det Àr lockande och det Àr viktigt att göra roliga saker i livet som fÄr en att mÄ bra, men att inte vara beroende av mÀnniskor som inte Àr bra för en Àr ocksÄ viktigt. SÀrskilt i ett lÀngre perspektiv.

Vad fint att lÀsa hur lÄngt du kommit @karamelldrottningen , sÄ mycket insikt du nÄtt och sÄ mycket klokare du resonerar nu nÀr du tagit makten över ditt liv istÀllet för att beroendet har makten. Superbra gjort! :heart

Med risk för att vara trÄkig och jag hoppas att jag inte trampar pÄ nÄgra tÄr, men om resplaner och renoveringar etc sÄ tÀnker jag att det nog vore klokt att tÀnka lite ekonomiskt ocksÄ. Att köpa loss traktorn sÄ att du har full bestÀmmanderÀtt över det du behöver för att driva din gÄrd borde vara prio just nu, och att resa och renovera finns all tid för under kommande Är.

Jag fattar att det Àr lockande och det Àr viktigt att göra roliga saker i livet som fÄr en att mÄ bra, men att inte vara beroende av mÀnniskor som inte Àr bra för en Àr ocksÄ viktigt. SÀrskilt i ett lÀngre perspektiv.
Jag har inte renoverat pÄ ett tag nu. Inte i Är eller förra Äret. Jo förutom ett hus dÄ. Men det var ett mÄste.
AlltsÄ mÄlning utvÀndigt. Och byte av viss panel. Huset jag tÀnkte eventuellt i Är blir endast mÄlning utomhus. Men det Àr snart juli och jag har inte kommit nÄgonstans vad gÀller det O_o
Tapeter etc Ă€r lĂ„ngt ner pĂ„ prioriteringslistan. Är typ hundra saker före det 😅
DÀremot tycker jag sÄnt Àr roligare Àn kolla mÄtt pÄ slanor osv. Tapeter Àr som roligare att skriva om. Och hemma Àr vissa rum sÄ slitna i fÀrgen. SÄ oavsett om man stÀdar frenetiskt ser det smutsigt ut. NÄn skitfÀrg. Dessutom skiftningar i tak.
Mitt projekt ute har jag endast anvÀnt sÄnt som redan finns hemma. Inte köpt nÄgot.

Semesterresa borde inte bli sÄ dyrt.

Jag har inte renoverat pÄ ett tag nu. Inte i Är eller förra Äret. Jo förutom ett hus dÄ. Men det var ett mÄste.
AlltsÄ mÄlning utvÀndigt. Och byte av viss panel. Huset jag tÀnkte eventuellt i Är blir endast mÄlning utomhus. Men det Àr snart juli och jag har inte kommit nÄgonstans vad gÀller det O_o
Tapeter etc Ă€r lĂ„ngt ner pĂ„ prioriteringslistan. Är typ hundra saker före det 😅
DÀremot tycker jag sÄnt Àr roligare Àn kolla mÄtt pÄ slanor osv. Tapeter Àr som roligare att skriva om. Och hemma Àr vissa rum sÄ slitna i fÀrgen. SÄ oavsett om man stÀdar frenetiskt ser det smutsigt ut. NÄn skitfÀrg. Dessutom skiftningar i tak.
Mitt projekt ute har jag endast anvÀnt sÄnt som redan finns hemma. Inte köpt nÄgot.

Semesterresa borde inte bli sÄ dyrt.

NÀr rÀknar du med att ha köpt loss hela traktorn?

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!