BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Funderar om jag redan nu kan sÀtta StörstaLilla pÄ kö till den förskolan jag helst vill att hon ska gÄ i? Fast hon redan har fÄtt plats i en annan?
Börjar inte förrÀn OKTOBER sÄ en evighet tills dess.
Nu kanske den hon ska gÄ i Àr jÀttebra. Ingen aning och kan inte hÀlsa pÄ dÀr Àn dÄ det varit stÀngt flera veckor nu. NÄn gÄng denna mÄnad de skulle öppna igen.
MÄste nog höra med kommunen men alla Àr ju lediga. SvÄrt fÄ tag pÄ folk.
KÀnns inte optimalt att hon ska börja pÄ en och sen behöva byta och lÀra kÀnna nya mÀnniskor igen utan bÀttre samma tÀnker jag.
Snurrar bara. Viktiga det blir bra.
Vi bytte efter 1 Är var inga problem med det.

Vi har börjat se pÄ en serie J och jag. DÀr huvudrollerna har en anstrÀngd relation till varandra. Far och dotter.
Vi pratar ju en hel del medan vi kollar om allt möjligt. Gissar vem som kommer göra vad osv.
Hur som helst sÄ nÀr vi pratade om just sÄdana relationer, barn och pappor sÄ kom vi in pÄ StörstaLilla.
Han sa att vi bÄda betyder vÀldigt mycket för honom och att hon kÀnns som hans dotter.
Jag kÀnner mig sÄ rörd.
Det kĂ€nns fint ❀

StörstaLilla Àr sÄklart vÀrldens bÀsta och helt fantastiskt men just nu ganska krÀvande.
Allt ska undersökas. Hon gÄr men ramlar ofta. Speciellt om hon börjar bli lite trött.
Hoppas det blir stabilare snart.
Flera tÀnder kommit och fler ska det bli. Kliar och skaver. Gör sÀkert ont.
Puh. TÀnker pÄ de som har flera barn. GÄr ju inte springa runt efter alla konstant. Iofs Àr det vÀl olika faser dÄ. Olika Äldrar.
IgÄr var vi pÄ utflykt. Idag bara hemma och stallet. Sen fikade hos en granne.

StörstaLilla Àr sÄklart vÀrldens bÀsta och helt fantastiskt men just nu ganska krÀvande.
Allt ska undersökas. Hon gÄr men ramlar ofta. Speciellt om hon börjar bli lite trött.
Hoppas det blir stabilare snart.
Flera tÀnder kommit och fler ska det bli. Kliar och skaver. Gör sÀkert ont.
Puh. TÀnker pÄ de som har flera barn. GÄr ju inte springa runt efter alla konstant. Iofs Àr det vÀl olika faser dÄ. Olika Äldrar.
IgÄr var vi pÄ utflykt. Idag bara hemma och stallet. Sen fikade hos en granne.
Du kommer att se en STOR skillnad inom ett halvÄr. Speciellt efter hon börjar pÄ förskolan. DÄ brukar utveckling gÄ snabbt :) .

Orkar inte detta.
Rensade bland papper och dÄ kom ett handskrivet brev fram. Eller kort menar jag.
Tappade det totalt av att se hans snirkliga bokstÀver. Det kÀnns hemsk.
Ångest. Sorg. Jag vet inte.
Saknar honom sÄ mycket.
Kan inte andas. MÄste andas.
Fattar inte varför jag reagerar sÄ hÀr.
Vi har ju fortfarande kontakt och skriver eller pratar med varandra nÀstan dagligen.
En dag i taget.

En dröm i natt som var obehaglig och konstig.
Jag, StörstaLilla och min mamma var och Äke nÄnstans i bil.
Mycket trafik stundtals och noll trafik stundtals.
SÄ kommer en bil och kör om och samtidigt kommer en annan bil frÄn motsatt riktning och bilen som kör om kastar sig Ät sidan likt en hÀst. Sen börjar den köra jÀttelÄngsamt istÀllet.
PÄ displayen i bilen fÄr vi se han som kör bilen. Som en tv eller dator. Och dÀr ser jag att han har satt upp en stÀllning i sin bil med ett glas fullt vin.
Jag pÄpekar detta för min mamma flera gÄnger för hon har fastnat vid den ovanliga fÀrgen pÄ bilen.
Sen kommer en tunnel och plötsligt gÄr han utanför bilen pÄ en höjd stig. Vi stannar. Poliser Àr redan pÄ plats eller om det Àr nÄgon kontrollant.
Alla tycker synd om honom och ingen verkar vara arg och inte vi heller.
Jag försöker fÄ prata med honom lite sjÀlv men det gick inte för det var för mycket folk.
SÄ vi kör vidare.
Sen Àr jag nÄnstans. Troligen hemma. Och inser att jag dricker ur en flaska och tycker vinet smakar konstigt sÄ kollar jag flaskan. KÀnner ingenting för övrigt och tÀnker att den Àr nog alkoholfri.
Det Àr glögg 19 %

En dröm i natt som var obehaglig och konstig.
Jag, StörstaLilla och min mamma var och Äke nÄnstans i bil.
Mycket trafik stundtals och noll trafik stundtals.
SÄ kommer en bil och kör om och samtidigt kommer en annan bil frÄn motsatt riktning och bilen som kör om kastar sig Ät sidan likt en hÀst. Sen börjar den köra jÀttelÄngsamt istÀllet.
PÄ displayen i bilen fÄr vi se han som kör bilen. Som en tv eller dator. Och dÀr ser jag att han har satt upp en stÀllning i sin bil med ett glas fullt vin.
Jag pÄpekar detta för min mamma flera gÄnger för hon har fastnat vid den ovanliga fÀrgen pÄ bilen.
Sen kommer en tunnel och plötsligt gÄr han utanför bilen pÄ en höjd stig. Vi stannar. Poliser Àr redan pÄ plats eller om det Àr nÄgon kontrollant.
Alla tycker synd om honom och ingen verkar vara arg och inte vi heller.
Jag försöker fÄ prata med honom lite sjÀlv men det gick inte för det var för mycket folk.
SÄ vi kör vidare.
Sen Àr jag nÄnstans. Troligen hemma. Och inser att jag dricker ur en flaska och tycker vinet smakar konstigt sÄ kollar jag flaskan. KÀnner ingenting för övrigt och tÀnker att den Àr nog alkoholfri.
Det Àr glögg 19 %
Det Àr huvudet ditt som bearbetar. <3

TÀnkte först att jag skulle undvika att nÀmna Blim hÀr men nu skriver jag ÀndÄ. Vi har setts tvÄ gÄnger sen jag skrev sist om honom. Och imorgon ska vi pÄ IKEA.
Är ju skittrĂ„kigt Ă„ka dit sjĂ€lv sĂ„ blir nog bra

TÀnkte först att jag skulle undvika att nÀmna Blim hÀr men nu skriver jag ÀndÄ. Vi har setts tvÄ gÄnger sen jag skrev sist om honom. Och imorgon ska vi pÄ IKEA.
Nej, det Àr en verkligt USEL idé faktiskt. Och det vet du ju sjÀlv ocksÄ, och med största sannolikhet anledningen till att du skriver det hÀr.

NÄ...du förstör ju bara för dig sjÀlv (och J och kanske StörstaLilla). Du bestÀmmer...

Vad har han gett för respons pÄ det du skrev?
Om det finns minsta lilla som Àr oavklarat i relationens status sÀtter du dig i situationen att sjÀlv bidra till att underminera ditt eget stÀllningstagande!

Och ska ni umgÄs det minsta Àr det nödvÀndigt att ha inte bara sÀger sig acceptera, utan Àven sjÀlv Àr positiv (Àrligt pÄ riktigt menar det) till att ni ska vara bara kompisar som aldrig har tankar om nÄgon kanske kommande förÀndring av den statusen.
För han har inte lÄtit som nÄgon som vill ha det sÄ, eller som skulle hÄlla sig ifrÄn att försöka indirekt strÀva efter att fÄ dig att gÄ ifrÄn dina egna beslut.

FrÄn ilÀgg i söndags:
Tog förresten tag i nyss att skriva bÄde till M och till F att jag Àr i ett förhÄllande och att det Àr bara vi tvÄ nu.
SÅ JÄKLA SKÖNT!!

StÀmmer inte detta lÀngre Àn sÄ hÀr :confused: ?
Jo det stĂ€mmer. RĂ€knade inte in Blim Ă€n riktigt. Åka till IKEA tycker jag inte rĂ€knas.

Är det hĂ€r nĂ„got du utan problem kan berĂ€tta för J? Om inte Ă€r det nog nĂ„got du ska lĂ„ta bli att göra. SĂ„ du inte igen hamnar i att trassla till allt, behöva smussla/undanhĂ„lla och fĂ„r en massa stress av det/förstör er relation.
Att ha honom halvt pÄ krogen som back up plan, för att laga bil eller finnas dÀr nÀr du vill kÀnns inte sÄ bussigt mot nÄgon.

Jag har manliga vÀnner jag skulle kunna Äka till IKEA med utan konstigheter. Men det Àr ju klart för alla att jag Àr i en monogam relation och de gÄr inte och hoppas pÄ nÄgot mer med mig. Det skulle inte vara problem att sÀga till min eller deras partners iom att det Àr tydligt för alla parter att ingen hoppas pÄ mer Àn vÀnskap.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valpkull!