BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Det hÀr fÄr det att lÄta som om du har jÀttemycket prylar! Hur mÄnga handvÀskor har du :confused: ?
Jag har (ute) skor och jackor i massor. Jag bor ensam, men man kunde tro att det bor en 6 personers familj i mitt lilla hus, dÄ man kommer in i hallen.
Jag anser att jag "behöver" skor och jackor för olika tillfÀllen och olika humör.
Har inte sÄ vÀldigt mÄnga handvÀskor, men har förstÄelse för att man byter handvÀska efter humör, vÀder, tillfÀlle och klÀdval.

Jag har ocksÄ mycket klÀder, skor och vÀskor, eftersom jag hellre varierar mellan olika under mÄnga Är, Àn anvÀnder samma varje dag och behöver ersÀtta dem oftare.

Men jag tÀnker att det inte Àr mÀngden det handlar om hÀr, utan vilken stress som @karamelldrottningen fÄr av att mÄsta rensa för att göra plats för att en partner ska flytta in. Och om det skapar stress, kan det vara en signal om att det kan vara klokt att ta det lite lugnare och vara sÀrbos lÀngre, och rensa i lugn takt istÀllet. Med P var ni ju sÀrbos och han kunde komma och gÄ som han ville, sÄ det Àr ju inte ett mÄste att flytta ihop sÄhÀr tidigt tÀnker jag.

Jag har (ute) skor och jackor i massor. Jag bor ensam, men man kunde tro att det bor en 6 personers familj i mitt lilla hus, dÄ man kommer in i hallen.
Jag anser att jag "behöver" skor och jackor för olika tillfÀllen och olika humör.
Har inte sÄ vÀldigt mÄnga handvÀskor, men har förstÄelse för att man byter handvÀska efter humör, vÀder, tillfÀlle och klÀdval.
Jag bryr mig inte det minsta om hur mycket saker @karamelldrottningen har, men man kan ju försöka att inte ha sÄ mycket prylar att man blir stressad över det? Trivs man med sina saker - jag har t.ex. mÄnga böcker - sÄ Àr det ju inget hinder?

Jag bryr mig inte det minsta om hur mycket saker @karamelldrottningen har, men man kan ju försöka att inte ha sÄ mycket prylar att man blir stressad över det? Trivs man med sina saker - jag har t.ex. mÄnga böcker - sÄ Àr det ju inget hinder?
Men Àr inte det just vad @karamelldrottningen gör? Jag tolkade hennes inlÀgg som att hon insÄg att hon samlat pÄ sig lite mÄnga under Ären trots att hon inte köper nya och nu rensar lite. Tycker att det Àr en helt ok kÀnsla att fÄ kÀnna sig stressad nÀr man inser att man nog har lite mÄnga av nÄgon sak eller sÄ. Det vore en annan sak om hon hade suttit pÄ Àndan och klagat och vÀgrat göra av med saker och samtidigt köpt in nya, men sÄ skrev hon ju absolut inte.

Jag har trivts tidigare. Det mesta gillar jag och anvĂ€nder. Men mĂ€rkt nu i och med StörstaLillas ankomst att det har Ă€ndrats. De rum hon inte har tillgĂ„ng till dĂ€r Ă€r det TRÅNGT

Den lÄg helt galet. SÄ var bara att ta ut. BestÀmt mig för att sÀtta i en ny. Tar förhoppningsvis bort den om ett Är. Men beror pÄ hur livet ser ut.
Det Àr planen. Det kÀnns som en bra plan. Ett Är gÄr fort samtidigt som det hinner hÀnda mycket pÄ ett Är. Och jag och J hinner vara tillsammans lÀngre och jag kan styra upp resterande av livet tÀnkte jag skriva. Men Ànnu mer stabilitet inom olika omrÄden.
Plus att störstaLilla dÄ Àr Àldre.

Försöker styra upp lite aktiviteter med mina vĂ€nninor. GĂ„r sĂ„dĂ€r 🙃
Inte lÀtt nÀr det Àr heltidsjobb, familjer, hÀstar osv. Och framförallt avstÄndet!
10 mil Àr segt. Blir 20 mil tur och retur. SÄ en enkel fika Àr uteslutet.

Hösten Àr pÄ intÄgande. KÀnns ÀndÄ helt ok.
Hoppas det inte blir lika strÀng vinter som förra Äret.
Denna sÀsongen ska jag banne mig sÀga ifrÄn mer!!
Inte vÀnda ut och in pÄ mig sjÀlv för att nÄgon Àgare tycker si eller sÄ. Ger man lillfingret sÄ tar hen hela handen. HÀsten Àr totalt okomplicerad och trevlig. Men JAG mÄste bli bÀttre pÄ att sÀga nej.
Ordning och reda och underlÀtta arbetet.

Det Àr nÄgot jag behöver jobba pÄ.
SÀtta grÀnser. Och dÄ i alla omrÄden. Inte bara hÀsteriet. Utan med relationer överlag.
Och försöka vara mindre hÄrd mot mig sjÀlv.

Denna sÀsongen ska jag banne mig sÀga ifrÄn mer!!
Inte vÀnda ut och in pÄ mig sjÀlv för att nÄgon Àgare tycker si eller sÄ. Ger man lillfingret sÄ tar hen hela handen. HÀsten Àr totalt okomplicerad och trevlig. Men JAG mÄste bli bÀttre pÄ att sÀga nej.
Ordning och reda och underlÀtta arbetet.

Det Àr nÄgot jag behöver jobba pÄ.
SÀtta grÀnser. Och dÄ i alla omrÄden. Inte bara hÀsteriet. Utan med relationer överlag.
Och försöka vara mindre hÄrd mot mig sjÀlv.
Det dĂ€r skulle jag Ă„xĂ„ behöva jobba pĂ„. SĂ€tta grĂ€nser och sĂ€ga nej. Vara snĂ€llare mot mej sjĂ€lv. Vi har lite att jobba pĂ„ dĂ€r 😅

Är lite butter.
Tydligen har jag sagt tidigare att hans förÀldrar Àr vÀlkomna till mig.
Jag har bara inget minne av att jag sagt sÄ.
Nu tog han upp det igÄr kvÀll och igen i morse.
Jag sa som det var att jag har ingen lust och inte orkar.
Ju mer han snackar om detta ju mindre peppad blir jag.
Varför mÄste jag lÀra kÀnna de för?
Har verkligen noll lust 😞

Är lite butter.

Ett naturligt steg i relationen. Om du inte kĂ€nner sĂ„ fĂ„r han vĂ€l acceptera att du vill avvakta med den biten? ❀

Är lite butter.
Varför? För att ni ska flytta ihop och han vill kunna ta hem sina förÀldrar som gÀster?

Är lite butter.
Men om ni ska vara sambo (eller redan Àr?), sÄ kÀnns det vÀl rÀtt "normalt" att hans förÀldrar kommer pÄ besök ibland? Det kÀnns som om han mÄste fÄ vara med om bestÀmma det om ni bor tillsammans?

Är lite butter.

Tycker det Àr bra att du stÄr upp för vad du kÀnner och tycker.
Du behöver inte lĂ€ra kĂ€nna dem Ă€n, ta det i din takt ❀

De kommer imorgon.
TÀnkte J fÄr sova hos sig i natt (ska bara sÀga det ocksÄ) sÄ jag hinner bli sÀllskapssjuk lagom till de kommer :idea:

Nu Àr jag sjÀlv och det kÀnns bÄde skönt och oskönt.
En sÄn hÀr kvÀll dÀr hur ska jag sÀga. En kvÀll dÀr jag vill vara ensam och samtidigt inte.
Jag skulle kunna sitta sjÀlv i en bar och inte dricka mer Àn en alkoholfri drink. Sen titta pÄ resten. Bara titta.
Men hur kul Àr det?
Samtidigt Àr det sÄ det kÀnns just nu. Som om jag sitter vid en bar och gör absolut ingenting. Bara ser mig omkring.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och rĂ„d