BBs ridbrallor

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Equiform
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 806
E

Equiform

Känns lite ansträngt att starta en tråd för detta eftersom jag kanske bara behöver/får ett svar...men men...

De som är skodda från låret och neråt (plus "islandsvariant", d v s de är lite vidare nertill/går utanför skorna). Har även sett såna på en tysk f d OS-ryttare. Var hittar man såna? (Antar i Tyskland:smirk: , men det kanske går att få tag i såna utan att åka dit :D )

Sv: BBs ridbrallor

Känns lite ansträngt att starta en tråd för detta eftersom jag kanske bara behöver/får ett svar...men men...

De som är skodda från låret och neråt (plus "islandsvariant", d v s de är lite vidare nertill/går utanför skorna). Har även sett såna på en tysk f d OS-ryttare. Var hittar man såna? (Antar i Tyskland:smirk: , men det kanske går att få tag i såna utan att åka dit :D )

Vet inte vad du menar, exakt men jag tror jag såg såna på utförsäljning på Eko, kan ha varit mountain horse eller möjligen jacson
som de säljer där. Tror MH faktiskt.:confused:

Funderade på dem men köpte inte, tänkte på smutsen nertill :crazy: efter att ha gått omkring i dem ett tag. (Ibland är det ju skönt att rida utan vamt på benen på sommaren tex. )

Nu vet jag inte vad BB har för märke på sina, men bland annat Agersta och Kaupre har stort sortiment på den typen av ridbyxor. Båda affärerna finns på nätet.

Jag har islandshästbrallor av märket Treadstone, som säljs lite här och där.

Jag föredrar ridstövlar då jag anser mig hjälpt av stadgan de ger, att rida i skor ger mig många fel i sitsen (ja, jag vet att det låter dumt), så jag knölar in mina i stövlarna. :crazy: Men själva byxorna är jättesköna.

Jag vill också ha lite stöd över vristen, så jag har skaffat mig kängor (ej ridkängor egentligen) som är lite högre i skaftet istället. Man gör ju så mycket annat i stallet som kräver att man tar sig fram utan häst - och stövlar är oftast så klumpiga att gå i - och leggings o d är så bökigt att hålla på att ta av och på...när man är lite lat...:D

Själv hoppar jag i och ur kängorna när jag ska rida. Red i ridskor och leggings häromdagen, tyckte det var förfärligt. :o

De flesta märken säljer dem och de går att hitta ganska lätt i många shopar på nätet. ;)

Brukar benämnas jodphursridbyxor.

Tex B****s har ett par jodhpurs ridbyxor som är underbart sköna att rida i.

Var hittar du Treadstone? Jag har letat som en bäng men inte lyckats hitta dem någon stans! :O

Tack alla för svar, men jag hittar inga som är skodda från insidan av låret och ända ner. Antingen är de helskodda eller knäskodda.

Vill ha lite bättre fäste med benen, men inte tvingas "sitta fast" i sätet. Det är därför jag är ute efter just den varianten.

Aha, du var ute efter en speciell variant. Det missade jag. :o

Det enklaste är säkerligen att måttbeställa och då be om den skoningen.
Kan pm:a om de som finns att beställa hos, som jag vet om vill säga, om du vill?

Är det någon som har bilder på hur såna byxor ser ut? Kan dra mig till minnes helskodda (för det har jag själv) och knäskodda, men något osm är mitt emellan? Har ju garanterat sett såna byxor om inte annat när BB rider/undervisar, men jag kan inte minnas hur de är skodda.

De jag tänker på börjar som en spets på insidan av låret och går sedan ner "som vanligt" hela vägen "till skorna".

När jag var på Hööks senast så fanns såna brallor där(skoning från knät och hela vägen ner) gillar själv just den varianten.
/t

Mina Jacson-byxor är sådana. Knappar längst ner på utsidan (istället för dragkedja). Tror bl a Lillhästen i Stav har sådana Jacson-byxor, för 400-500 kr ungefär. Finns både helskodda och halvskodda.

Ja, kanske Naxos. De ska gå upp ganska högt...så man får lite fäste även med låren.

Jag köpte mina på en affär som numera enbart är en internetaffär. har du googlat?

Ja sådana har jag också!
Jacson är märket och skoningen kallas halvskodd tror jag. Börjar strax ovanför knät och går ända ner till foten. De är kraftiga och ger bra stöd. Jättesköna att rida i!!...och snygga ;)

// M

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 363
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra... 53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
46 800
Senast: Klara
·
Kropp & Själ ... men det vill tydligen inte benen... Har alltid vari lat, och att motionera har aldrig riktigt tilltalat mig. Dock så har jag...
Svar
14
· Visningar
2 320
Senast: Brisa
·
L
Hästvård Jag har tänkt skriva en sån här tråd ett bra tag nu, men inte kommit till skott riktigt. Eftersom det var ganska många som läste min...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka