Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

kl

Oj vad ni skriver! Var tvungen att göra ett dokument för att skriva kommentarer i vid sidan om medan jag läste :D

Först vill jag säga tack för gratulationerna till Linisen, Praeterea och addan! :)

Linisen: Skönt med ett ordentligt pass, och du kommer ju ändå få röra på dig i
veckan med tanke på stallet! :) Nice med vikten :up:

Wys: Wohoo grymt jobbat! Låter som ett härligt pass, nu vill jag också springa :D

Trollunge: Wow vilket organiserat pass! Kul med inspiration vad man kan göra
under löppassen, ska nog testa det där jag med. Fast starta på betydligt lägre
tempo såklart :D

Mammas: Men shit vad du springer, duktig!! Känns det bra med vaderna? (visst var det de som krånglade?) Kul att du märker resultat på vågen också :)

Sleepan: Håller helt med Wys, du är så sjukt jäkla duktig annars (jag menar, springa halvmara, ny lägstavikt och supersnygg, HALLÅ!) så en eller två ickebeachiga dagar är som en fis i rymden! ;)

Kethets: Nää, vad dumt med foten! Hoppas det går över med lite vila.

addan: Kul att det gick bra att rida!

ananya: Spännande med magdans!

Jag hade både en beachig och en obeachig dag igår! Beachig med tanke på att jag cyklade 15 km på morgonen och sen gick en promenad på 3,5 km på eftermiddagen. Obeachig med tanke på att jag åt alldeles för mycket och onyttigt :crazy: Meeeeeeeen det var ju min födelsedag. Blev lite besviken på mig själv först men sen bestämde jag mig för att SKIT SAMMA. Ingen idé att älta, bara att gå vidare och försöka göra nästa dag bättre. :)

Fick en fin kväll med min underbara sambo i alla fall :love: Och idag unnade jag mig en sovmorgon, tror jag behövde det. Känner mig inte helt 100, inte sjuk men som att det skulle kunna bryta ut någonting. Så jag håller mig till en promenad idag tänkte jag och låter kroppen vila lite. :)

Jag har inte känns mig så duktig varken med mat eller träning på sistone men nu när det har varit sol så har jag velat ha mina klänningar på mig och de sitter inte längre så bra, midjeskärpen jag har sitter oxå löst och inte på plats:eek:

Jag väger samma som innan men verkar ha blivit lite slankare? Så jag verkar ha en bra anledning att köpa lite nytt nu :D

Det låter ju strålande :D Du har format om kroppen helt enkelt, bra jobbat! Hur går det med träningsvärken? ;)

Du har väl också sista tentorna nu? Jag har iaf haft huvudvärk i 2 veckor, skyller allt på tentastressen :wtf:

Ååååh jag måste bestämma mig om jag ska flytta... Bor jag kvar slipper jag ta studielån men flyttar jag till stan har jag nära till allt, kan åka hem mellan skola och gym tex. Slippa bo i en träningsväska och kunna gymma kvällar och helger.
Och slippa bo med familjen också såklart ;)
Är jag rädd för att bli vuxen och pank kanske? :p

Jag tycker också att jag står still i vikt, men känner kroppen på ett annat sätt - och det är helt jäkla underbart!

Jag har börjat tycka om mitt ansikte mer och mer, eftersom det inte bara är format en tråkig oliv längre. :angel:
Hakan är spetsigare och jag börjar ana en antydan till käk- och kindben.
Mina ansiktsdag är tydligare och jag gillar vad jag ser. :D

Illustrerar detta med två instas.
Den ena är från i morse när jag var bländad och glad.

4e31eae0cdb711e2ace922000a1f90f6_7_51af032fddf2b316e9dc1a21.jpg

960276_10151949925363761_905588971_n_51add6abe087c31ae312cb16.jpg

Åh, magdans :love: har ni det som pass på nåt gym eller?

Jag har dansat fyra terminer, funderar på att anmäla mig till en kurs igen i höst men känner ingen här som vill dansa och det är så mycket roligare att ha med en vän.

Nej, vi hade möhippa för en kollega. Otroligt roligt! jag har dansat bollywood tidigare och det var lite samma känsla. Riktigt bra magträning!

Härligt att du fick en sån fin dag! Onyttig mat en dag är ju verkligen ingenting, och du motionerade ju dessutom!

Bättre, träningsvärken är nästan helt borta nu så tänkte ta en löptur ikväll, ville springa igår men hann inte för att systeryster skulle komma på besök med pizza;)

KL

Satt och tittade på lite kläder idag, tänkte att det kunde vara kul med lite nytt till sommaren. Det kan nog beskrivas som:

"Hmm vilken storlek ska man ha?":cautious: *springer iväg och mäter*
:nailbiting: höfter :eek: midja :crazy: byst :up::angel:
*Kollar storlekstabellen på sidan :cautious::wtf::meh:
*Stänger ner sidan utan att beställa något* :banghead:

Nu har jag beställt en träningsbok från mamma fitness, nu ska (ska) den förbannade magen bort!

Håller på läser ikapp nu men måste bara flika in en fråga.
Det är ju lätt att bestämma sig för att nu NU ska jag förändras, nu ska jag äta bättre osv. Men sedan att verkligen GÖRA det också är ju inte lika enkelt. Såå lätt att falla dit igen, "det är varmt så vi köper glass", "ungarna vill ha lördagsgodis, klart att vi ska ha lite också", "det regnar så jag stannar inne istället" osv osv i all oändlighet.

Hur fan rent ut sagt, gör man för att komma ifrån dessa ursäkter, för att verkligen förändra sin livsstil och hålla det? För att inte falla tillbaka i samma lata onyttiga mönster igen? För det är ju just lathet och godissug som är mitt problem, det vet jag ju.

Som ex spelar vi ett kortspel med sambons bröder väldigt ofta, jättekul på alla sätt men det blir alltid så att vi "måste" ha nåt snacks till. Jag vill ju inte styra över vad dem äter, men jag själv behöver ju inte mula godis tex. Hur står man emot? Hjälp?

Japp, sista tentan på fredag. Lite lätt stressad så du har kanske rätt i att det påverkar måendet. Men snart är det klart!

Jag tycker du ska flytta ;) Det är bekvämt att bo hemma hos föräldrarna, jag gjorde det tills jag var 23 :o Men trots att det blir lite fattigare så tror jag att du kommer tycka att det är värt det! Familjen har du ju ändå nära om du vill hälsa på :)

Härligt att du fick en sån fin dag! Onyttig mat en dag är ju verkligen ingenting, och du motionerade ju dessutom!

Nej, du har rätt! Dumt att hänga upp sig på sånt. Nya tag idag! :)

Bättre, träningsvärken är nästan helt borta nu så tänkte ta en löptur ikväll, ville springa igår men hann inte för att systeryster skulle komma på besök med pizza;)

Skönt att det börjar ge sig! Löptur låter bra, och systerbesök ska man prioritera :D (saknar mina systrar, vi träffas inte så ofta nu när jag har flyttat :()

Som ex spelar vi ett kortspel med sambons bröder väldigt ofta, jättekul på alla sätt men det blir alltid så att vi "måste" ha nåt snacks till. Jag vill ju inte styra över vad dem äter, men jag själv behöver ju inte mula godis tex. Hur står man emot? Hjälp?

Fixa nyttiga alternativ! Den här årstiden äter jag typ alltid jordgubbar som "snacks". Men grönsaksstavar och nån dipp? Sen kan man ju baka massa olika nyttiga kakor också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 088
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 459
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 111
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025