Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Just nu jobbar jag mot delmålet att till juni ligga stadigt under 70kg, ligger just nu på ca 74kg (pendlar lite) så jag tycker inte att det borde vara en omöjlighet :)

Är absolut inte omöjligt. Smidigast är ju att räkna kalorier, man behöver inte anstränga sig ett dugg men ändå vara säker på att gå ner :angel: :D
Bestäm om du vill gå ner tex 0,5kg i veckan och håll dig på det underskottet och sedan när du nått din målvikt så lägger du dig på balans :) Kan vara lite klurigt att hitta rätt men det löser sig med tiden.
Men träning är ju såklart både kul och bra för kroppen så ska nog inte rekommendera dig att ligga på soffan ändå :D Kör på!

kl på mig själv

Är det någon annan som kan få "influensakänningar" efter att ha varit ute och sprungit? Vad beror det på? Är inte sjuk och tror absolut inte att jag håller på att bli, men efter min runda idag så kändes det så. Borta nu dock.

Min kille har sagt att jag är som snyggast när jag precis gått i mål i nåt lopp, trött som ett as och 100 procent opiffig. Det kanske är nån sorts fetish hos vissa grabbar? ;) (eller så gör endorfinerna att man faktiskt ser glad och avspänd ut!)

Men vad kul, hoppas han motbevisar dina fördomar! :)

Jag vet många som tycker så, både tjejer och killar! Det är något sexigt över folk som satsar, tar ut sig, kör slut på sig.

Men gud, det där lite mer än lovligt creepy alltså! Bara själva ordet "fetisch" får mig att rysa! Men jag förstår vad ni menar, även om jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om det...:o

Jag har nog samma fetish som PT-snubben, tycker att det är sexigt med folk som anstränger sig och ger allt! :D

Mvh creepy-Mammas :D

kl

Välkomna tillbaka nypon och Tulpanen! :)

Mineur, gud vad roligt! :D Du måste ju bara köra på, och självklart redovisa här sen ;) Kul att passet var bra!

Jag tycker inte heller det är konstigt att attraheras av någon som är svettig och slutkörd. Det låter kanske lite konstigt men på nåt sätt är man ju ganska "fräsch" då också om än på ett annat sätt när man är nyduschad och uppiffad.

Just det, jag köpte ett par jeans igår och höll på att smälla av. Jag köpte storlek 28! :eek: Låter kanske inte som värsta grejen, men för typ 1,5 år sen hade jag storlek 31 i samma märke... :crazy: Det är ju helt vansinnigt! Det har nog hänt en del ändå, fast jag fortfarande har stor röv :D Sen visst, en aning stretch är det kanske i byxorna (från gina) men who cares, tre jävla storlekar!! *svimmar*

Idag hoppas jag få till något slags träningspass, det blir nog antingen en löprunda eller något slags cirkelträningspass hemma. :)

Kl

Välkomna alla nygamla:)

Jag funderar på om jag ska springa idag. Det kommer vara -1 i eftermiddag och det borde väl inte vara för kallt för lungorna/halsen? Om jag springer lugnt? Måste komma upp i lite km för utmaningen känner jag:D

Kl

Välkomna alla nygamla:)

Jag funderar på om jag ska springa idag. Det kommer vara -1 i eftermiddag och det borde väl inte vara för kallt för lungorna/halsen? Om jag springer lugnt? Måste komma upp i lite km för utmaningen känner jag:D

Jag vet inte hur känsliga luftrör du har, men -1 är ju inte så kallt. Testa! Spring lite lugnt och försiktigt, åtminstone i början, och känn av. :)

You are awesome:bow:

:love:

Ja gud tre storlekar är mycket! Så kul att få lite olika feedback på att saker och ting faktiskt har förändrats!

Jag började med nya ppiller för fyra dagar sen (för att min vanliga sort har tagits ur produktion... suck! Det som har funkat så bra i alla dessa år!) och nu är jag rädd för att jag ska samla på mig vätska eller få ökad hunger eller nåt (okej, jag är nog mer rädd för andra symtom egentligen men det här är ju relaterat till beach-tänket). Jag har inte gått ner ett enda hekto sen jag började med dem trots ganska rejält kaloriunderskott varje dag :nailbiting: men jag är inte mer hungrig i alla fall.

Sånt är alltid lurigt, kroppen kan reagera så annorlunda fast att det i grund och botten är ganska lika piller. Har du märkt nån skillnad än? (Vet inte hur lång tid det brukar ta). Förhoppningsvis märker du ingen skillnad och trivs lika bra på de nya som på de gamla:)

Jag ska plocka ur min hormonspiral om ett par veckor och jag nojar redan. :p

Ja jag hoppas det! Jag vet inte hur många olika sorter jag prövade innan jag hittade rätt med mina gamla, säkert en 5-6 stycken. Så jag är väldigt orolig att de här nya inte ska fungera heller och man ska tillbaka till pröva-ut-piller-karusellen :( Det fanns inga ppiller som hade exakt samma uppsättning av verksamma substanser som mina gamla, så dessa är ju lite annorlunda men jag håller tummarna. Inte märkt någon skillnad alls än så länge, mer än att jag har haft ordentlig yrsel (svartnar framför ögonen, igår svimmade jag tror jag då jag vaknade upp på golvet) varje morgon när jag klivit upp ur sängen. Antar att det är på grund av ppillrena då jag aldrig brukar ha det annars utan bara de senaste fyra mornarna :p Men det är ju ingen fara, måste lära mig att gå upp långsammare bara.

Ska du köra utan något alls då? Spännande!

KL
Fryckan: Grattis till startplatsen!! :up:
Mineur: Grattis till dejten! Säger som de andra, vad är det värsta som kan hända;) Go for it!

Ang frukost: Jag har svårt med havregrynsgröt, rätt gott men jag blir så fruktansvärt hungrig av det O_o
Ägg kan jag inte äta till frukost, då blir jag efter ett par timmar så illamående att jag måste gå och lägga mig för att världen snurrar och det känns som om jag ska kräkas:crazy: Fråga mig inte varför, har försökt ett flertal gånger, annars gillar jag ägg, typ till sallad eller mat eller senare på dagen med en klick kaviar typ.
Keso blev jag sjukt sugen på nu! Ska defenitivt inhandlas nästa vända till affären! :d Keso och avokado :love:

Har ni andra tips på frukost/mellanmål? Kvarg med lite nötter och torkad frukt handlade vi ofta förut, kanske ska börja med det igen.

Igår blev det 55min SoftSpin, skönt jag blev liiite trött, men tar det fortfarande lugnt och låter knäna anpassa sig till ökade belastningen i lugn och ro. Men det är svårt att inte dras med i tempot :angel:

Härligt! Kul när träningen ger resultat! :D Extra kul mär man liksom inte riktigt märker det förrän på kläderna:p

Smoothies är ju lätt att göra på morgonen, om man orkar med ljudet från mixern så tidigt :p

Går ju slänga i lite vad som helst. Frukt, bär, grönsaker, juice, mjölk, kvarg, yoghurt m.m. :)

kl

Idag kunde jag knappt ta mig ur sängen. Skulle testa att göra riktiga dips på ryggpasset i förrgår och jag klarade självklart inte en enda utan att ta stöd med tårna i golvet. Och idag har jag ont i hela överkroppen, vilket är perfekt eftersom jag har arm- och axelpass idag.. not :p

Senast ändrad:

Jag äter inte frukost. Jag börjar dagen med kaffe med kokosolja och äter oftast inte förrän till lunch. Annars är väl, keso, kvarg med hemmagjord müsli bra, grovt bröd, overnightsoats, skink och ostrullar bra förslag.

*knapp*
Var på skivstång intervall igår. Sjukt jävla pass hon satt ihop den här terminen. Men riktigt roligt. Än har jag ingen träninsvärk, men det kommer nog ;) Klarade mig ifrån att inte äta igår när jag kom hem. Fyllde på med proteinpulver bara. Jag kommer inte upp i tillräckligt med protein när jag plockat bort mjölkprodukterna, så får helt enkelt komplettera vid tung träning för att inte bryta ner kroppen. Väntar hem piller som ska kicka igång min sköldkörtel igen, jag har bra värden, men den är lite grinig ibland så har pratat med min kostrådgivar kvinna eftersom jag stått stilla ett tag i vikt nu, trots att jag bör gå ner på det jag äter/rör på mig. Får se om det funkar helt enkelt. :) Fick avi om att mina nya snygga skor finns på Konsum. :love: ska hämta dom när jag åker till jobbet idag. Woho! Idag har jag vilodag. Jobbar 12:30-21:00 och nu orkar jag inte göra något. Borde dock ta tag i mitt hem och röja lite, om jag orkar ;)

Gud vad kul! Den känslan är ju underbar, när man kan konstatera att kläder i mindre storlekar faktiskt passar. Hoppas jag kan uppleva den känslan i vår också :banana:. Nu provar jag inte ens jeans, vill inte få en gråtattack bland främlingar ;D

Tack för välkomnandet hörrni!
Idag tvättar jag en massa, inte så jag vill spendera veckans enda lediga dag men är man vuxen så är man, hehe. Det ska bli en repris på kycklingsalladen senare (som var supergod för övrigt) och en tur på löpbandet! Och så har jag en yollibox i frysen som jag kanske ska skeda lite ur ikväll till det splitternya criminal minds-avsnittet som väntar på datorn. 600 ml är 600 kcal och de är SÅ goda! Bättre än B&J :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 480
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka