Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Kl
Tänkte hoppa in i tråden, även om min träning inte är alls på samma nivå som er andra här i tråden :o Jag kör cirkelträning med sworkit, yogar och promenerar. Målet är att göra någonting - om så bara fem minuter - minst fem dagar i veckan. För mig är det ett rätt stort steg att lyckas vara aktiv alls, för tidigare har det verkligen inte varit min grej :p

Födde barn i November och har sedan dess tappat 18 av de 23 kilona jag gick upp under graviditeten (det mesta bör dock ha varit vatten, för 15 av de kilona försvann två veckor efter att ungen var född :p). Jag vill gå ner resten av de där kilona och några till, men det är egentligen inte det viktigaste. Viktigast för mig just nu är att känna att min kropp fungerar så bra den bara kan, för att jag ska kunna få ut så mycket som möjligt av livet. Om jag sedan får en snygg siluett på köpet tackar jag väl inte nej till det heller :p

Största problemet just nu bortsett från att jag har ett minitroll som inte alltid är på humör för att låta mig göra annat än att gosa är att mina knän bråkar med mig. Jag misstänker att det kan ha med amningshormoner eller dylikt att göra, för det gör inte mindre ont av att jag inte rör på mig.

Så ... hej!

Ja jag hoppas det! Jag vet inte hur många olika sorter jag prövade innan jag hittade rätt med mina gamla, säkert en 5-6 stycken. Så jag är väldigt orolig att de här nya inte ska fungera heller och man ska tillbaka till pröva-ut-piller-karusellen :( Det fanns inga ppiller som hade exakt samma uppsättning av verksamma substanser som mina gamla, så dessa är ju lite annorlunda men jag håller tummarna. Inte märkt någon skillnad alls än så länge, mer än att jag har haft ordentlig yrsel (svartnar framför ögonen, igår svimmade jag tror jag då jag vaknade upp på golvet) varje morgon när jag klivit upp ur sängen. Antar att det är på grund av ppillrena då jag aldrig brukar ha det annars utan bara de senaste fyra mornarna :p Men det är ju ingen fara, måste lära mig att gå upp långsammare bara.

Ska du köra utan något alls då? Spännande!

Måste du ha just piller? Annars tycker jag att du borde prova p-ring (om det är lämpligt för dig, vill säga). Jämnare tillförsel av hormoner, och färre biverkningar :)

Oj vad läskigt att bara svimma sådär! Var försiktig!

Jo jag ska vara hormonfri, jag har haft hormoner i kroppen i över 10 år och kände att jag inte vet hur jag är utan. Lite läskigt, så ska testa och se om det är någon skillnad.

Tack för tips :) Det kan säkert vara lämpligt, kan föreslå det om dessa piller inte fungerar. Men jag tror det beror lite på vilket (eller hur mycket?) gestagen som p-ringen innehåller, för det är gestagenet som verkar ge mig mest biverkningar.

Emt, skönt! Förstår att det känns lite läskigt men säkert väldigt nyttigt också. Jag har förmodligen PCOS och behöver därför äta ppiller, men jag skulle egentligen också vilja vara hormonfri. Eller pröva åtminstone och se om man märker skillnad, som du säger.

Snart ska jag ut på en promenad igen, ta en paus i tentan och få lite luft. Sen ikväll ska tentajäveln in, SÅ SKÖNT! :)

Välkommen till tråden, tycker det låter som du håller igång bra! Vilken sjuk känsla att tappa 15 kg på två veckor förövrigt, även om det mest är vatten :)

Jepp, det var skoj :p Bortsett från det här att jag vaknade i en våt, iskall pöl av svett varje natt, förstås ... Just det hade jag inte riktigt räknat med. Men jag ska inte klaga, jag fick trots allt en kickstart på vägen till mitt nya liv :D

Tack för tips :) Det kan säkert vara lämpligt, kan föreslå det om dessa piller inte fungerar. Men jag tror det beror lite på vilket (eller hur mycket?) gestagen som p-ringen innehåller, för det är gestagenet som verkar ge mig mest biverkningar.

Emt, skönt! Förstår att det känns lite läskigt men säkert väldigt nyttigt också. Jag har förmodligen PCOS och behöver därför äta ppiller, men jag skulle egentligen också vilja vara hormonfri. Eller pröva åtminstone och se om man märker skillnad, som du säger.

Snart ska jag ut på en promenad igen, ta en paus i tentan och få lite luft. Sen ikväll ska tentajäveln in, SÅ SKÖNT! :)

Jag har ju också PCOS och har bytt till p-ring (från yasmin). Det har gett mig sämre hy och ökad behåring :o men eftersom jag har så himla svårt att svälja piller så ska jag stå ut ett tag och se hur illa det blir. P-ringen är vanligtvis sämre om man har PCOS.

Tach hörrni för alla välkomnanden :)

Är absolut inte omöjligt. Smidigast är ju att räkna kalorier, man behöver inte anstränga sig ett dugg men ändå vara säker på att gå ner :angel: :D
Bestäm om du vill gå ner tex 0,5kg i veckan och håll dig på det underskottet och sedan när du nått din målvikt så lägger du dig på balans :) Kan vara lite klurigt att hitta rätt men det löser sig med tiden.
Men träning är ju såklart både kul och bra för kroppen så ska nog inte rekommendera dig att ligga på soffan ändå :D Kör på!

Jo men precis, det är väl ungefär det jag börjat köra på plus att träning förstås :D Grejen är att jag är lite "allt eller inget", jag kör på ordentligt ett tag och sen kommer en sån där dag (som idag :meh:) när planen skiter sig och då ger jag liksom upp. Men det är ju där som huvudet måste vinna över impulserna ;)

Zassoo - Shit vad kul med jeansen, bra jobbat!

Mineur - Spännande med PT-killen, som de andra har sagt så måste du uppdatera sen :D

kl

Idag hade jag tänkt träna med en kompis på morgonen men eftersom jag låg sömlös nästan hela natten så var jag som en klubbad säl när klockan ringde så det var bara att ställa in passet :( Snart ska jag dessutom iväg och träffa en annan kompis, blir bio ikväll så vi får se om jag lyckas hålla mig från popcorn eller inte :p Så ingen träning för mig idag men förhoppningsvis en riktigt lyckad dag iaf :)

Jag har ju också PCOS och har bytt till p-ring (från yasmin). Det har gett mig sämre hy och ökad behåring :o men eftersom jag har så himla svårt att svälja piller så ska jag stå ut ett tag och se hur illa det blir. P-ringen är vanligtvis sämre om man har PCOS.

Åh nej! Ja, Yasmin är väl ett av de mest östrogenprofilerade preventivmedlen så det är ju inte konstigt att lite PCOS-symtom kommer tillbaka nu med p-ringen :( Ingenting för mig heller då, förmodligen.

Jag åt cilest tidigare, som jag tror är ett östrogenprofilerat ppiller också (om än inte i samma utsträckning som Yasmin). Men Yasmin är så djävulskt dyrt... Det jag fått nu heter orthonett och det är jag osäker på sammansättningen, men barnmorskorna sa att det var relativt likt cilest så jag hoppas att det innebär att det innehåller mer östrogen. Annars blir det nog Yasmin för min del också, kanske vore det ultimata egentligen.

Emt, här kan du läsa om du vill :) Jag ska gå en promenad på exakt 6.2 km :angel: ;)

KL
Besvikelsen när man öppnar sin efterlängtade avocado och den är dålig :cry::arghh:

Åh nej :( Värsta verkligen. Påminner mig om denna:

avocados.jpg%3Fw%3D594

Åh nej! Ja, Yasmin är väl ett av de mest östrogenprofilerade preventivmedlen så det är ju inte konstigt att lite PCOS-symtom kommer tillbaka nu med p-ringen :( Ingenting för mig heller då, förmodligen.

Jag åt cilest tidigare, som jag tror är ett östrogenprofilerat ppiller också (om än inte i samma utsträckning som Yasmin). Men Yasmin är så djävulskt dyrt... Det jag fått nu heter orthonett och det är jag osäker på sammansättningen, men barnmorskorna sa att det var relativt likt cilest så jag hoppas att det innebär att det innehåller mer östrogen. Annars blir det nog Yasmin för min del också, kanske vore det ultimata egentligen.

Yasmin dyrt? 239:- för tre månader. P-ringen är nån hundring dyrare. Ja, yasmin är väl typ det första dom brukar ge PCOS-patienter.

Det är dyrt i jämförelse med Cilest eller Orthonett. Orthonett ligger på 78 kr för tre månader, och Cilest låg runt 120 kr tror jag. Allt är ju relativt :) Yasmin är ett av de få ppiller som inte är subventionerade så vitt jag förstått.

Ja, det har jag också hört. Min PCOS är dock inte diagnotiserad som jag väl sagt tidigare, men både min mamma och syster har diagnotiserad PCOS och jag skulle säga att mina symtom är väldigt mycket mer omfattande än deras. Känner inte att jag måste utredas just nu heller, man äter ju bara ppiller för det ändå (och det gör jag ju redan, Cilest har hjälpt ganska bra). Eller känner du att du har fått ut någonting av att ha diagnosen "på papper"? Jag tänker att det kommer väl så småningom ändå för min del, när det är dags för att barn...

*kl*

En mils promenad har det blivit hittills idag, spinning står på schemat ikväll (räknar med att få plats på nåt pass trots rätt högt reservnummer). Imorgon hoppas jag på att kunna testa längdskidorna, ÄNTLIGEN! :bump:

Det är dyrt i jämförelse med Cilest eller Orthonett. Orthonett ligger på 78 kr för tre månader, och Cilest låg runt 120 kr tror jag. Allt är ju relativt :) Yasmin är ett av de få ppiller som inte är subventionerade så vitt jag förstått.

Ja, det har jag också hört. Min PCOS är dock inte diagnotiserad som jag väl sagt tidigare, men både min mamma och syster har diagnotiserad PCOS och jag skulle säga att mina symtom är väldigt mycket mer omfattande än deras. Känner inte att jag måste utredas just nu heller, man äter ju bara ppiller för det ändå (och det gör jag ju redan, Cilest har hjälpt ganska bra). Eller känner du att du har fått ut någonting av att ha diagnosen "på papper"? Jag tänker att det kommer väl så småningom ändå för min del, när det är dags för att barn...

Oj, det var billigt! Jag har aldrig ätit något annat än yasmin och har tyckt att det priset är helt okej.

För mig hjälpte det att få diagnosen eftersom det förklarade en del, men eftersom du ändå vet (mer eller mindre) hur det ligger till så spelar det ju ingen roll. Innan jag fick diagnosen visste jag liksom inte ens vad PCOS var. Sen hade jag ett tag mycket problem med cystor och då underlättade det väl något när jag kom in på akuten att kunna säga att jag har PCOS. Men nej, att "ha det på papper" känner jag inte att det är någon nytta med direkt.

Oj vad läskigt att bara svimma sådär! Var försiktig!

Jo jag ska vara hormonfri, jag har haft hormoner i kroppen i över 10 år och kände att jag inte vet hur jag är utan. Lite läskigt, så ska testa och se om det är någon skillnad.

Samma för mig och jag valde att sluta med piller för några veckor sedan av den anledningen. Dessutom vill jag inte bidra till att kissa ut hormoner sömn inte kan hanteras av reningsverken. Mår redan bättre kan jag meddela!

Jag går också i allvarliga funderingar att sluta med hormoner, det känns liksom inte rätt:cautious:
Ska försöka se till att få det gjort under våren! Skönt att höra om folk som mår böttre utan iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
420
· Visningar
9 487
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka