Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Jösses! Vad grym du är!

Kl
Blev ingen promenad igår, ringde till pappa och vi pratade rätt länge, så det blev att gå och lägga sig sen. Sitter och funderar på vad jag är sugen på att hitta på idag.
 
Sv: Beach 2014 del III

Vet ju att du skrev att du fått en liknande skada som mig (fast rätt mycket värre tror jag!).
För mig var simning det enda jag höll på med i höstas precis efter min lilla höftskada. Det gjorde lite ont precis när man liksom vrider ut benen i simtagen men jag tog det väldigt lugnt och försiktigt så det gick bra då vattnet ändå ger ett sånt behagligt motstånd. Jag upplevde dock att om jag tog en paus och sen ville simma igen så gjorde det mer ont. Men jag hade absolut inte mer ont efteråt när jag kommit upp utan det blev bara bättre.

Om det inte funkar med vanlig simning kanske det ändå är bra med andra övningar i vatten. Har inga direkta tips på vad, men man kan väl göra lite som känns bra så länge det inte gör ont. Lycka till! :)
 
Sv: Beach 2014 del III

KL

I dag kommer jag att kvällsjobba pga Rally Sweden, så det blir ingen onsdagszumba för mig :(
Jag har dock skakat loss en långlunch och tänker styrketräna under lunchen.

Jag är fortfarande ganska obekväm på gymmet, men det blir bättre och bättre för varje gång. Att ha en gymkompis = ovärdeligt för mig!
Har ni några favoritövningar ni kan dela med er av? I dag ska vi träna överkropp, och jag tränar gärna armar :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Tricepsböj med hantel bakom huvudet! :)

*kl*
Idag tänker jag testa gruppträning igen efter att ha tagit det relativt lugnt i en vecka. Tänker inte sätta någon press på mig utan bara att ta det relativt försiktigt.
 
Sv: Beach 2014 del III

KL

Idag blir det "vilodag" för jag ska cykla iväg till föreläsningar nu, sedan direkt till jobb och landar inte hemma förrän runt 21 ikväll och då är det i princip baramiddag och läggdags som gäller. Hoppas ni får en bra dag allihopa, träna på! ;)
 
Sv: Beach 2014 del III

KL

Jag ska gå på danspass med en kollega efter jobbet, ska bli kul! Sen till stallet och rida efter det. Har lite träningsvärk från hoppträning igår men känns mest gött :D
 
Sv: Beach 2014 del III

*kl*

Det blir inget skidlopp för mig på söndag. Jag skulle definitivt kunna kriga mig runt men jag är inte den typen av person. :p Jag vill komma förberedd och taggad och trygg. Så min Halvklassiker kommer inledas med Halvvättern istället, som jag är jävligt taggad på redan nu! :D

Leker med tanken att ändå köra hela Klassikern 2015 genom att köra Vasaloppet efter att ha gjort Engelbrektshalvan. Eller så börjar jag med cyklingen då också, den som lever får se!
 
Sv: Beach 2014 del III

*kl*

Det blir inget skidlopp för mig på söndag. Jag skulle definitivt kunna kriga mig runt men jag är inte den typen av person. :p Jag vill komma förberedd och taggad och trygg. Så min Halvklassiker kommer inledas med Halvvättern istället, som jag är jävligt taggad på redan nu! :D

Leker med tanken att ändå köra hela Klassikern 2015 genom att köra Vasaloppet efter att ha gjort Engelbrektshalvan. Eller så börjar jag med cyklingen då också, den som lever får se!

Fast du vet väl att de kortat banan pga snötillgången? Så Engelbrektshalvan kommer i år vara 25 km. Jag tycker att det känns lite skönt att "bara" behöva åka 50 km, men samtigt är det lite trist att banan blir annorlunda då jag åkt Engelbrektsloppet 2 ggr tidigare och då blir det alltid lite extra taggande att försöka slå PB. Å andra sidan hade jag tränat jäkligt bra förra vintern och krigade mig i mål på 4:30. Eftersom jag inte legat i lika bra i år kanske det är lika bra att banan är annorlunda så att jag slipper bli besviken över en sämre tid :p. (Sen är skidåkning ett himla meck och svårt att jämföra tider rakt av - väldigt mycket hänger på väder, före och valla....)
 
Sv: Beach 2014 del III

Pushdowns i kabel antingen med rep eller stång tar riktigt bra tycker jag! Bänkpress och cable cross för bröst och så stång eller hantelcurl för biceps :)

Kl.
Idag är andra dagen på det nyttiga livet och jag är så trött! Phu! Har vilodag men ska ta en promenad med hunden på isen direkt efter jobbet tänkte jag.
 
Sv: Beach 2014 del III

Fast du vet väl att de kortat banan pga snötillgången? Så Engelbrektshalvan kommer i år vara 25 km. Jag tycker att det känns lite skönt att "bara" behöva åka 50 km, men samtigt är det lite trist att banan blir annorlunda då jag åkt Engelbrektsloppet 2 ggr tidigare och då blir det alltid lite extra taggande att försöka slå PB. Å andra sidan hade jag tränat jäkligt bra förra vintern och krigade mig i mål på 4:30. Eftersom jag inte legat i lika bra i år kanske det är lika bra att banan är annorlunda så att jag slipper bli besviken över en sämre tid :p. (Sen är skidåkning ett himla meck och svårt att jämföra tider rakt av - väldigt mycket hänger på väder, före och valla....)

Det är inte längden som är problemet (motor och uthållighet har jag), utan det är att jag är så satans otrygg på skidorna. Det är helt enkelt inte kul att hela tiden vara rädd.

Du får rapportera sen hur det gick! Lycka till!
 
Sv: Beach 2014 del III

Det är inte längden som är problemet (motor och uthållighet har jag), utan det är att jag är så satans otrygg på skidorna. Det är helt enkelt inte kul att hela tiden vara rädd.

Du får rapportera sen hur det gick! Lycka till!

Aha, då förstår jag! Klokt beslut, det kan bli farligt även för omgivningen på såna här lopp med mycket folk om man inte har kontroll på skidorna och far än hit, än dit. Många har inte vett att inse sina egna begränsningar heller... Ett års träning till så hinner du ju bli säkrare :).

Tack!
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag är fortfarande ganska obekväm på gymmet, men det blir bättre och bättre för varje gång. Att ha en gymkompis = ovärdeligt för mig!
Har ni några favoritövningar ni kan dela med er av? I dag ska vi träna överkropp, och jag tränar gärna armar :)

Åh, den där obekväma känslan hade jag också länge och trodde aldrig jag skulle bli av med den! Det känns fortfarande lite obekvämt att gå och ställa sig bland alla (100 % manliga) muskelknuttar bland de fria vikterna, men på senare har jag snarare gjort det till en utmaning för mig själv och försöker njuta av att vara den enda tjejen där! Blickar får jag, men dem har jag lärt mig att ignorera - eller bemöta med ett leende, beroende på vilket humör jag är. ;)

När det gäller arm/överkroppsövningar gillar jag tricep dips, chest fly, tricep push ups, bicep curls, pushups där du håller ena handen ovanpå en medicinboll, och så den som Ninnurur skrev om där du liksom "doppar" en hantel, medicinboll eller annan vikt bakom huvudet. Vet inte vad den övningen heter på riktigt... Sedan tycker jag att även plankan kan kännas en del i armarna (men mest i magen såklart), särskilt om du varierar och byter mellan high plank (står med raka armar och handflatorna i marken) och vanlig planka (med armbågarna i marken) var tredje sekund eller så. Lycka till!
 
Sv: Beach 2014 del III

Bänkpress, tricep kick-backs, bicepcurl med stång och militärpress/axelpress med hantlar är nog mina överkroppsfavoriter atm:)

Tassetass: tråkigt att det inte blir något lopp!

*kl

Jag startade dagen på gymet innan frukost och körde ben + mage. PB i knäböj på 60 kg 5+4 reps. Fast de där 4 sista var inte snygga:p Men ändå :banana:

Jättefint väder, den mesta snön töat bort och det är några plusgrader och sol, så har tänkt att jag vill ut och springa en sväng med innnan jobbet, sticker ut om nån timme typ tror jag:) Är så jäkla trött bara, så ska nog lägga mig o vila lite, var uppe tidigt i morse för att få in en fläskkarré i ugnen för att få pulled pork klart till lunch:d
 
Sv: Beach 2014 del III

KL

Till skillnad från fröken Blåbär kör jag ett underkroppspass i dag var det tänkt, fokus lår och rumpa. Planen är 10 min crosstrainer som uppvärmning, sedan walking lunges med 6 kg-hantlar, leg curls, benpress, dendärmantränarinsidanavlårengenomattklämmaihopbenenvaddennuantänkasheta, negative lunges med medicinboll över huvudet och så avsluta med 5 min crosstrainer. Känns som ett bra pass och det brukar kännas rejält i musklerna, men är det någon som har några tips eller åsikter så uttala er gärna! :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Men alltså... Kan du sluta vara så duktig eller? :p

MVH

Har legat i sängen i 2,5 timmar sedan jag vaknade vid 7 och har hittills inte gjort något mer än att fixa frukost.
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag tycker det har blivit mycket mer tjejer bland de fria vikterna de senaste åren! För 4-5 år sedan tyckte jag det var typ bara killar men nu är det nog typ 60/40 om jag får uppskatta. Iaf på mitt gym. Men det kanske inte har nått Skottland än?;)
 
Sv: Beach 2014 del III

Haha, man får ju ta vara på dagen om man ska börja jobba klockan 2;) Fint väder i februari dessutom!! No time for rest:D
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag tycker det har blivit mycket mer tjejer bland de fria vikterna de senaste åren! För 4-5 år sedan tyckte jag det var typ bara killar men nu är det nog typ 60/40 om jag får uppskatta. Iaf på mitt gym. Men det kanske inte har nått Skottland än?;)

Nä, det har nog inte det... Många tjejer är iofs inte särskilt fitness-inriktade överhuvudtaget på det här stället (men det här är självklart en väldigt generaliserande bild och stämmer inte alls in på alla), så det är inte bara bland de fria vikterna som tjejerna lyser med sin frånvaro! :p

Haha, man får ju ta vara på dagen om man ska börja jobba klockan 2;) Fint väder i februari dessutom!! No time for rest:D

Sant! Här spöregnar det, min lägenhet är kall medan sängen är varm, jag har ingen skola och jag börjar inte jobba förrän vid 4... Time for rest? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 502
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 237
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
673
Senast: em76
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 335
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp