Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Tråkigt med loppet, men det känns som ett klokt beslut :)

Trollunge, wow vad kul med PB! :banana:
 
Sv: Beach 2014 del III

Aha, då förstår jag! Klokt beslut, det kan bli farligt även för omgivningen på såna här lopp med mycket folk om man inte har kontroll på skidorna och far än hit, än dit. Många har inte vett att inse sina egna begränsningar heller... Ett års träning till så hinner du ju bli säkrare :).

Tack!

Ja, det är också en aspekt jag tänkt på. När jag åkte i Lofsdalen var det nog i snitt tre kilometer mellan åkarna, det är en helt annan sak när det är folk precis överallt. Jag har ju sett bilder från t.ex. Vasaloppet där masskrascher orsakats av folk som inte har koll på grejerna, jag vill inte orsaka något sånt.
 
Sv: Beach 2014 del III

*knapp*
Förbaskade förkylning. Feber igårkväll och inatt. Har tryckt i mig dubbel dos d-vitamin och c-vitamin på morgonen och en ipren. Så det ska nog gå att vara på jobbet idag. Har möten som jag inte kan missa. Så på med lite smink så ska nog allt gå bra :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Hur känner du inför att vara på en matta på golvet och mest jobba med din egen vikt, bollar och liknande jämfört med maskiner och fria vikter? Jag själv tycker oftast mattan är det roligaste. :) Speciellt om det är mycket folk på gymmet för har jag tagit en plats på mattan så kan jag träna i princip hela kroppen utan att behöva byta plats och eventuellt köa eller göra om min träning pga för mycket folk.

För armarna gillade jag chins, armhävningar, tricepspress, militärpress och sittande rodd. Det ger ju mer än exakt bara armar, även axlar och rygg är inblandat. Men det var mina favoriter! På mattan blev det rullplanka på boll, vanlig planka, sidoplanka (mångsidig övning det där ;)), armhävningar, sidolyft ben (Jane fonda benlyft?) och rygglyft på boll. Vill man ha ben kan man slänga in att sitta mot väggen med 90 grader böjda knän, utfall eller squats. Ännu en fördel med mattan är att man kan ösa på utan direkt paus och göra ett set för armar, ett set mage, ett set rygg och sen börja om. Hög intensitet och hela kroppen är igång istället för isolerade övningar.

Damn, nu saknar jag att gymma!
 
Sv: Beach 2014 del III

+ zass: tack snälla ni!

Snow: glömde ju att kommentera på din pushpress: :bow: ser kul ut med! Provade en liten 20-kg på gymet och det var ju enkelt men får se om jag vågar prova med mer vikt någon dag. Osäker på hur man gör:p
 
Sv: Beach 2014 del III

kl

Idag blir det inte många knyck gjorda! Jag fyller år så det blir tårta, middag och ännu mera efterrätt, haha! Idag ska jag NJUTA! :D
 
Sv: Beach 2014 del III

Tjo! Får man vara med här även om man är "tant" på snart 26 år? ;)

Jag insåg i slutet på december att jag började bli fet och vågen stod på 75.6kg!
Efter uppbrottet med sambon har jag tagit nya tag och tagit upp löpningen som jag älskar samt att jag rider 3-4 hästar om dagen. Äter inge godis,dricka eller snabbmat och det gjorde att jag rasade i vikt ner till 68kg, åkte utomlands 10 dagar åt massvis med god mat men gick bara upp 1 kg. Och det är 69kg jag väger nu. Och ska försöka gå ner till 65kg innan sommaren.
http://instagram.com/p/kCCKDYKwhd/
Till höger 1 januari 2014 till vänster 1 februari 2014
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del III

KL

Till skillnad från fröken Blåbär kör jag ett underkroppspass i dag var det tänkt, fokus lår och rumpa. Planen är 10 min crosstrainer som uppvärmning, sedan walking lunges med 6 kg-hantlar, leg curls, benpress, dendärmantränarinsidanavlårengenomattklämmaihopbenenvaddennuantänkasheta, negative lunges med medicinboll över huvudet och så avsluta med 5 min crosstrainer. Känns som ett bra pass och det brukar kännas rejält i musklerna, men är det någon som har några tips eller åsikter så uttala er gärna! :)

Är walking lungs samma sak som gående utfall? Det verkar nyttigt för de stabiliserande musklerna i knän osv. Allt annat kan du ersätta med djupa knäböj ;).
 
Sv: Beach 2014 del III

Ehum, du är knappast äldst i tråden och tant är väl knappast rätt ord på oss 26-åringar. ;) Välkommen hit! Jobbar du med hästar? Det är en galen viktminskning du gjort!
 
Sv: Beach 2014 del III

Man vet aldrig om man räknas som tant eller inte ;) Jag har hästarna som hobby, äger 6 stycken och har totalt 13 hästar i stallet =)

Ja jag rasade jäkligt snabbt, inte så hälsosamt men nu är det ordning på kosten igen =)
 
Sv: Beach 2014 del III

När har du tänkt springa? Så jag sparkar vid rätt tillfälle tänker jag:D

Tack för tanken, men det blev ingen löpning - det blev att jobba över istället. O_o Och idag är det jobb till 20. Meh. Satsar på torsdag - då får du gärna sparka riktigt hårt sådär vid 15-tiden! :D
 
Sv: Beach 2014 del III

Välkommen tillbaka ananya :love: Har faktiskt snokat lite för att se var du tog vägen, men såg bara som du säger att du inte varit särskilt aktiv alls på buke senaste tiden. Kul att du är tillbaka och att du hållt igång så bra! Skickar all pepp jag har ! (Hoppas det inte gör så du hamnar på minus bara :angel:)

Och ser att ni andra håller igång och kämpar på lika bra som vanligt! Tycker era sunda ch hållbara vanor är så himla bra :)

Taack :love:

Ja, jag vet inte riktigt vad som hände - jag har fortsatt att läsa en del men lusten att vara aktiv i diskussioner bara försvann. Men nu börjar jag komma tillbaka på banan! Nu ska jag bara komma igång med träning och vettig mat igen... har inte vägt mig på länge men det behöver jag göra, samt ta lite mått och börja kaloriräkna. Men framför allt kommer det bli enklare med allt annat när träningen sitter på plats igen. Saknar den!
 
Sv: Beach 2014 del III

Åh jag vet verkligen hur tröstlöst och segt det kan kännas med rehab-övningar, men det är ju verkligen guld värda om man håller i och kämpar på! Tycker du är jätteduktig som faktiskt fortsätter med dem, och de kommer göra nytta!

Känner igen det där med att frysa - det är den råa luften som går genom märg och ben. Usch. :crazy:
 
Sv: Beach 2014 del III

Jösses vilket snabbt resultat!!

Bara liiiite avundsjuk på hur mycket du får rida ;)
 
Sv: Beach 2014 del III

Ja just nu gör jag kanske lite mer avancerade balansövningar men jag överdriver inte längden eller intensiteten, men måste göra nånting för att de ska bli lite "roligare", annars lär jag sluta. :o Ibland står jag bara på ett ben, ibland gör jag svanen, ibland testar jag hur mycket jag kan flaxa med armarna och stå på tå på ett ben innan jag tappar balansen...

Ja jag är iskall mest hela tiden! Lämpligt nog har termostaten i duschen gått sönder så senaste veckorna har jag nästan enbart badat (separat dusch och badkar). Är nog en tradition jag kommer fortsätta med! Det är guld värt att bli helt uppvärmd, får duscha en evighet för att uppnå samma resultat där. Har nu skrivit ner ingredienser till mitt alldeles egna vårdande bad som jag ska testa, med ringblomma bland annat. Tror det i längden gör kroppen lycklig. :)

Kul att du är tillbaka förresten! Hur är det med dina axlar? Det var väl dem som var lite struliga?
 
Sv: Beach 2014 del III

Bra jobbat! 65 kg till sommaren ska väl inte vara några problem för dig verkar det som!

Mineur: låter som en perfekt dag för att vila:p

*kl

Då blev det en liten löprunda med i solen, så himla skönt med lite ljus! 4,3 km i 6:30 tempo:) Nu har jag precis ätit ett pitabröd fyllt med pulled pork, majs, grönsallad, tomat och lite creme fraiche:love::d Snart jobb!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 487
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 235
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
671
Senast: em76
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 335
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp