Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Tjo! Får man vara med här även om man är "tant" på snart 26 år? ;)

Jag insåg i slutet på december att jag började bli fet och vågen stod på 75.6kg!
Efter uppbrottet med sambon har jag tagit nya tag och tagit upp löpningen som jag älskar samt att jag rider 3-4 hästar om dagen. Äter inge godis,dricka eller snabbmat och det gjorde att jag rasade i vikt ner till 68kg, åkte utomlands 10 dagar åt massvis med god mat men gick bara upp 1 kg. Och det är 69kg jag väger nu. Och ska försöka gå ner till 65kg innan sommaren.
http://instagram.com/p/kCCKDYKwhd/
Till höger 1 januari 2014 till vänster 1 februari 2014

Hej och välkommen! Då är vi mååånga som är tanter här ;) Bra jobbat med vikten! Bara att dra ner på allt det där onödiga skräpet man äter och röra sig lite mer kan ju göra underverk :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Tack! Ja det känns som att jag börjar komma tillbaka till min gamla kropp! Jag har mycket muskler men som sagt så blev det för mycket myskvällar.. Mycket lättare att sköta kosten när man är själv ;)

Nu ska jag försöka komma ut och springa min runda på 8km 3 gånger i veckan.I början orkade jag knappt 3km. Men jag är den tjurigaste människan jag känner så det gick bra att öka på efter några veckor. Igår blev jag besviken på mig själv när jag blev tvungen att gå 200m för att jag fick håll. ;)
 
Sv: Beach 2014 del III

Ja, kan tänka mig att det blir rejält enformigt. Bra att du varierar dig så gott det går! Badande är guld värt, men jag blir så kall efteråt... :cautious: Samma sak med träning - när jag är riktigt stelfrusen är jag inte ett dugg pepp på träning, men om jag ändå tränar så är det ju jääätteskönt ett tag, men efter dusch osv är jag ÄNNU kallare än innan. Hopplöst!

Ja, det är axlarna som strular - framför allt vänster axel. Har ju varit duktig och kört rehab/styrketräning hela hösten och axeln har funkat sååå bra - och så drog jag den ur led strax före jul ändå. :cry: Då kände jag att det var lite hopplöst alltsammans, efter allt det slitet. Men jag har återgått till rehab-övningarna som jag gör hemma, och det går åt rätt håll.
 
Sv: Beach 2014 del III

kl

Det suger verkligen att inte få träna. Då kommer direkt tankarna om att jag borde äta mindre, eller helst nästan inget alls. Känner ångest om jag ätit något som klassas om för onyttigt i mina ögon. Vill inte laga mat, för om jag inte gör det så äter jag ju inte = mindre kaloriintag.
Åt en påse ahlgrens bilar för några dagar sedan, och skippade då lagad mat eftersom det var enklare att hålla koll på dagens totala kaloriintag på det sättet. Var sen uppe på natten eftersom jag inte kunde sova p.g.a. illamående, som i sin tur mest troligt berodde på ångest över allt socker.
Var ute och åt kinabuffé igår. Skalade av frityrdegen från den friterade kycklingen bara för att minska kalorier.
Dagens intag: frukost + en tredjedels matlåda, mer får jag inte i mig för hjärnan bara skriker att jag ska låta bli och då växer det i munnen. Och med tanke på hur väl jag känner mig själv så blir det max ett äpple eller två under resten av dagen.

Var nyss ute på min dagliga promenad för att få lite rörelse i knälederna och tänkte ganska snart tanken att jag borde springa, så jag gör av med mer kalorier. Men jag "nöjde mig" med att ta en längre promenad än ordinerat, i högre tempo än ordinerat.

Jag vill inte tänka såhär. Jag är inte tjock (men skulle inte må dåligt av att tappa sisådär 7 kg) och jag kommer inte gå upp jättemycket i vikt av att låta bli att träna några få veckor. Men ändå låser hjärnan in sig på att bekämpa kalorier.
 
Sv: Beach 2014 del III

Men vad värdelöst att bli ännu kallare efteråt? Jag blir tokvarm och svimfärdig efter ett bad, det bara pulserar och jag kan knappt tänka. Som tur är går det stadiet över ganska fort. :p Sen håller jag värmen rätt länge innan jag är tillbaka i normal temp igen.

Näe vad trist med axeln! Men vad ska man göra, bara att rehaba och försöka tänka positivt!
 
Sv: Beach 2014 del III

Alltså... eftersom det inte blir nåt vasalopp för mig tyckte jag det var heeelt befogat att boka in mig på en till skidresa så blir visst en alpvecka till nu i vår. Sportlovet måste ägnas åt något trevligt kände jag.. ;)

Börjar mer och mer inse att de där riktigt lååånga loppen inte är min grej. Gillar sporterna men blir bara stressad av att inte hinna träna tillräckligt för ex. vasaloppet. Däremot gillar jag att utöva sporterna men kör gärna kortare distanserna. :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag fryser också efter träning.
I dag bastade lite efteråt och nu sitter jag ändå här och är som en isbit...

Har i alla fall hittat något jag bara måste köpa:

il_fullxfull.506517249_cixq_original.jpg
il_fullxfull.506428266_528w_original.jpg

il_fullxfull.490001912_3pvp_original.jpg


Det förstår väl vem som helst att jag kommer bli starkare och snyggare av de där? :D
 
Sv: Beach 2014 del III

Stopp och belägg, det där får du sluta med! Du är en smart tjej cili, du vet att det där är en ovanligt dum väg att gå. Om du drar ner på maten så pass mycket så kommer det bara ta längre tid för dig att nå dina mål, din kropp behöver energi och byggstenar inte bara för att kunna bli starkare, utan för att ens fungera. Bara att hålla dig vid liv, liggandes som ett kolli, kräver ganska många kalorier per dag. Om då dessutom de få kalorier du får i dig består av "skräp", hur bra kommer då din kropp att fungera? Inte så himla bra.

Din kropp är värd att du tar hand om den. Se till att du får i dig något mer att äta idag, du har inte på långa vägar fått i dig tillräckligt. Det är en order ;)
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag har sprungit idag, och kände mig jättelarvig :D Haha. Fortfarande penicillin så vill inte få upp pulsen för mycket, alltså varvade jag jogg 1 min med gång 1 min i 3,3 km. Inte ett dugg jobbigt, men det kändes skönt att få röra lite på benen. Sen måste jag få konstatera att fan vad bra mina dubbskor är! :love: Isgata på grusvägen men jag hade jättebra grepp hela tiden. Nice!
 
Sv: Beach 2014 del III

Älskar sista linnet :love: undrar också vars det finns!
Det blir ju en liten boost att köpa nya träningskläder tycker jag :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag googlade bara fram bilder. :p Sök på "run slower t-shirt" så hittar du säkerligen inköpsställen. :)
 
Sv: Beach 2014 del III

kl

Plugga eller åka till gymmet? Plugga eller åka till gymmet?
Har fått göra detta valet allt för många gånger vilket har lett till att jag ligger lite efter på pluggfronten. Men jag vill ju TRÄNA! Så svårt val...
 
Sv: Beach 2014 del III

Åk och kör ett pass på 45 min? Och sen åker du hem o pluggar en timma eller två :)
 
Sv: Beach 2014 del III

Underbara linnen!

kl
Jag är sjuk :( Det har brutit ut ordentligt senaste dagarna men varit på gång i 1-2 veckor så jag har dessutom träningsabstinens men ingen ork. Försöker bli bättre på matlagningen i alla fall men sockerkonsumtionen är högre än någonsin vilket märks på kroppen :(

Så nä, inte jättebra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 700
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
7 890
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 213
Senast: Sleepan
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 125
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp