Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Ibland är det ju bara så, även om det såklart är tråkigt. Du får ta i extra mycket imorgon istället ;)

Cili, vad jobbigt det låter med idrottsbetyget. Att det ska vara så himla svårt att få upp till ett G! Hoppas du får svar snart så du slipper lägga ner mer tid och energi på det.

KL

I stort behov av råd här! Har tänkt träna idag men har asont i handleden. Vill inte fresta på den alltså, det är vanlig vinter/kyla-relaterad ledvärk.

Tips på bra övningar där jag inte belastar handleden öht? Eller ska jag tejpa och köra på bara? om jag tejpar borde det inte vara några problem att köra övningar där handleden är rak?

Ska du köra hemma eller på gym?

Det går ganska lätt att sätta ihop ett program där handleden slipper hålla upp någon vikt. T.ex. plankan, alla övningar du kan utföra på rygg, flera bollövningar (rygglyft på boll kan varmt rekommenderas, satan vad jobbigt det är!!). Många övningar där man ska ha kroppsvikten i händerna går att ändra till att lägga vikten vid armbågen istället (förutom möjligen armhävningar då, det blir lite konstigt ;) ).
Om du dessutom fokuserar mest på ben idag så blir det ännu enklare

På gym, men jag har typ hjärnsläpp. Kör mest fria vikter för tillfället, då är ju handlederna så gott som alltid med.

Benböj kan jag ju köra, oviktade utfall likaså. Magövningar, typ brutalbänken, båten, benlyft, plankan, cruches. rygglyft på boll var en bra grej! Har du fler förslag? :)

Jag fattar inte vikten vid armbågarna, är jag trög då? ;)

Tåhävningar kan du också göra. Jag brukar göra mina i en trappa för att få ner hälen ännu en bit. Har ni en balansplatta så funkar även den för sånna övningar.

Leg raises, vad nu det kallas på svenska. Ligg på rygg, händerna under rumpan, benen rakt upp i vädret, sänk ner benen långsamt mot golvet, sen långsamt upp igen. Tar asbra på magmusklerna. (eller det kanske var benlyften?). Bicycle crunches funkar ju också.

Ligg på golvet, lägg upp vaderna på en boll, med höften i ca 90 graders vinkel. Lyft höften mot taket, spänn rumpmusklerna ordentligt, sänk ner, vänd uppåt igen innan rumpan nuddat golvet. Jag brukar köra 150 st sånna under ett pass, så mesa inte ;)

Har ni kabelmaskin på gymmet så kan du ju spänna fast benen och köra flera olika övningar där, brukar stå nån beskrivning på hur man gör.

Jägarvila. Sidoplanka (kan även göras dynamisk genom att sänka ner och upp höften).
Ligg på sidan och lyft benet mot taket, sänk långsamt (jag har tydligen namn på ganska få av på mina övningar).

Med vikten på armbågarna tänkte jag så som man står i plankan, jämfört med hur man står när man är längst upp i en armhävning *vinner inga mästerskap i förklaringsteknik*

Vad kul! Rapport sen, tack :)

*kl
Igår blev det en halvdan matdag, smällde i mig choklad men kroppen ville tydligen ha det. Hatar den här tiden på månaden.
Träningsmässigt var den bra iaf, bodypump på fm och sprang en kort sväng på kvällen i snön. Invigde mina broddar, tyngre att springa men bra grepp blev det. Nu sitter jag här med skön träningsvärk i så gott som alla muskler :).
Jobbar monsterpass hela helgen så det bästa jag kan få till är promenader på jobbet..

Cili, vad jobbigt det låter med idrottsbetyget. Att det ska vara så himla svårt att få upp till ett G! Hoppas du får svar snart så du slipper lägga ner mer tid och energi på det.

Blir bara hänvisad än hit än dit när jag mailar runt till alla möjliga ställen för att få ordning på det.
Just nu samlar jag journaler. Ju mer sådana och intyg jag får ihop ju större chans är det att jag lyckas ta mig runt mitt IG utan att behöva läsa något annat för att ersätta det.
Det är ju så jävla surt, för jag hade minst G på alla inlämningar vi gjorde, det enda jag saknar är ju tillräckligt mycket av själva deltagandet i ordinarie undervisningen. Och vad spelar det för roll om jag spelade volleyboll eller inte för 7 år sedan? :(

*kl*
Jag har precis anmält mig till hoppträning på tisdag! :o Det var flera år sedan vi var på en organiserad träning, vad har jag gett mig in på? :crazy: cili, du får komma och hålla i mina nerver! :D

Vilken tid? jobbar den dagen, men kanske hinner hem :)

kl

Nån som är sugen på detta?
http://nighttrailrun.se/
Jag jagar efter allt som kan ge mig ett intyg på att jag rör på mig, så jag får väl damma av löparskorna och ta mig upp till 5 km igen, och hoppas att knäna håller tills det är genomfört.

Nighttrail låter kul! Jag sitter själv och funderar på om man ska anmäla sig till Midnattsloppet i Gbg.. Hade varit kul och peppande med ett mål :)

Jag vill springa massa roliga lopp! Flytta hit och spring med mig!! :D

Jäkla surt med betyget för övrigt. :(
hoppas det går att lösa!!

Kl

Haha, red igår. Hästen var 179. Behöver jag säga att jag har träningsvärk idag? :D Kände mig som en mygga!

Kan för övrigt inte bestämma mig för om jag ska gå på Zumba eller Body Combat idag. Eller båda...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
423
· Visningar
9 548
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 772
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma