Sv: Beach 2014 del III
Tåhävningar kan du också göra. Jag brukar göra mina i en trappa för att få ner hälen ännu en bit. Har ni en balansplatta så funkar även den för sånna övningar.
Leg raises, vad nu det kallas på svenska. Ligg på rygg, händerna under rumpan, benen rakt upp i vädret, sänk ner benen långsamt mot golvet, sen långsamt upp igen. Tar asbra på magmusklerna. (eller det kanske var benlyften?). Bicycle crunches funkar ju också.
Ligg på golvet, lägg upp vaderna på en boll, med höften i ca 90 graders vinkel. Lyft höften mot taket, spänn rumpmusklerna ordentligt, sänk ner, vänd uppåt igen innan rumpan nuddat golvet. Jag brukar köra 150 st sånna under ett pass, så mesa inte
Har ni kabelmaskin på gymmet så kan du ju spänna fast benen och köra flera olika övningar där, brukar stå nån beskrivning på hur man gör.
Jägarvila. Sidoplanka (kan även göras dynamisk genom att sänka ner och upp höften).
Ligg på sidan och lyft benet mot taket, sänk långsamt (jag har tydligen namn på ganska få av på mina övningar).
Med vikten på armbågarna tänkte jag så som man står i plankan, jämfört med hur man står när man är längst upp i en armhävning *vinner inga mästerskap i förklaringsteknik*