Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Svar till alla:

Tack för era tankar och kul att ni tog er tid att svara. Gillar särskilt när ni skriver "om jag tränar spelar det mindre roll hur jag ser ut, för jag känner mig starkare och (ännu) mer awesome". Jag tror att detta är extra viktigt just för tjejer; att få uppleva att ens kropp kan ge en känslor och upplevelser som inte har ett dugg med bekräftelse utifrån att göra.

Jag är som sagt ytterst medveten om att jag tränar väldigt mycket mer än medelsvensson. Nu tycker jag också att det är bland det roligaste jag vet och träning har för mig blivit så mycket mer än bara att "hålla sig i form". Jag har fått många vänner via olika träningsformer och idrotter. Jag har fått uppleva väldigt mycket tack vare träningen. Jag har cyklat upp och ner för Österrikiska alptoppar på över 2000 meter, jag har njutit av känslan att ha klarat av Klassikern, jag har cyklat utför Åreskutan och kännt hisnandet i magen när jag flugit i 9-meters hopp, jag har upplevt publiktrycket på Stockholm Marathon, jag har lyft 50 kg i ryck vilket jag är väldigt mallig över, jag har fått uppleva solen stråla över myrarna under Vasaloppet, jag har njutit av ljumma majkvällar i skogen på cykel tillsammans med kompisar, jag har sprungit i obanad terräng längs med Isländska fjordar och Atlanten som utsikt osv osv.

Jag tränar ju för att jag verkligen tycker att det är himla kul att pressa mig, uppleva saker, känna mig stark - men frågan är då när arbetsinsatsen och kraven blir större än roligheten. Är inte så säker på att det blir roligare att springa fjällmarathon i sommar för att jag tränat 15 h/vecka istället för 10 h/vecka (och kanske sovit fem timmar mer, det skulle jag behöva!).

Kram på er :)

Gör det som känns gött så länge kroppen håller! Jag önskar jag kunde göra som du. :) Men ingen här inne skulle säga nånting om hur många timmar man spenderar i stallet eller på hästryggen, så även om de flesta tycker att du tränar mycket så tror jag inte någon tycker du skulle sluta med det. Hur mycket tid man vill lägga på sin hobby får man helt enkelt bestämma själv. :) För min del går allting i vågor och jag skulle aldrig kunna upprätthålla sådana rutiner i resten av mitt liv; om jag kunde skulle jag nog träna stenhårt och sen på grund av sjukdom, tidsbrist eller annat trappa ner. När livet vänder till att vara frisk eller ha mera tid hade jag kunnat öka träningen igen. Eller så hade jag helt enkelt tröttnat, men kanske genom att variera och cirkulera mellan olika träningsformer skulle jag kunna upprätthålla en hög träningsdos ofta och länge. Som med ridningen; jag slutade aldrig helt men sett både på kortare och längre tid så varierande ambitionsnivån och inspirationen och det styrde hur mycket ridning det blev.

Och nu ska jag sluta svamla och sluta tappa fokus på mitt skolarbete. :p

Nu glider jag in på ett bananskal och svarar lite sent här, men även jag tränar mest för att förbättra självförtroende och självkänsla, för att jag ska kunna äta lite vad jag vill ibland utan att få världens ångest, för att känna mig stark och - mer och mer på senaste tiden - för att jag tycker det är himla roligt! "Normalt" mycket träning skulle jag nog säga är 2-3 träningstillfällen per vecka, men det beror ju såklart mycket på vad och hur länge man tränar. Jag försöker hinna med 4-5 aktiva träningstillfällen i veckan, mest för att jag har tid, lust och motivation till det just nu. :)

KL

Idag var ingen bra gym-dag för mig... Var på dåligt humör redan när jag gick dit, men istället för att vända det (vilket gymmet brukar vara bra på att göra) fortsatte jag att känna mig låg, trött och lite uppgiven. Blev ett pass Abs Attack i alla fall och sedan lite nötande på löpbandet, men inget av det kändes särskilt skoj idag faktiskt. Ska vila imorgon och hoppas på ett bättre pass på onsdag istället!

Och jag svarar supersent:D

Jag tränar för att må bra, både psykiskt och fysiskt. Jag började för att jag var trött på hur jag såg ut och för att jag alltid kände mig trött.

Det jag har märkt, efter att jag börjat springa regelbundet, är att jag blivit piggare och mår mycket bättre och tycker mer om mig själv. Egentligen tycker jag inte jag blivit smalare eller fastare men jag tycker mycket mer om min kropp iaf. :)

Det är så himla tufft att känna "gud vad jag orkar mycket" eller "jag klarade mitt mål" och känna att man går på moln hela dagen.

Oftast efter mina löppass kan jag titta mig i spegeln och känna "not bad, not bad att all" medan jag innan passat sa "blä":p

Det är sjukt häftigt vad ens kropp klarar av!

förresten, vad tycker ni om endomundos övriga utmaningar, exempelvis en utmaning där man ska förbränna så många kcal som möjligt på en månad. Jag kollade vilka som låg överst och då var det en person som hade gjort av med mer än 27 000 kcal på mindre än 3 dagar?O_o Är detta ens möjligt?:cautious::cautious:

Spontant känns det som en sjujävla utmaning! För mig skulle det motsvara ungefär 380 km löpning, och det finns ju stollar som gör en Ironman om dagen eller som springer flera ultralopp på raken, så nog tror jag att det går.

känns inte som någon ide att vara med i den utmaningen när jag gör av med 200 kcal om dagen:D haha!

Zass: Tack:)

KL
Har haft konstant huvudvärk i två dagar nu.... :( igår försökte jag bota det med lösgodis ;) funkade inte.... Idag försökte jag bota det med ett pass bodypump, funkade för stunden men nu när jag har kommit hem och satt mig är huvudvärken tillbaka igen.... vet inte vad den kommer ifrån!! Spänning? Då borde ju bodypumpen hjälp att bota den helt? stress tror jag inte... har ovanligt lite att göra i skolan just nu... känner mig inte sjuk annat heller. möjligtvis lite rosslig i halsen och snuvig när jag vaknar på morgonen, men det räknar inte jag till förkylning ens. Blääää.

förresten, vad tycker ni om endomundos övriga utmaningar, exempelvis en utmaning där man ska förbränna så många kcal som möjligt på en månad. Jag kollade vilka som låg överst och då var det en person som hade gjort av med mer än 27 000 kcal på mindre än 3 dagar?O_o Är detta ens möjligt?:cautious::cautious:

Det låter helt galet. Men visst, det går säkert. Men idén om träning som hälsosam för kroppen försvinner ju all världens väg. :crazy:

Knapp.
Ska försöka sammanfatta Nike Blast.

Började lördagen med att hämta ut skor+goodiebag, första passet hade jag step/dance, sjukt svårt och helt galet svettigt, sen en föreläsning om kolhydratsdrift och fettdrift, petade i mig lite lunch under tiden. Sen var det dags för Inner core strenght, sjukt jobbigt, magen fick sig en ordentlig genomkörare. Ner till stora salen och NTC train to run. Sjukt kul och nyttigt. Malin som är med i NTC run club i sthlm skulle upp på scenen i slutstycket på passet och dom hade för lite folk så jag fick hänga på med. Vilken sjuk adrenalinkick och jobbigt som tusan. Två trappor upp och ner plus ruscher. Lite paus och underhållning. Jag hade en håltimma sen så satt och kollade på dansen i stora salen. NTC Movement and Mobilitym (mind, core, strenght) jobbigt men skönt och strecha igenom kroppen. Avslutade med functional Moves, sjukt jobbigt överallt men roligt.

Sen kraschade vi i soffan till Mello. Hade svårt att få i mig middagen men tillslut så. Har haft svårt att äta under hela helgen. Det har bara inte funkat på något sätt. Men märker att jag är väldigt sugen på salt när jag anstränger mig. Så det gör nog inget att jag äter lite extra salt.

Söndag.
Började morgonen med Global yoga, stel och trött i kroppen så ett bra pass att börja dagen på. Tanken var sen att gå på ett Kettlebell/kickboxningspass, men var så sliten i kroppen så dansade istället på stora hallen. Riktigt roligt. Vore kul att lära sig lite mer och kunna gå på danspass. Efter det var det dags för NTC Core focus. Jobbigt med mycket plankor och man jobbade mycket två och två. kul! och börjar äntligen få kontakt med dom inre core musklerna. Gick på en föreläsning med Tanja Djelevic (varit med som coach i Biggest looser) - how to be a unicorn (konsten att vara sig själv). Fortsatte sen med NTC yoga, riktigt roligt när man väl börjar få koll på Yogan. Vart dock lite yr och kände att jag ätit lite för lite. Sen var det paus och slutnummer på stora scenen, sjukt duktiga dansare. Efter det var det NTC power and Grace. Lät väl okej tyckte jag. Men här snackar vi nära döden upplevelse. Sjukt jobbigt pass med burpees, squats, puschups och saxhopp i par. Tog sen en håltimme, hade inget mer inplanerat, tänkte var med på dansen i stora salen men insåg att jag behövde vila. Avslutade med MOJO flex och stretchade igenom kroppen.

Sådär så var helgen slut! Pust! idag är det stelt lite både här och där.

Alltså gud vad kul det låter! :D Men jag förstår om du känner dig som en blöt fläck idag ;)

Fan vad roligt det där låter! :D

*kl*

På onsdag ska jag på skidteknikkurs. :D Loppet är på söndag, gott om tid att hinna träna på allt man lär sig... :angel:

*kl*

Jag har målat idag! Det är ju fasen träning att rolla på tapet, måste ju trycka som bara den för att få det jämnt och snyggt! Nu blir det vitt iaf, fiint :love:

Fick nycklarna till nya lägenheten i fredags och jag och mamma är igång och fixar! Har köpt tapeter till en fondvägg i vardagsrummet (som utöver den är vitt) och målat första lagret i sovrummet vitt. Det var flammigt bajsbrunt innan, inte så snyggt. Min lilla kokvrå ska bli vit och kall ljusturkos, med zinkdetaljer. Tror det blir braaa.

Nu har jag precis ätit sallad med kyckling, avocado och solrosfrön bland annat, mumsigt värre. Gått en långprommis med vovven idag men annars ingen träning. Har haft fullt upp med att umgås med en kompis som ville bli sminkad, kul :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 381
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 662
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur