Sv: Beach 2014 del V
+ Zass: Vi är så duktiga, klart vi står emot
Btw så låter Metafit supercoolt, vad innebär det?
Metafit
är supercoolt! Du kan läsa mer om det
här, men kort sagt är det ett högintensivt 30 minuterspass med kroppsviktsträning (alltså inga redskap) - blandat cardio & strykeövningar - för de stora muskelgrupperna. Varje program är extremt nogrannt uträknat med exakta tider, och det är en inspelad röst som talar om för en att nu blir det 32 sekunder burpees, 24 sekunder pushups, 12 sekunders vila, 28 sekunder jump squats osv osv. Instruktören är mest där för att demonstrera övningarna och se till så att folk gör dem ordentligt. De hävdar att man bränner upp till 800 kcal och att kroppen fortsätter att förbränna i upp till 24 h efteråt, men den faktan ska man nog ta med en stor nypa salt tror jag... 800 kcal på 30 min låter inte riktigt klokt i mina öron i alla fall, även om det
är enormt svettigt och krävande!
Misstänkte att det kunde vara lite strumpigt, jag har som sagt inte vågat prova själv. Skottar verkar vara lite underliga, men de kanske är bättre på annat än just bröd. Typ whisky.
De är helt klart lite underliga, men ack så trevliga! Och vem behöver ordentligt bröd när man kan få chips och friterade Marsbars?
Törs man fråga varför du pendlar förresten? Hur bor man i antingen Trelleborg eller Karlskrona, liksom?
Har du hittat någon kvarg idag?
Vad bra att du tog till dig det vi skrivit, hoppas verkligen du kan införliva det i vardagen också

Du har nog rätt i att det där med att dina måltider som kastades om kan ha spelat roll för hur det kändes, vi är ju oftast vanedjur så när något inte blir som vi tänkt kan det bli jobbigt, speciellt om man är lite känslig. Jag reagerar också på sådant, om jag måste äta tidigare än tänkt till exempel eller inte kan äta hemma hos mig och sen har jag en massa andra tvång kring maten och rutiner jag måste följa så det är väldigt jobbigt. Samtidigt tillhör det ju livet att kunna vara flexibel och inte alltid göra på samma sätt, för då blir man väldigt begränsad. Men att man i grunden har vettiga vanor tror jag är bra, och att man är medveten om att det kan innebära lite ångest om de ändras så att man inte lägger den ångesten på maten och tänker att det blev för mycket, att man helt enkelt skaffar sig lite "självinsikt" i dessa frågor
Ja men det gjorde jag verkligen - tog till mig det ni skrev alltså! Det är helt otroligt vilken effekt den här tråden och era ord har på mig, jag har säkert återkommit till Beach-tråden i tankarna minst 6 gånger idag! Bland annat när jag åt lunch och var vrålhungrig - då tänkte jag på allt ni skrev här och vips så hade min planerade smörgås blivit till två smörgåsar. För det var vad min kropp ville ha just då, och jag gav den det. Och det kändes bra.
Angående kvargen så var Lidl tyvärr en besvikelse, ingen kvarg så långt ögat kan nå! Det närmsta jag kom var någon dessertgrej som visserligen kallades kvarg i den svenska innehållsförteckningen (så himla skoj att allt plötsligt stod på svenska!), men det var med hallonsås och grejer i... Såg ut såhär:
Jag kollade protein-innehållet och såg att det var mycket mindre i denna än i en "strained yoghurt" från Danone som jag köper hem ibland (5,2 vs 7,9 gram per 100 g) så då kändes det faktiskt inte värt att köpa... Fick tipset av en vän att kolla in WeightWatchers' utbud när jag är och handlar nästa gång, hon trodde att hon sett det där. Det blir nästa försök!