Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

KL

Hello ladies!
Känner mig som den största jojo-bukearen någonsin.. men I'm baack! Igen. Jag har inte gått upp så mycket i vikt senaste året, typ 5-7 kilo, men jag känner mig sååå tjoock!
Min svärmor sa att "uttryck dig inte så, du klankar ner på dig själv", men jag kan inte säga att jag har "lagt på mig lite" - vilket jag iofs har. Men jag känner mig verkligen tjock! Så att jag liksom kan se hur fettet kletar ihop sig i blodådrorna.

Har gått från att träna hårt, ca 6-8 ggr/vecka, mest styrkelyft till nada. Zero. Niet. + förälskad i världens mest underbara man, myskvällarna är ca varje kväll. Marabou skulle kunna finansieras av mig endast.
Nu har vi flyttat ner till Skåne och jag känner att nu är det verkligen läge att skaffa gymkort igen. Har längtat sååå efter att få börja lyfta igen!! Så idag ska jag till två olika gym i stan och se hur det ser ut. Gymmet jag var på sist trivdes jag inte aaaalls på, något som bidrog till att jag slutade träna. Trångt, lågt i tak och majoriteten var snygga och vältränade. (tyckte jag iaf.)

Ska titta på World Class och Fitness 24/7 och se om jag får en bra känsla i någon av lokalerna. Jag gillar den lite mer svett-muskel-gym-känslan. Gärna betongväggar, mycket stänger och vikter och män som ser ut som 45-åriga ryska tyngdlyftare. You get the picture. Icke så förtjust i spandex, parkett golv och löpband. :P

Nu när vi har flyttat och livet känns lite stabilt kanske jag kan få igång bukeandet igen också :love:

*KL*

Har blivit dålig med löpning i helgen. Skulle blivit med min svåger på en 9 km tur på lördagen men fredag kväll började min hals göra ont! Våga inte springa nåt under helgen pga det....trist för jag hade sett fram emot att prova följa med honom!

Red i alla fall lektion i lördags och det var nog träning för mig det :D Galet pigg häst så jag hade full upp och vi var båda redigt svetta efter de 45 minuterna ;)

Ehhmm, jag skulle ta det lugnt idag men det slutade med nytt distansrekord och PB på milen... :angel: Haha. 67:28 lyder nya milrekordet, jag kan uppenbarligen springa ännu snabbare än så med tanke på att det var först tionde kilometern som jag började tänka på tiden.

Bra jobbat! Du är snart under timmen :).

Härligt! Ja, utförsåkning går väldigt mycket lättare om man är vältränad i övrigt. Inte så konstigt kanske men jag märkte skillnad även på tekniken etc.

Absolut! Dagens carvingskidor är ju så himla lättsvängda så i backar som inte har så mycket lutning, typ blå, tycker jag att man mest behöver luta knäna lite så svänger skidorna av sig själv. Men i brantare backar märkte jag tydligt att det krävdes mer styrka för att lägga ner skidorna och få till carvingsvängar.

Snow: Kul att se hur man vänjer sig vid branter. Jag har nog gått tvärtom... åkt galet branta backar med UCPA på snowboard och vågade i helgen rulla nerför stenpartier på MTB. (iik - läskigt var det)

:) Många som åkt skidor eller snowboard fastar ju även för MTB utförs. Fartupplevelsen är ju liknande även om stenigheten skiljer sig. Tror definitivt man har nytta av att ha utövat respektive sport oavsett vilket håll man går!

Ja, jag köpte min i maj förra året, så är också relativt ny men har haft SPD-pedaler från början.

Men i lördags körde vi typ rötter i uppförsbacke och utför klipphällar...DÅ är det bra när en av tränarna säger: "bara rulla på..." Och är ju HELT omjligt att klicka i fötterna om det väl har tagit stopp i en uppförsbacke!

När jag började cykla MTB (typ 2007) så hade jag SPD, men när jag köpte min första downhillcykel 2010 hade jag plattformspedaler på den. Att inte sitta fast gjorde mig mycket modigare utför, samt att jag blev bättre tekniskt eftersom man med platta pedaler måste lära sig hur man får med sig bakändan på cykeln utan att sitta fast i pedalerna. Nu har jag gått över till SPD igen och har kört det även när jag cyklar downhill. Så man _måste_ inte sitta fast, även om det såklart har sina fördelar :).

Nu blir jag lite nostalgisk när ni skriver om cykling eftersom jag bestämt mig för att sälja min drömcykel till förmån för hästeriet... tänk om dygnet hade oändligt med timmar så att man kunde göra allt?

Om nån är intresserad av en cykel som fixar sånt här med lätthet kan ni höra av er ;)
IMG_0685.JPG

Kul att du är tillbaka! :)
Måste säga att det låter som att ditt liv är rätt fint! :love:
Så med gymkort också så är du snart på banan igen! :)

Glädjer mig åt att den är en Trek. :)
Tycker att det märket får oförtjänt mycket skit i mina cykelkretsar.

Inte varit på gymmet sen i tisdags och känner hur motviljan börjar tränga sig på... Inte okej!
Skulle träna idag tänkte jag, men har mycket plugg eftersom jag har utbildning på jobbet och sen ska jag på fotboll ikväll. Så om inte allt ska bli jättestressigt, så tror jag nog att jag gör rätt i att fokusera på plugg och fotboll, istället för allt. Samtidigt är jag lite rädd för att göra det... Wääh.

Jag funderar på att ringa vårdcentralen och be om att få ta lite prover, kanske är någon mer brist jag har. För jag är sjukt trött hela tiden, nästan mer än när jag vägde mindre. Gick upp vid elva idag, åt frukost och gick ut med hunden. Gick och la mig och sov till tio över två. Åt jätte sen lunch och gick ut med hunden igen men klarade knappt att ta mig runt en 30 minuters runda :( Nu ikväll är det agility, får se hur det går. Kanske får ta en koffeintablett eller något för att få igång mig lite. Provade att ta bort några sömnmediciner i lördags natt för att se om de gjorde mig trött på dagarna efter men det slutade med att jag sov från 12-03 och sen låg vaken med hemsk ångest hela natten så det var ingen bra idé.

Håller med! Jag tror också att du är under timmen snart! :)

You're ALL crazy! :D Milen under timmen är definitivt ett mål, men jag satsar inte på det just nu. Under 65 tar jag utan problem om jag bara håller tempot från början, jag har ju egentligen aldrig maxat på milen. Jag tar det som det kommer! Men det känns bra att ni tror på mig :love:

Måste säga att det låter som att ditt liv är rätt fint! :love:

Ja, jag måste faktiskt säga det också. Mitt liv är pretty, fucking underbart! Började på agility med djuret i onsdags, har varit ute på klubben idag och tränat själva och hon är något slags underverk! Jag behöver bara peka på tunnlarna (i olika storlekar och konstellationer) och säga In så ger hon järnet! :love:
Mannen är underbar. Hans familj är underbar. Jag köpte min första bil i helgen. Ett gymkort på det!!

Det enda som förstör är att vi är hemlösa just nu för att vi blev helt lurade på en lägenhet. Satt i flyttbilen på väg ner från Falun till Trelleborg, hyresvärden smsar och ba: "Jag gav lägenheten till någon annan." 21 timmar innan vi skulle få nycklarna. Och inte kan vi stämma honom heller eftersom vi inte kan bevisa att vi hade ett muntligt avtal, som blev klart flera veckor innan flytt!
Och pga detta ligger jag ca 3 veckor efter med mina studier.

Meeen, mitt liv är så jävla bra ändå! Ska på middag + bio ikväll i Malmö bara för det!! :)

Jösses, förstår inte hur ni vågar hålla på med sånt där :D

kl

Blev ingen ridning för mig idag. Det har regnat och är ganska kyligt = inga bra förutsättningar för knäna.
Men har i alla fall varit hos läkaren som inte hittat några fler allergireaktioner, vilket känns bra.
Imorgon blir det 12h-pass på jobbet, kommer känna mig död när jag väl kommer hem. På onsdag är det dags för sjukgymnast, ska se om jag kan ta en sväng förbi gymmet då också för det vore himla skönt att sätta lite press på armar och ev. ben.
Behöver dessutom bli starkare i armar/axlar för att orka med poledancingen bättre. Får kämpa på med mina armhävningar tror jag

Vad är det för storlek på cykeln och vad ska du ha för den? ;)
Nä den är säkert lite dyr för mig, men jag vill passa på att ställa en fråga till en rutinerad! 26" eller 27.5"!?!?!?!? :D Jag är ju 160 cm kort, 26 känns himla smidigt men har hört att större hjul kan passa en nybörjare bättre eftersom de kompenserar dåligt teknik lite över hinder.

Jag vet hur du känner det... Jag tycker absolut att ju mindre man tränar desto svårare blir det att gå dit... Planera in en annan dag om det blir för mycket idag! Boka in mig på ett pass brukar funka för mig, för då blir det besvärligt att ångra sig i sista stund...

KL
Själv tog jag mig i kragen idag och gick på ett pass bodypump. Så nu är kroppen sådär härligt skakig!

kl

Har varit stört hungrig idag O_o Gav faktiskt efter för kroppens signaler och tog en extra smörgås efter middagen. Men stod emot erbjudande om kanelbulle, och har klarat första veckan på "detoxen" utan att ens vara nära att köpa godis :up:

Planerar in extra tidig uppstigning för gym imorgon bitti... Blev lite stressad sist, så imorgon tänkte jag vara där redan vid 07:00 :nailbiting: Sen stallet på eftermiddagen.

Och nu bokade jag in mig för ett pass bodybalance okristligt tidigt på onsdag. Men ska jag börja jobba kl 06 tisdag, torsdag, fredag, lördag så kan jag lika gärna gå upp tidigt på onsdag också ;) Ska bli spännande att se hur ett sånt pass går till!
Sen blir det frukost tillsammans med en vän i väntan på tiden hos sjukgymnasten. Efter det återstår det att se om det blir ett till besök på gymmet, beror lite på hur det känns i armarna/benen och om jag har ork till det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 295
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 152
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023