Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

igår blev det ett ben/rygg-pass på gymmet och jag lyckades hålla mig under 1500 kcal, definitivt en vinst med tanke på hur sugen jag var på att äta upp hela jorden igår:p

Idag känns livet lättare, hoppas det håller i sig hela dagen bara!

Åh bodybalance, jag älskar det!!! Ett tag gick jag på det 3 ggr/veckan:love: men nu har jag inget träningskort =/

*KL*

Någon som har bra tips på övningar man kan göra för att träna upp ryggen ? Tänker mest då övningar som är bra för hållningen och stabiliteten :).

Plankan och allt du kan använda en pilatesboll till.
Kolla instagram och sök på #dagensbolljävel eller #bolljävel för inspiration :)

Åh bodybalance, jag älskar det!!! Ett tag gick jag på det 3 ggr/veckan:love: men nu har jag inget träningskort =/
Oooh det låter lovande! Hur går det till? Har bara läst lite om det och sett nån reklamfilm på typ 30 sekunder.
Men det känns som om det borde kunna passa både mina knän och mitt huvud, blir alldeles för stressad av de vanliga passen.

Bra gjort att lyckas hålla igen på ätandet förresten! Hur länge ska du hålla på?

Plankan och allt du kan använda en pilatesboll till.
Kolla instagram och sök på #dagensbolljävel eller #bolljävel för inspiration :)

:rofl: vilken fantastisk tagg!

Det är en underbar träningsform som jag tror passar dina knän. Riktigt bra musik med. Det börjar och slutar med tai-chi (ursäkta ev stavfel) som uppvärmning, sen är det lite yoga och pilates i mitten. Perfekt för att bli stark, uthållig, lugn och böjbar:D

Sen har de alltid att man ska ligga och andas och ta det lugnt sista minutrarna men det är inget för mig så jag brukar gå när de andra lägger sig.

Jag vet inte hur länge jag kommer hålla på, säkerligen inte länge till:D Saknar att känna mig stark faktiskt. Blir så himla orkeslös av för lite mat.

Låter fantastiskt!
Behöver verkligen lära mig att varva ner. Inte ens när jag varit sjukskriven och suttit hemma pga knäna har jag varit lugn. Ständigt lätt att nå på två telefoner och över sociala medier, tvn levererar evig information för hjärnan att ta hand om (även fast man borde sortera ut family guy och liknande, men det går liksom inte - hjärnan vill ta in och bearbeta allting), folk passerar utanför, katterna får fnatt och kutar runt, tider att passa hos läkare/sjukgymnast/naprapat/annat.
Kanske kan se avslappnad ut där jag sitter i soffan, men egentligen går huvudet på högvarv även där.
Är åter igen på en sån stressnivå att allting bara låser sig ibland. Vet ju att jag borde diska, dammsuga, tvätta, laga mat och sånna nödvändigheter - men det blir liksom för mycket och då låser sig hela hjärnan så jag inte kan göra nåt annat än att halvligga i soffan och dumstirra ut i ingenting. Och det gör mig ännu mer stressad. Finns inte ord för hur mycket jag längtar till hösten då jag ska börja plugga, så det blir ett miljöombyte och stressen över jobbet jag har nu försvinner.

Nästa fråga: loggar man det som yoga eller pilates i endo? :rofl:

Då är nog BB perfekt för dig! Hoppas du får en bra instruktör, de är guld värda!

Jag hade loggat det som yoga :)

Det har du väldigt rätt i! Fel instruktör på ett bra pass kan ju bli hur dåligt som helst. Det får vi hoppas att jag slipper :)

Idag blir det däremot ingen träning. Sitter på en stol i sisådär 12 timmar idag, är redan så trött att jag nästan somnar. 8 timmar kvar...

Kl

Sagt och gjort, var på plats på gymmet klockan 7. Hade gott om tid på mig i morse eftersom katten väckte mig 04:30 :meh: Det gick helt ok men jag kände mig oinspirerad. Så jag gick ifrån planen mot slutet och gjorde lite vad jag kände för. Testade chins-maskinen bland annat, för skojs skull.

Avslutade med 15 minuter intervaller på löpbandet. Kändes bra :)

Alla coreövningar.

kl
Fick världens stressångest-attack igår :( Gick iof saker gjorda men inge kul och dessutom kommer sötsuget som ett brev på posten. Måste sluta med mitt ångestätande. Nåja, kan ju iaf njuta av att jag mår så mycket bättre numera och får ångest rätt sällan.

Vad jobbigt :( Vad är det som utlöser det?

kl

Har ett tips till er som tar med er kvarg/liknande. På willys hittade jag en liten rund plastburk, från nordiska plast, som rymmer 250 ml (det märket finns även hos coop och ica, så kanske de små burkarna finns där med). Passar perfekt för att skopa över kvarg från en större förpackning och blanda med bär för att ta med sig! 10 spänn gick den på, helt klart värd det!
4102-0803.jpg

*knapp*
Nu tror jag att jag är tillbaka på banan igen med kosten. Gick bananas i helgen igen. Jag blir så trött på mig själv igen. Men nu är det PF 16:8 som gäller. Ätfönster 12-20. Igår gick det riktigt bra. Och nu sitter jag och funderar på om jag ska åka till stallet nu och lunch efter eller tvärt om.

Igår körde jag genom kroppen ordentligt i 1.5h. Svettigt och hög puls och maxade på vissa övningar. Så idag har jag träningsvärk lite här och där. Idag blir det ridning som gäller. Det får räcka. Jag har planerat in gym torsdag och lördag den här veckan. Annars lär det bli ridning som gäller. Har tre dagars arbetsvecka så det känns grymt skönt. Ska göra mig lite matlådor idag till torsdag och fredag. Så har jag det klart. Nu kräver det här planering för att det ska fungera.

Jag använder såna burkar som det har varit skagenröra eller MAX-dressing i, funkar hur bra som helst och alldeles gratis :D

Tror dock min kompis har nån liknande som den du visar, verkar funka bra :)

Men dom är så jobbiga att diska, brukar vara massa konstiga vrår liksom under kanten :D
Har precis ätit mellanmål ur min burk. Naturell kvarg med hallon, ananas och lite vanilj :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 200
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 152
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023