Sv: Beach 2014 del V
Haha, ja jag och kvarg har ett nära förhållande

Äter det både till frukost och mellanmål och verkar aldrig tröttna. Favoriterna är kvarg med frysta jordgubbar (mixar med stavmixer) och lite flytande Hermesetas och mitt standardkvällsmål med
massor av päron i bitar i kvargen och sen ev. smaksatt med lite flytande Hermesteas. Sååå sjukt gott, men mättande.
Jag fryser alltid in min bärkvargmix, gör den dagen innan och ställer in i frysen och sen när den ska ätas tinar jag den lite försiktigt i micron, jätte lite alltså, bara så att det precis går att äta, fortfarande frusen. Älskar det.
Jag gillar inte heller banan men när den är fryst och blandas med bären så tycker jag att det blir bättre. Äter det inte just nu men hade en period då jag alltid hade skivad banan i frysen så jag kunde slänga i några små skivor i mixern med bären och kvargen. Var och är rädd för banan så vågade mig bara på typ 1-2 bitar så det smakade inte värst mycket banan utan gav bara lite sötma åt kvargen som annars är ganska sur
Fryst banan ska testas, då kanske jag kommer undan den räliga konsistensen som jag har så svårt för också!
Och du, vad härligt det är att höra dig prata så positivt om mat och verkligen uttrycka att du tycker att något (som dessutom är nyttigt och oerhört bra för dig) är riktigt gott! Det kanske är jag som är fånig, men det gör mig lite varm i hjärtat faktiskt
Förresten,hur kommer det sig att du är i Sverige nu?
Jag gör praktik genom skolan på ett företag där jag ska vikariera över sommaren, så jag håller som bäst på att lära mig alla system och procedurer!
Jag vill inte oroa mig så mycket för min vikt som jag gör men idag har det varit extra svårt att äta eftersom det är vägning imorgon. Har oroat mig för den här vägningen ända sedan förra gången skulle man väl kunna säga.Men ju närmare vi kommit desto mer tanketid har den tagit. Sjukdomen säger att eftersom jag ska ställa mig på en våg imorgon borde jag varken äta eller dricka idag, för då väger jag mer. Men jag har tvingat i mig både mat och dricka. Men jag har inte alls vågat dricka vatten helt fritt så nu är jag både törstig och torr i munnen bara pga en sådan sak. Men ska nog ta och dricka lite nu även om det är sent, det jag dricker kommer ju inte lagras i kroppen, det kommer ju ut automatiskt liksom. Har bara så svårt att tänka så.
Bra att du bekämpade tankarna och åt/drack som du skulle trots allt. Ännu en seger och ett steg i rätt riktning att skriva upp på den där listan!
Det låter inte alls bra det du skrev om hjärtat senare dock, snälla ta hand om dig och ta din kropps varningssignaler på allvar! Det är
ingen som kommer att titta snett eller anklaga dig för att vara gnällig & hypokondrisk - speciellt inte när det handlar om ett så viktigt organ som hjärtat!
kl
Ni som inte gillar banan: Har ni testat ekologisk? Helt annan smak!
För mig är det inte smaken utan konsistensen som förstör. Tycker oftast att banansmak är helt okej (dock inte i smoothies och yoghurt av någon anledning) men fixar inte konsistensen när den äts helt rå och "ofixad" liksom. Jag har dock blivit lite sugen på att prova på senaste som sagt, så det kanske går att ta sig förbi den psykiska spärren...
Låter för övrigt som att du har en härlig träningsvecka planerad, jag blir lite avundsjuk!
I morgon funderar jag på att ta med hästen ut på en löprunda, det brukar han tycka är kul
Låter kul, men... hur går det till exakt?

Hästen travar och du springer eller? Är inte det jättesvårt, att hålla koll på allt?
Angående dina frukostfunderingar så kan jag säga att jag så sent som i förrgår bestämde mig för att överge min älskade havregrynsgröt och testa något nytt - jag höll mig helt enkelt inte mätt tillräckligt länge på gröt (ca 2 timmar bara). Det enda som funkade var att äta ett kokt ägg vid sidan av gröten, men det blev alldeles för mycket mat så tidigt på morgonen för mig som redan har svårt att äta på morgonen. Det två senaste dagarna har jag istället ätit lite naturell turkisk yoghurt med frukt samt två FinnCrisp eller en skiva grovt bröd, och jag har varken varit hungrig eller sötsugen de här två dagarna. Det kan ju såklart bero på annat också, men det känns faktiskt som att det till viss del kan ligga i frukostbytet i alla fall.
Ett annat tips är att göra din egen Bircher-müsli (kallas även overnight oats). Det hade de på frukosten på ett hotell jag bodde på nyligen - supergott och ganska lätt att göra verkar det som. Jag tänkte testa att göra efter
det här receptet ikväll och äta imorgon, det vattnas i munnen redan nu!