Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ute och tankade lite energi ikväll. Sover fortfarande tio timmar per natt, men det går åt rätt håll. Snart ska jag trakassera er på regelbunden basis igen!

10262236_394136074061412_2407902522800233578_n.jpg

10290020_394136107394742_7974553373797138360_n.jpg

Åh, är så himla irriterad. Har ju varit så duktig med träningen hittills men bara för det så är källaren kackerlacksinvaderad! :eek: Alltså jag fixar inte kackerlackor, jag bara gör inte det, så från och med nu kommer jag bara kunna träna när sambon är hemma och har gått igenom källaren åt mig.

Tydligen kommer de alltid "när våren kommer" (vadå vår, är lätt finare här nu än vad det är i Sverige på sommaren :p) och sedan försvinner de igen rätt omgående i och med att de blir dödade men tills dess stayar jag put alltså.

Surt som fan :mad:

Min sambo funderade på att göra det faktiskt. Ska höra med honom om vi kan få upp åbäket imorgon och kanske bara ställa den ute på baksidan.

Jädras kackerlackor alltså.

@zassoo och @Tassetass jättefina bilder!

"Kl" (fortfarande ett bra ord)
Nu funkar helt plötsligt både autostavning och taggning/förslag för mig!

Blev en lugn kväll med naturfilm (ååååh vad jag vill jobba med bevarandebiologi!), chips och sambomys. Är inne i nån bra period för tillfället när jag bara känner mig lycklig :)

@niphredil

Alltså. Jag förstår känslan precis. Fast mitt problem hade varit gråsuggor då. Gråsuggor är det absolut vidrigaste jag vet, och jag lägger benen på ryggen om jag stöter på en (då får jag ju iofs träning, men ändå :angel:). Vet inte hur jag skulle reagera på kackerlackor :nailbiting:

Jag satte fårstaket igår, det känns inte så mycket idag men det blev nog lite träning i alla fall. Mamma var sjuk så jag fick slå ned alla stolp och spika alla spikar själv. Sådana här spikar:

576-3-3265025.jpg

Och dem är fan inte roliga alltså :D

Hoppar in i tråden - hoppas det är ok!

Tidigare har ridningen varit den enda träning jag har pysslat med. Även om jag i skolan haft idrott har det mest inneburit prestationsångest vilket lett till att jag inte kunnat prestera över huvud taget. Jag ville verkligen inte göra något inför andra. I somras slutade jag dock rida och började på dans, men där gjorde sig prestationsångesten påmind igen och jag slutade rätt snabbt med dansen också. För några veckor sedan anmälde jag mig dock till en löparkusPOSE-tekniken) och jag gillar verkligen det! Visst, jag får prestationsångest under dessa träningar också men jag har gett mig fasen på att jag ska ta mig igenom det!

Vi träffas alltså två gånger i veckan, och jag försöker lägga in 1-2 pass hemma också. Muskelmässigt har jag utvecklats väldigt mycke på bara några veckor. Från att ha träningsvärk och knappt kunna röra mig ordentligt i tre dagar, så känner jag bara av den nu. Konditionsmässigt är det dock värre - jag kommer ingen stans! Jag skulle vilja springa lopp i sommar, men har jag inte konditionen så kommer det ju inte funka! Jag klarar alltså inte ens att springa 2 km utan att stanna och vilja dö. Vad ska jag göra?? Egentligen tror jag väl att konditionen är hela sanningen, utan min inställning är säkert också en stor del till problemet. Men hur biter jag ihop, och hur blir jag mer målmedveten?

@Qelina, jag har ett new foreststo född -10, drygt 140-145 cm hög, som jag har tänkt tävla både lite dressyr och hoppning med i framtiden, har haft henne i mitt liv sen hon var fem månader och ägt henne sen hon var ett- och ett halvt, så det är ganska (jätte :D) kul att följa hennes utveckling.

Den träningsvärken jag vaknade upp med i morse är inte speciellt trevlig på ett sätt, men samtidigt tar jag det som ett gott tecken, jag måste verkligen ha "ridit" igår och inte "åkt häst". Här är fortfarande varmt, men fruktansvärt blåsigt, så eftersom jag inte fick med mig något sällskap till stallet idag tar jag nog det säkra före det osäkra och går en promenad med hästen istället för att rida (hon är inte helt trygg med bilar än).

Min sambo funderade på att göra det faktiskt. Ska höra med honom om vi kan få upp åbäket imorgon och kanske bara ställa den ute på baksidan.

Jädras kackerlackor alltså.

Åh, inte ett dugg avis på dig som får stå ute och träna i ett varmt land. Inte alls. Inte ens lite. Säger vi.
Och sen scrollade jag vidare och såg att den kanske inte alls flyttas upp, du får tjata lite. Så himla jobbigt kan det väl inte vara att flytta upp den? Den kan ju stå kvar där en stund även fast kackerlackorna är borta? :)

@WS6 Tjusig cykel!!

@Isituss Välkommen!
Har du testat intervallträning? Alltså inte bara springa tills du dör och sen lägga av. Utan kanske börja med att gå raskt i en halvtimme, när du gjort det och känner att det inte är tungt så börjar du med att gå 9 min, springa en, gå 9, springa en, gå 9, springa en. Dvs fortfarande en halvtimme totalt. När det går lätt så lägger du på en minut på springandet, drar av en på raska gången. Det behöver inte gå fort att springa, bara du orkar hålla igång hela den tänkta tiden.

@Emtherlia Åh vad härligt med unghästar!

@Kiwifrukt Vad mysigt med ponny!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 162
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 134
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka