Hoppar in i tråden - hoppas det är ok!
Tidigare har ridningen varit den enda träning jag har pysslat med. Även om jag i skolan haft idrott har det mest inneburit prestationsångest vilket lett till att jag inte kunnat prestera över huvud taget. Jag ville verkligen inte göra något inför andra. I somras slutade jag dock rida och började på dans, men där gjorde sig prestationsångesten påmind igen och jag slutade rätt snabbt med dansen också. För några veckor sedan anmälde jag mig dock till en löparkusPOSE-tekniken) och jag gillar verkligen det! Visst, jag får prestationsångest under dessa träningar också men jag har gett mig fasen på att jag ska ta mig igenom det!
Vi träffas alltså två gånger i veckan, och jag försöker lägga in 1-2 pass hemma också. Muskelmässigt har jag utvecklats väldigt mycke på bara några veckor. Från att ha träningsvärk och knappt kunna röra mig ordentligt i tre dagar, så känner jag bara av den nu. Konditionsmässigt är det dock värre - jag kommer ingen stans! Jag skulle vilja springa lopp i sommar, men har jag inte konditionen så kommer det ju inte funka! Jag klarar alltså inte ens att springa 2 km utan att stanna och vilja dö. Vad ska jag göra?? Egentligen tror jag väl att konditionen är hela sanningen, utan min inställning är säkert också en stor del till problemet. Men hur biter jag ihop, och hur blir jag mer målmedveten?