Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sitter jag på ett tåg från Sthlm mot Dalarna och har just intagit min svindyra (tillika goda) frukost från Barista (stor cappuccino, macka, smoothie med smak av jordgubb och lime samt en cookie som jag inte kunde motstå p.g.a. extrapris :o ). Hann springa ett pass innan jag åkte härifrån - progressiva intervaller på 4 min x2 + 3 min x2 + 2 min x2 + 1 min x2. Har inte riktigt återhämtat mig från måndagens mastodontpass kände jag och det gick tuuuungt. Kändes som jag hade motvind exakt hela tiden. Fast tiderna blev riktigt snygga! Tanken är att springa lite fortare för varje intervall och det lyckades: 4:23 - 4:17 - 4:16 - 4:13 - 4:11 - 4:10 - 4:03 - 3:54. Inga stora tempoökningar men en sekund är en sekund är en sekund ;).

Imorgon ska jag lämna blod för första gången! Spännande. Jag vet att man inte ska träna innan man lämnar blod, men hur är det med lågintesiv motion samma dag? (Ska lämna blod vid 9 och skulle vilja köra ett lätt pass på eftermiddagen, för efter jobbet ska jag sitta 5 h i en bil och då är det skönt att ha rört sig lite innan tycker jag...). Det jag kunnat googla mig till är att man inte bör träna högintensivt, sen verkar folk göra lite olika. Jag kanske får känna efter helt enkelt, om jag känner mig yr är det såklart osmart att träna.

Nu sitter jag på ett tåg från Sthlm mot Dalarna och har just intagit min svindyra (tillika goda) frukost från Barista (stor cappuccino, macka, smoothie med smak av jordgubb och lime samt en cookie som jag inte kunde motstå p.g.a. extrapris :o ). Hann springa ett pass innan jag åkte härifrån - progressiva intervaller på 4 min x2 + 3 min x2 + 2 min x2 + 1 min x2. Har inte riktigt återhämtat mig från måndagens mastodontpass kände jag och det gick tuuuungt. Kändes som jag hade motvind exakt hela tiden. Fast tiderna blev riktigt snygga! Tanken är att springa lite fortare för varje intervall och det lyckades: 4:23 - 4:17 - 4:16 - 4:13 - 4:11 - 4:10 - 4:03 - 3:54. Inga stora tempoökningar men en sekund är en sekund är en sekund ;).

Imorgon ska jag lämna blod för första gången! Spännande. Jag vet att man inte ska träna innan man lämnar blod, men hur är det med lågintesiv motion samma dag? (Ska lämna blod vid 9 och skulle vilja köra ett lätt pass på eftermiddagen, för efter jobbet ska jag sitta 5 h i en bil och då är det skönt att ha rört sig lite innan tycker jag...). Det jag kunnat googla mig till är att man inte bör träna högintensivt, sen verkar folk göra lite olika. Jag kanske får känna efter helt enkelt, om jag känner mig yr är det såklart osmart att träna.

Jag måste bara få konstatera att livet med en studsmatta = det ljuva livet.
JAG ÄLSKAR DEN!

Jag studsar lite varje dag, bara några minuter är svettigt och jag kan fokusera mycket på mina ben och fötter och rehaba lite under tiden med mycket medvetenhet om hur jag rör, var jag har mina vrister och vad jag belastar = toppen för mig!

Men det allra bästa med studsmattan kan vara att den även fungerar som en stekpanna och den ultimata solmöbeln. Det är underbart att ligga på studsmattan i solen :D

Åh nu blev jag mer sugen på att skaffa en sådan :D
Tycker dock att det är lite läskigt med den hårda kanten, många som brutit diverse kroppsdelar på den.

Planerar lite för ett pass på killens hemmagym idag. Funderar på om jag ska vänta tills han är hemma så han kan hjälpa mig :p

Vette sjutton vad som hände, kunde inte svara för en stund sen???

Det blev en kort springrunda förut. Orken kändes jättebra, vrister etc lite ovana vid ojämna terrängspår, har ju blivit mycket löpband senaste tiden. Endo funkar inte men sprang väl typ 20 min.
Det värsta är att mina mattider blir ännu mer fel än vanligt när jag tränar innan jobbet. Nu är jag hungrig, börjar om 10 min och har rast först kl 15...
Imorgon blir det gym :banana:

@snow så länge det känns bra ska inte lågintensivt vara några problem. Fast jag antar att lågintensivt för dig inte har samma betydelse som för oss andra ;)

Tänkte bidra med två bilder från gårdagens promenad. Kolla vilken tokmysig stig jag hittade, ser fram emot att få springa fram på den i sommar:
628dc5e4ca7411e396d30002c99b2e9e_8.jpg

Och beachigt värre blir det, jag bor nämligen dryga kilometern från en sandstrand :eek: Visserligen en pytteliten och med vatten som jag inte är sugen på att bada i (sånt där brunaktigt åvatten), men den duger fint för att ligga och sola på! Det finns en ganska stor gräsyta bakom sanden dessutom, perfekt för en picnicfilt!
10268521_779215808764615_2121763605271061588_n.jpg

Jag var jättepeppad till att träna idag, men så har jag suttit i möte med finansrådgivare i två timmar (!) så nu är jag bara toktrött mentalt. Ska vila en stund och sen försöka gå/springa till dagis när det är dags för hämtning.

@Blueberry, gud vad roligt det låter med studsmatta. Mina grannar hade en när det var så där superinne för några år sen, att alla ungar skulle ha en, mina gnälliga föräldrar (:angel:) bråkade om handledsskador och ryggbesvär så vi fick aldrig någon, utan fick hoppa hos grannarna istället. Jag blir typ barn igen bara jag tänker på det.

Jag hade laddat upp för ett dressyrpass idag, bara för det blåser det storm. Funderar på om det får bli en promenad med hästen istället, hon vilade igår så jag känner mig nästan tvingad att göra någonting (hon fixar inte vila speciellt bra) men är tveksam med tanke på hennes "bilskräck". Jag blir så trött, varför ska just jag bo i ett blåshål för? :cautious:

@zassoo, samma här. Min gamling var hyperaktiv när det blåste, och denna är egentligen inte det, men efter elva år på samma ponny sitter det i ryggmärgen att jag måste vara på min vakt, typ. Det tråkiga är att ingen annan rider i stallet, så jag är så illa tvungen att gå ut ensam också, känns lite som ett osäkerhetsmoment när hästen är så ung. Vi har helt fantastiska ridvägar i skogen, men för att ta oss dit måste vi gå på en mindre asfaltsväg någon kilometer. Det kommer sällan bilar, men när det väl gör det så blir de väldigt nära inpå eftersom vägen är så smal, och fort kommer de också. Jag är en typiskt "köra för fort-körare" själv med bilen, men jag hade definitivt inte vågat köra fortare än 30 på den vägen, det är 70... :wtf:

Viktigt meddelande till allmänheten:

Jag har JÄTÄMYCKÄ mensvärk.
Så mycket att det nästan inte är hanterbart.
Stackars Blåbär! :(

Vill således ligga i fosterställning och äta choklad. Förhoppningsvis orkar jag stå emot det några timmar till och ta mig ut en sväng med Fiona. I morgon blir det gym.

@Blueberry : uuusch, stackare:( Hoppas det går över!

@cili och @_Peplis_: vilka fina bilder!

Igår körde jag ett pass marklyft och militärpress efter jobbet. Så glad nu för verkar ha hittat tekniken igen i marklyften och tog 70 kg igår utan att få det minsta ont:bump: Nu ska jag iväg på 45 min spinning och imorgon planerar jag för ett bröstpass innan jobbet:up:

@zassoo, jo, det är en liten ridbana vid stallet, och oftast ligger den väldigt skyddad från vinden eftersom den är inträngd mellan grannens mastodonthäck, stallväggen och lösdriften, så det är bara en sida som är öppen. Men med just den vinden vi har idag så är den utsatt ändå, så jag hoppade över att vara där. Men en promenad på en halvtimme, och lite lite jogg (mest för att komma bort från det absolut smalaste stället innan det kom en bil) blev det. Jag måste ha sett rätt dum ut som kom joggande med en stor vinterjacka (det blåser som sagt :p), ridhjälm och en ponny på släp, men det var faktiskt rätt kul och hästen verkade gilla det, så det kanske man ska göra lite mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 145
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka