Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja det är det, jag är inte riktigt kompis med nya buke än :P

Det är inte så lätt ;)

Jag har hittat en kanal på youtube som jag tycker är helt suverän! "Yoga with Adriene" heter den, kolla in! Superbra nybörjarpass och en hel serie som heter foundations of yoga där hon går igenom "alla" positioner på ett mycket grundläggande sätt. Har lärt mig jättemycket, börjar våga köra lite själv till och med, i alla fall uppvärmning :)

@cili Åh vad härligt! :) Jag säger ju det, skogen är bäst! :D Underlaget gör ju mycket, men som du säger får man en annan teknik. Den tekniken ska du ta vara på, och ta med dig ut på hårdare underlag om du skulle måsta springa där. Kortare steg, högre stegfrekvens är absolut något man ska tänka på för att få bättre löpekonomi och mindre skaderisk :up:

Bra jobbat! :banana:

Fick startbeviset för Springcross igår! :nailbiting: :banana: Nu vill jag bli frisk... Men känner mig bättre än igår i alla fall.

Hittade ett till lopp som jag supergärna vill springa, Vildmarksmilen i Gävle! :D 10,7 km trail, hur kul vore inte det?!

@zassoo + flera andra
Tackar!
Skrev ett inlägg på min blogg om det där med löpteknik. Planen är att bara springa korta sträckor i skogen nu under mina promenader, så kroppen kan lära in det rörelsemönstret. Vore dumt att öka sträckorna när muskler och leder inte är vana vid det, så det får bli lite långsam invänjning :)

Blev ingen löpning igår, men gick en bit av vägen hem från jobbet med så allt som allt blev det 6,5 km :)

Idag gick jag ungefär halvvägs till jobbet vilket blev 3 km. Blir ungefär samma väg hem sen och två timmars dressyr ikväll :)

@cili åh vad härligt för dig! Jag håller med om att skogen gör underverk - jag sprang som sagt 23 km terräng i måndags och benen var i princip helt fräscha efteråt. Hade det varit samma distans asfalt hade jag definitivt varit stel som en pinne (min upplevelse är att "musklerna" lite slås sönder av alla stötar mot det hårda underlaget, trots dämpade skor).

Fick startbeviset för Springcross igår! :nailbiting: :banana: Nu vill jag bli frisk... Men känner mig bättre än igår i alla fall.

Hittade ett till lopp som jag supergärna vill springa, Vildmarksmilen i Gävle! :D 10,7 km trail, hur kul vore inte det?!

Tjoho, lopp är roligt! Jag ska springa Blodomloppet 10 km den 26:e maj. Det är nästan exakt en månad efter att jag lämnat blod (ska strax iväg till lasarettet), så jag hoppas att mina röda blodkroppar har hunnit återbildas tills dess :).

När går Vildmarksmilen? Jag har nog ungefär lika långt till Gävle som du och det låter som ett kul lopp!

Jag har också sprungit idag! :) Eller ja, jag gjorde första passet på C25K :) Och jag tog mig ändå 3,8 km på de 30 minuterna, det är jag nöjd med! Hade easytone skorna på mig och jag gillar verkligen vad de gör för mitt rörelsemönster. Känner mig som en häst med överrullningsskor :D Däremot så domnade fötterna av rejält och jag fick skitskavsår trots att jag preppat med skavsårsplåster :( De är alltså inte helt ingådda än, borde sitta med dem på på kvällarna lite mer.

Har du testat att fylla skorna med vatten innan du ger dig ut? Fördelar av att vara ihop med en scout, man lär sig en massa tips utan att behöva tillbringa en massa tid i tält. :p Jag har haft lite skav av mina skates så hällde ett par deciliter vatten i dem innan träningen i förrgår och det kändes inte alls. Så häll lite vatten i, gärna innan du ska gå eller springa så långt som möjligt, för då formar sig skorna. Jag tror inte att det hjälper att sitta i dem, för fötterna ser ju inte likadana ut när du sitter som när du går eller springer. :)

Joggade igår, skönt! Plus styrketräning igår förmiddag, det var inte lika skönt men tja, jag hoppas komma in i det igen. Jag kände mig SVAG, pallade liksom inte det jag gjorde sist. Men jaja, sånt händer. Nya tag en annan dag. Körde iaf lite biceps, haha! :D Men joggningen kändes bra, lite långsam men hade inga andra ambitioner. Sprang lite drygt en kilometer på stigar, resten på spåret i skogen. Kunde öka på lite sista biten hem, så den gick under 6 min. Ska försöka få in en rutin på det här igen, det var ju mysigt! :D

Ikväll är det mitt favoritpass på gymmet :( blir ledsen på riktigt när jag inte kan vara med på grund av den jäkla axeln. Fått tid för återbesök 7 maj och efter det börjar sjukgymnastiken. Längtar för då kan jag göra något vettigt i alla fall. Nu märker jag verkligen hur bra jag mår av träningen och hur dåligt jag mår av att sitta still.
Och så lite PMS på det så nu är det jävligt synd om mig! ;)

Hörni, det här med Fro-yo eller Frozen Yoghurt - hur onyttigt är det?
Är det samma kalorimängd som vanlig yoghurt eller är det någon specialgrej med mängder av socker?

Sandys i stan har himmelsk fro-yo och jag måste nog gå förbi där efter lunchen... :angel:

@snow Det går 2 augusti :)

Hmm, kan vara ett dåligt datum för mig. Men om jag är hemma så! :)

Off topic/forts i snow-lämnar-blod-följetongen (som ni kanske börjat bli lite trötta på ;) ):
Nu har blodcentralen på Falu Lasarett tagit min vampyroffer-oskuld! Det gick supersmidigt och jag mår precis som vanligt än så länge. Min blodgrupp var 0+ vilket 30 procent av befolkningen har så många behöver det blodet, plus att jag kan ge blod till människor med andra blodgrupper. Känns bra! Har dock tänkt om gällande träningen, även om jag mår som en prinsessa. Kroppen har trots allt gett bort 10 procent av sitt blod så jag gissar att den just nu är lite sur på mig och har börjat jobba stenhårt för att återbilda blodkroppar. Den förtjänar mao att vila från övriga påfrestningar. Har planerat att springa imorgon; återstår att se hur det kommer kännas.

Herregud vad ni skriver, hinner inte med alls ju :p

Har haft lite funderingar på att ge blod, bara inte kommit mig för att ta tag i det.

Ang diskussionen att springa i skogen så håller jag med om det. Så mycket skönare att springa på stigar än på asfalt. Tänkte försöka ta mig ut en sväng i kväll, ska träna lite på gymmet också. Blev inget av med det igår, annat än en genomgång av hur gymmet funkar.

@snow Jag tycker du tänker helt rätt! :) att lämna blod är ju definitivt en påfrestning på kroppen! så vila idag och avvakta tills imorgon med att bestämma låter som en bra plan!

kl
läser äta, träna, leva efter tips härifrån! Bra bok!

Jag har fått någon konstig förkylning, eller vad det nu är. Slemhostar och nyser. Men inte täppt i näsan, ont i halsen eller förkylningskänsla. Konstigt....vet inte om jag vågar springa men hostandet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 151
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka