Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej nej, jag gick imorse ju! Promenad till jobbetSka du springa två gånger idag? Toka!Restaurang låter himla mysigt, njuuuut
![]()
Nu sitter jag på ett tåg från Sthlm mot Dalarna och har just intagit min svindyra (tillika goda) frukost från Barista (stor cappuccino, macka, smoothie med smak av jordgubb och lime samt en cookie som jag inte kunde motstå p.g.a. extrapris). Hann springa ett pass innan jag åkte härifrån - progressiva intervaller på 4 min x2 + 3 min x2 + 2 min x2 + 1 min x2. Har inte riktigt återhämtat mig från måndagens mastodontpass kände jag och det gick tuuuungt. Kändes som jag hade motvind exakt hela tiden. Fast tiderna blev riktigt snygga! Tanken är att springa lite fortare för varje intervall och det lyckades: 4:23 - 4:17 - 4:16 - 4:13 - 4:11 - 4:10 - 4:03 - 3:54. Inga stora tempoökningar men en sekund är en sekund är en sekund
.
Imorgon ska jag lämna blod för första gången! Spännande. Jag vet att man inte ska träna innan man lämnar blod, men hur är det med lågintesiv motion samma dag? (Ska lämna blod vid 9 och skulle vilja köra ett lätt pass på eftermiddagen, för efter jobbet ska jag sitta 5 h i en bil och då är det skönt att ha rört sig lite innan tycker jag...). Det jag kunnat googla mig till är att man inte bör träna högintensivt, sen verkar folk göra lite olika. Jag kanske får känna efter helt enkelt, om jag känner mig yr är det såklart osmart att träna.