Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Tack Finis! Nu måste jag fan ta tag i det, på riktigt.

Du är grym som sätter personliga rekord till höger och vänster!! :D

En salig blandning :p
Aussien lydnad, agility och spår
Dvärgschnauzern agility och freestyle

Härligt! Ja, utförsåkning går väldigt mycket lättare om man är vältränad i övrigt. Inte så konstigt kanske men jag märkte skillnad även på tekniken etc.

Så, ska försöka göra lite come back här!

Snow: Kul att se hur man vänjer sig vid branter. Jag har nog gått tvärtom... åkt galet branta backar med UCPA på snowboard och vågade i helgen rulla nerför stenpartier på MTB. (iik - läskigt var det)

Jag är för övrigt mycket friskare än i höstas när varje sjukdom slog ner mig i flera veckor. Smyger så sakta igång med träningen och föruto korta yogapass nästan dagligen och pendlingsscykling har jag klämt in ett löppass och ett långpass MTB! :)

Ska köra Lidingö MTB om en månad så det är liksom dags att börja träna lite mer på cykeln!

har dessutom var på KURS i att mecka cykel i lördags så igår tvättade jag mina cyklar i typ 1,5 timme...

Härligt att ha dig tillbaka! :)
Och vad skönt att du mår bättre nu!

Låter som om du har spännande saker på g med cyklingen :)

Alltså. Jag vägde typ 2 kg mer idag än i fredags, haha. Så sjukt :p Jag hoppas och tror att det rinner av snabbt efter ett par dagar med vettig mat, för annars försämrades utgångsläget markant! :p

Turkisk yoghurt med hallon & lakritspulver till frukost, sen torsk och blomkålsmos. Typ inga kalorier alls, så jag vet i 17 vad resten av dagen ska innehålla...
Proteinpulver, Makrill, ägg och finncrisp är tanken, men tror det blir för lite ändå... Inte är jag sugen på något heller.. :p

har dessutom var på KURS i att mecka cykel i lördags så igår tvättade jag mina cyklar i typ 1,5 timme...

Var du på den med She Rides?
Är så bitter över att jag bor i Värmland.

Å andra sidan har jag en man som väldigt gärna mekar, så jag får aldrig tillfälle att prova...

Bra vecka trots dumma benhinnorna :up: Det är befriande att läsa att du har sånt tålamod med dina ben, det är ju så lätt att bli frustrerad och springa på i alla fall.

Mm, been there dock;) Men har ju efter några år lärt mig att det enda som funkar helt när det inte släpper av att ta det lugnt är att vila helt ett tag. Tyvärr!

Grattis till pb zass!

Quelina skrev:
Vilken bra träningsvecka du haft. Gör det bara ont när du springer eller annars också? Är det ok att träna något alls egentligen när det krånglar med benhinnan eller är det ingen fara?

Det gör ont när jag springer och/eller går. Det är framför allt vid löpning/promenader på asfalt och om jag ökar träningsmängden lite häftigt som det blir så. Att träna ex styrketräning eller cykla eller så är inga problem! Och det är ju inget farligt heller, det är bara att det gör ont:p

*kl

Intagit frukost i sängen idag tillsammans med en bra bok. Snart blir det gymet för lite baksida (marklyft, axelpressar etc) och sen jobb ikväll!

Och just det, efter ett par frustrerande stillastående veckor på vågen har den nu faktiskt gett med sig ett kilo till:) Antar att röd vecka bidrog till att resultat uteblev.. Nu så! Nåt kilo kvar till vad jag satte upp som målvikt och vi är ju bara en vecka in i april så det bådar ju gott!

Allt blev halvt kl
Min sambo meckar väl inte så gärna, men efter jag gjorde "fel" (enligt honom) när jag fyllde på spolarvätska vägrar jag befatta mig med varken cykel eller bilmeck (inklusive normal underhåll). Men misstänker att jag måste lära mig något litet inför vätternrundan i alla fall?
Annars är hon jag ska cykla med väldigt händig, kanske ska lite på att hon kan:p

Idag är vädret sämre än sämst här, får se vad det blir på träningsfronten. Skulle egentligen till sjukgymnast men hon var dålig så blir på onsdag istället.
Jag ska kolla upp mitt bråkiga knä men tänkte även ta en lite "allmänkoll" för att slippa gå sönder nu när jag ökar träningsgraden.
Har problem med överrörlighet normalt och brukar jämt skada mig så jag inte kan träna mer.

Grattis, vad duktig du är :)

kl
Min helg har inte varit superbra, träningsmässigt, men desto bättre med maten! Även att jag märker att jag älskar mat, faan vad jag hatar att gå på kcal-underskott, blir lite sur och inte alls lika träningssugen:p

Och just det, efter ett par frustrerande stillastående veckor på vågen har den nu faktiskt gett med sig ett kilo till:) Antar att röd vecka bidrog till att resultat uteblev.. Nu så! Nåt kilo kvar till vad jag satte upp som målvikt och vi är ju bara en vecka in i april så det bådar ju gott!

Och räknade precis på veckorna och det är alltså 3 kg på 6 veckor så ganska exakt 0,5 kg i veckan i snitt. Perfekt:up:

Emth: haha, duktigt, men det låter jobbigt! "Vänjer" du dig vid kaloriunderskott efter ett tag eller är det lika jobbigt hela tiden?

Jaa, precis! Är du med i gruppen? :)) Kommer ju säkert fler aktiviteter på olika ställen i Sverige!

She Rides är grymt och Jessica och Annie likaså! Vi var ju bara ett litet gäng som var ute o cyklade så vi fick ju verkligen pepp o träning. Från början var det: "några är ju nybörjare så vi cyklar mest på motionsspåren" men sen slutade det med delar av sörmlandsleden och partier där de sa: "värre än såhär blir det inte.." Haha!

Åååh, vad roligt!
Jag har ju precis vågat klicka fast fötterna, och känner mig rätt feg i övrigt. Köpte cykeln för 10 månader sedan, så jag är verkligen nybörjare. Men jag älskar att cykla på stig, så länge det inte är för mycket surhål och rötter är det ju rena rama paradiet :love:

kl

Dödens träningsvärk i magen. Inte så himla farligt i armarna dock = jag kan gott köra på med armhävningar ikväll.
Idag är det dags för avläsning nr 2 på allergitestomgång 2, sen får jag träna bäst jag vill igen! Planen för idag är dock bara en lugn ridtur. Förra gången var vi ute i ca 45 minuter i mestadels skritt och sisådär 100 m trav totalt sett. Idag tänkte jag se om vi kan testa galoppen lite grann och se vad mina knän säger om den rörelsen. I övrigt lär det bli mest skritt även idag, hästen är inte helt i form och jag vill inte påfresta knäna för mycket.

Hejja! Ja den där röda veckan är jobbig, men när den är klar så droppar man lite extra snabbt tycker jag!

KL

Åt dock en 200g chokladkaka igår och drack vanlig cola, skulle "unna mig lite" det var gott. Men fick verkligen svart på vitt att socker gör mig deprimerad. Sjukt!
Har verkligen mått superbra länge nu, men fick världens dipp och dåliga tankar och konstig sinnesstämning igår kväll efter det. Sen googlade jag rätt på detta (om sockerkänslighet) och det stämmer sååå in på mig.
Så möjligen choklad, eller Nutella i små mängder, men inte både läsk och 200g marabou. Bra på ett sätt, då är det lättare att stå emot!

Bra inställning där att köra på med andra kroppsdelar trots att du har träningsvärk! :)

KL
Kan tipsa om dessa bars från Get Raw om någon missat dessa godingar. Bara ekologiskt och naturliga smaksättare /inget tillsatt socker
Getraw_slide_ecoliving_1391.jpg

Det ska vara en bild http://www.ecoliving.se/pub_images/original/Getraw_slide_ecoliving_1391.jpg

Ja, jag köpte min i maj förra året, så är också relativt ny men har haft SPD-pedaler från början.

Men i lördags körde vi typ rötter i uppförsbacke och utför klipphällar...DÅ är det bra när en av tränarna säger: "bara rulla på..." Och är ju HELT omjligt att klicka i fötterna om det väl har tagit stopp i en uppförsbacke!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 162
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31