Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Att älska dig själv som du är låter som en bra grej! :D

Tack, ja jag hoppas framförallt att det redan gett med sig då, annars blir jag galen tror jag. Det brukar vara ett par veckor, typ.

Jag tror att jag bestämt mig för ett roller derby-namn förresten: Happycalyptic Katla. :D

Har tänkt börja springa igen och kombinera med styrka och cykling :)
Det svåra med att träna själv hemma, är ju att man inte vet vilka övningar man ska göra, hur länge osv. Man har liksom ingen plan och då faller motivationen

Strukturera upp det innan, bestäm övningar och bestäm hurdana intervaller du ska köra? Springa och cykla låter bra. :)

Jenka: Jag höll på att DÖ efter ett par minuter i den branta backen, du vet den som är mittemot bron över till skolan? DÖDEN. Tog mig inte upp ända upp en enda gång, haha!

Angående tiden på hemmaträning så rekommenderar jag en app som heter HIIT Interval. Där ställer du in intervallängd, pauslängd och antal och så räknar den ner och ringer åt dig :) Sen brukar jag skriva en lista med övningar, typ 5-8 st, som jag bestämmer mig för och sen gör jag oftast fyra varv med lite längre vila mellan varje varv. Brukar ha 30 sek/intervall, 10 sek/paus.

Mammas - jag kom hem från Gran Canaria igår, det var underbart med semester! :) Vilka reser du med?

Åh, jag som precis tänkt fråga om tips på en bra intervall-app, jag ska hålla min första offskateträning på lördag! :D

Jag åker med Pappas, mini, mina föräldrar och en av mina systrar. :) En vecka. :) Hur länge var du borta? Vem åkte du med? Var det varmt och skönt? :)

Det var dottern, min mamma och jag, en veckas All inclusive på Gran Canaria :) 20-23 grader varmt och lagom soligt, helt perfekt! :) Åkte med Fritidsresor så vi bodde på ett Blue Village hotell där dottern gick på Bamseklubb och jag kunde träna för de hade ledarledda pass två gånger om dagen! + vattengympa och annan träning. Toppenbra! Under veckan vi var där så gick ledarna även Les Mills utbildning så passen kommer bara bli ännu bättre. :)

Åh, gud så roligt! :) Vi åker med Ving och kommer att bo på något sånt där barnvänligt hotell. Vi har inte all inclusive men lägenheter, så det känns asbra ändå. Där har de Lollo och Bernie, så jag vet att mini kommer att stormtrivas. :)

KL

Jag har ju inte hängt i den här tråden jämt, så kan inte alla skriva en liten presentation av sig själva? :)

Typ: Ålder, vad man jobbar/pluggar, vart man bor, och vad man gör när man inte tränar eller hänger här inne?

Barnvänligt är bra! Vårt hotell hade en barnpool på typ 5*8 m med 50 cm djup, perfekt för min treåring! :) Och jag kunde träna en hel del, gjorde 7 ledda pass och en joggingtur :)

Bra initiativ! :D

Jag är 27 år och jobbar natt som väktare. Bor utanför Stockholm och har tränat i ungefär 1,5 år. Jag har precis börjat med Roller Derby och tränar annars på gym, springer och kör lite pass. När jag är ledig och inte tränar så umgås jag med min familj en del (har ett barn), läser, hänger på tumblr och spelar candy crush. Haha!

Jag är 32 i knappt tre månader till ;) Utbildad logistiker och letar jobb. Bor med min dotter i Uppsala, ensamstående sen några månader då min sambo avled. Tränar för att gå ner i vikt och har kommit halvvägs ungefär. Varierar träningen mellan ridning, PW, gym och cirkelträning/pass. När jag inte tränar eller hänger på Buke så är jag i stallet eller med dottern. Typ :D När jag inte gör något av det så spelar jag för mkt mobilspel :angel:

Jag är 28, jobbar med administration och sociala medier på en stor hästtävling 6 månader om året(och pluggar vid sidan om, tar en kandidatexamen i år inom projektledning och medieteknik) bor ju i Malmö (men pratar inte skånska ;)) Har 2 hästar (en vuxen som precis är igång och tävlar igen och hennes avkomma som är 1år), sjunger i kör och pysslar i hemmet. Träffa vänner, kolla film, fotograferar, tar en drink och dansar loss...På vintern älskar jag att åka skidor!

Jag nöjer mig med backintervaller i pulkabacken vid mig :p

kl
Jag är 26, bor utanför Stockholm sen snart 1½ år tillbaka (innan dess Linköping, men är uppväxt på andra sidan sthlm) tillsammans med sambon och djuren. Jobbar på Espresso House men är utbildad till ekolog så söker jobb inom det. Har tränat till och från sen 2007 men mängden varierar. Tränar för att gå ner i vikt, för att det är kul och hälsosamt samt i dagsläget för att bli snabbare i agilityn :) För tillfället mest gym och löpning men även gruppass.
Har 2 hundar med vilka jag tränar och tävlar i flera olika grenar.

Vad härligt det låter med så mycket träning på semestern! Jag fick ihop 3 gympass på ena stället, men nu när vi har åkt vidare och bor hemma hos mina släktingar har det inte blivit något alls p.g.a brist på gym & motivation... Det i kombination med att jag är i USA är fan inte bra alltså, guuud vad mycket skit det finns att stoppa i sig! Min kusin hade riktigt laddat upp för oss också, med allt från chokladjordnötssmör till blåbärs-cream cheese till bagels till äppelsmör... :eek: Det har faktiskt blivit så att jag längtar efter att åka hem imorgon, bara för att komma ifrån de här ständiga frestelserna och komma hem till knäckebrödet, gymmet och den mer hälsosamma kulturen igen :p

KL
Bra idé med presentationer av oss, det kan behövas lite emellanåt för att friska upp minnet för de gamla och informera de nya ;) Själv är jag 22 år gammal, bor i Glasgow för det mesta men har familjen i Malmö och bor där över julen och sommaren. Pluggar heltid på Strathclyde Business Scool, marknadsföring & hospitality management, och jobbar utöver det halvtid som receptionist på Radisson. Tränar mycket på gym men är även med i skolans basketlag där jag också sitter i styrelsen, så det blir ganska mycket jobb med det vid sidan av. Och så blir det en del läsning, matlagning och fest & kul med mina fina vänner. När jag är i Malmö rider jag och pysslar i stallet så mycket som möjligt, men har tyvärr ingen egen häst längre. Har egentligen gymmat i nästan 3 år, men det är först de senaste 6 månaderna som jag börjat ta det på allvar på riktigt :p

Presentation:

25 år, jobbar som väktare, bor i Uppsala sedan 2010 men planerar en flytt till Gbg i år. Hoppas komma in på sjukgymnastprogrammet till hösten.
Tränar poledance, rider medryttarhäst när knäna går med på det, gymmar efter förmåga. Tar det försiktigt pga knäsmärtor, vilka i ena knät tydligen beror på en meniskruptur.
När jag inte jobbar, tränar eller hänger här så spenderar jag tid med vänner, klappar katter eller sover. Jobbar just nu långpass så jag orkar inte med så mycket annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 184
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025