Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Kl

25 år (i 2 månader till ;)), bor utanför Uppsala med sambo och katter. Springer mest, tränar i år bland annat för Lidingöloppet 15. Styrketränar också men inte superseriöst då jag har så långt till gymmet. Annars har jag två medryttarhästar, pluggar till husdjursagronom och ptja det var väl det viktigaste om mig :D

Nu är jag på väg till flygplatsen, helgen ska spenderas i Skellefteå med anledning av min farmors födelsedag. Blir nog en lugn och skön helg.

Löpskorna har jag packat ner :D

kl

Jag är 25 år och bor i Kalmar (motvindens stad:D) Om dagarna jobbar jag och på kvällarna tränar jag eller tittar på serier, jag är en riktig serie-junkie!

Jag älskar att köpa nya festklänningar och har ett x antal i garderoben:love: jag tränar främst för att jag mår bättre när jag tränat, både psykiskt och fysiskt, sen tränar jag även för att bli snabbare/starkare och slankare/fastare. Eftersom jag inte kan låta bli mat eller godis får jag träna lite extra;)

Mitt mål för detta året är att springa milen under 54 minuter, förra året sprang jag milen på 56:47 så det ska väl gå!

kl

Jag är 26 år och bor utanför Alingsås, läser sista året på förskollärarprogrammet (blir färdig i januari). Har häst på halvfoder som jag rider ungefär 3 dagar i veckan, försöker gå på pass på gymmet 1-2 ggr i veckan utöver det, tar mig ibland ut och springer, oftare på promenad... Tränar för att gå ner i vikt men främst för att jag mår bra av att hålla igång lite lagom! Har en hel del projekt vid sidan av som jag pysslar med, deckarvandringar för barn, hästtränarutbildning och lite sång och musik när jag hinner. Så tid brukar vara en bristvara för mig... ;) Men just nu skriver jag min kandidatuppsats, eller ja, just nu ska jag gå till gymmet istället för att skriva min uppsats ^^

Jag är 25 år, bor i västra Värmland och jobbar som ekonomi assistent. Är gift sen snart ett år tillbaka med världens bästa man och tillsammans har vi en dotter på snart 2 år :) Började löpträna mer seriöst förra året och fastnade för det! Innan har jag tränat lite styrka och olika pass men det finns inte tid till det nu utan det är hemmaträning som gäller. Förutom löpningen så rider jag och promenerar med hunden. Har två islandshästar och den ena tränar jag en hel del med och vi har börjat ta oss ut på tävlingsbanorna nu :) Den andra är bara 2 år och får skrota i hagen ett par år till innan det är dags att svinga sig upp :D Vi bor i ett rätt stort hus på landet med tillhörande stall och lite mark så hästarna bor på gården och vårt stora gemensamma intresse är att fixa på gården och ta hand om det lilla "jordbruk" vi har (tar eget hö till hästarna och säljer ev överskott). Mitt mål i år är orka följa med min svåger på hans milsrunda "runt sjön" utan att behöva pausa med att gå emellanåt :) Ska ta med mina systrar på Vårruset i maj också! Men 5 km fixar jag utan större problem!

*kl

Jag är 25 år och jobbar som sjuksköterska på en avdelning för medicinsk akutsjukvård samt hjärtsjukvård. Bor mitt i stan i Halmstad med sambo. Tränar styrketräning och löpning framför allt men omväxlar lite utefter vad jag är sugen på. Brukar bli 3 pass av vardera styrketräning och löpträning men mina löprundor är väldigt korta (3-5 km, problem med benhinnor) så de är inte så värst betungande:p När jag inte tränar eller jobbar blir det att umgås med sambo/vänner/familj, laga mat, surfa runt på buke :angel: eller läsa böcker:) Håller på med en liten vårdeff just nu och tightar till formen;) Har gått ned 3 kg på 6 veckor och tänkte väl iaf något kilo till. Räknar inte kalorier till vardags utan gör det någon gång ibland för att checka av, men det verkar funka bra utan att göra det hela tiden, vilket jag är tacksam för för jag tycker det är både begränsande och tidsödande! Snart beach 2014 ju:bump:

Sitter som bäst och funderar på hur jag ska lägga upp träningen idag/i helgen. Jobbar hela helgen och ska ut på lördag en sväng (börjar 14.00 på söndag) så söndag kommer jag ju antagligen inte träna pga behöver sova och vila upp mig inför jobb. Lördag slutar jag 15.30 men om det är lugnt brukar man kunna gå vid 15.00 iaf. Så då skulle jag ju ev hinna sticka och träna en snabbis och sen ta en powernap innan kl... 17.00? Planen var eg att träna idag (ben, börjar 14.00 idag) men körde ju ett oplanerat cirkelpass igår med en vän och är rätt seg i benen idag så hade helst skjutit på det en dag... Hmmm....

Eller hur!

*kl

Bestämde mig för en promenad idag bara och så försöker jag hinna med lite knäböj imorgon efter jobbet:banana:

kl

Presentation:

Jag är 22 år, bor mellan Kalmar och Växjö, och pluggar för nuvarande några mattekurser och tanken är att jag ska börja plugga till gymnasielärare i matte till hösten. Jobbar på bensinmack, är vikarie inom barnomsorgen, och börjar förhoppningsvis jobba som turistvärdinna om ett par månader också.
Har en hund, som bidrar till mycket vardagsmotion, och har två hästar i distansträning för 80-120 och 50 klasser, som också bidrar till väldigt mycket varierande träning, bland annat med allt stalljobb det innebär med att ha tre hästar hemma på gården.
Har ränat sporadiskt i hela mitt liv, men började med styrketräning i höstas. Älskar det något oerhört, men har nu svårt att få tiden att gå ihop till att ta mig till gymmet, så jag försöker träna på hemma så gott jag kan. Tränar också lite klättring från och till.

Uppsatta mål: Klara 8 chins och 4 breda pull-ups till sommaren. (Är på 6 och 3 nu! :D) och så kan jag väl lägga till att klara milen under timmen innan året är slut.

Kan med köra en presentation, 23 år bor i en by utanför Karlstad på sambons familjegård. Har en son på två år som är förskräckligt trotsig just nu:p
Vi har även en söt men korkad hund och en smart men elak (som bor i hundgård pga det sista), jag läser till receptarie med väldigt varierande resultat och jobbar inom hemtjänsten.
Varför jag tränar vet jag nog inte riktigt, kanske därför det blir sådär med det? Men jag har ett mål, överleva 10 mil på cykel i juni så det är vad jag satsar på.
Jag är väldigt överrörlig vilket ställer till problem så jag vill få ner det, träningsformerna är medryttarhäst ca 2 dagar vecka, cykling, promenader och jag måste komma igång med pilates igen. Egentligen skulle jag vilja springa men pga lederna skadar jag mig hela tiden så får stärka lite muskler först.

KL

Usch vad irriterad jag blir på att vara en dussinperson när man går till en privat sjukgymnast! Får intrycket av att han har för många patienter för han glömmer varje gång varför jag har problem, vad jag tränar (snarare inte tränar) och vad vi gjorde förra gången. :meh: Mest irriterande är det att han alltid frågar "har du varit ute och sprungit nåt nu då?" fast jag sagt många gånger att jag VILL börja springa igen men inte har gjort det på över två år och hela vitsen med det här är att jag vill få hjälp att stärka knäet eftersom jag är ambitiös och ofta överanstränger mig på egen hand.

Tror jag ska skita i nästa tid och istället följa övningar jag hittat på nätet som följer hela förloppet från akut knäskada till fullt återställd.

Kan väl säga att det är min presentation då. ;) I övrigt, 26 år gammal, studerar sötvattensekologi, överrörliga leder + antagligen överelastisk bindväv (illustreras mycket fint genom hur mycket jag kan ta tag och dra i huden på hela kroppen), tränar nästan ingenting i dagsläget och renoverar ett torp i skogen. Ganska inaktiv i tråden också, mest pga avsaknad av träning.

kl

Oooooh lycka!
Har fått reaktioner i huden av stängerna på poledancingen, mest troligt pga nickel (eventuellt även kobolt), och har därför funderat över möjligheterna till att fortsätta med den träningsformen. Kommer definitivt gå klart den kurs jag är anmäld till (fem tillfällen kvar), men inte vetat hur jag ska göra sen eftersom detta ställe inte har nickelfria stänger och det enda stället som erbjuder kurser i Gbg inte heller verkar ha det. Så för några dagar sedan mailade jag runt till olika företag som säljer stänger för att kolla om dom har några alternativ som kan funka, nu har jag fått svar.

Det ena företaget har nickel- och koboltfria stänger som är lackade i högblankt vitt eller svart. Vitt skulle passa in himla fint med mina övriga möbler.
Det andra företaget (som är betydligt mer känt än det första) erbjuder just nu mässingstänger (vilket inte känns så snyggt i mitt hem) och håller på att ta fram silikonstänger - och det låter ju precis hur spännande som helst! Dom ska komma ut på marknaden inom några månader.
Med andra ord: jag kommer kunna köpa en stång som jag tål och kan då fortsätta träningen på hemmaplan :bump:

kl

Presentation:

Jag är 22 år, bor mellan Kalmar och Växjö, och pluggar för nuvarande några mattekurser och tanken är att jag ska börja plugga till gymnasielärare i matte till hösten. Jobbar på bensinmack, är vikarie inom barnomsorgen, och börjar förhoppningsvis jobba som turistvärdinna om ett par månader också.
Har en hund, som bidrar till mycket vardagsmotion, och har två hästar i distansträning för 80-120 och 50 klasser, som också bidrar till väldigt mycket varierande träning, bland annat med allt stalljobb det innebär med att ha tre hästar hemma på gården.
Har ränat sporadiskt i hela mitt liv, men började med styrketräning i höstas. Älskar det något oerhört, men har nu svårt att få tiden att gå ihop till att ta mig till gymmet, så jag försöker träna på hemma så gott jag kan. Tränar också lite klättring från och till.

Uppsatta mål: Klara 8 chins och 4 breda pull-ups till sommaren. (Är på 6 och 3 nu! :D) och så kan jag väl lägga till att klara milen under timmen innan året är slut.

Gud vad häftigt med distansridning! Det skulle jag vilja testa någon gång. Sitter ni av och springer bredvid hästarna ibland? Hur tränar ni hästarna - långa distanspass, intervaller, etc?

Presentation av mig:
27 år (var verkligen tvungen att tänka till här, tappade räkningen efter 25, haha), bor i Falun och jobbar som doktorand (snart klar med 2 av 5 år innan jag ska stå där med doktorshatten... hjälp!). Har tränat regelbundet sedan jag var 14 ungefär och gav mig f-n på att jag skulle slå en basketkille i den 5 km långa skoljoggen. Jag vann ;). Gjorde klassikern när jag var 18 och har sedan dess tävlat i triathlon, löpning, cykling (allt ifrån motionslopp på landsväg till downhill, har faktiskt ett inte helt välförtjänt SM-brons i denna gren....), tyngdlyftning(!) och längdskidåkning. Mountainbikecykling har varit nummer ett under de senaste åren men har nu börjat trappa ner på trampandet till förmån för hästeriet. Ska låna en av min fasters hästar på foder i höst (min första "egna" häst) och längtar jättemycket :).

Känns som vi är löjligt många:p
Men funderar på om inte vi hängde tillsammans i vårföräldrar 2012 med?

Chili: Gud vad jobbigt, antar att du går till en privat för att slippa den känslan? Det minsta man kan göra innan är väl ändå att läsa journalen?

cili: Gud vad kul! Jag tycker om din inställning till det hela, har en bekant som fått lite samma allergidiagnoser som du men tar det hela mycket värre.
Du känns mer jävlar anamma detta kommer gå bra:p
Jag skulle vilja prova poledancing, men är fet med bristningar så vill inte ta av mig så mycket som verkar behövas för att få fäste.
Sen sist jag kollade fanns det inte i Karlstad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 182
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka