Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Känns som vi är löjligt många:p
Men funderar på om inte vi hängde tillsammans i vårföräldrar 2012 med?

Chili: Gud vad jobbigt, antar att du går till en privat för att slippa den känslan? Det minsta man kan göra innan är väl ändå att läsa journalen?

cili: Gud vad kul! Jag tycker om din inställning till det hela, har en bekant som fått lite samma allergidiagnoser som du men tar det hela mycket värre.
Du känns mer jävlar anamma detta kommer gå bra:p
Jag skulle vilja prova poledancing, men är fet med bristningar så vill inte ta av mig så mycket som verkar behövas för att få fäste.
Sen sist jag kollade fanns det inte i Karlstad.

Haha ja det kanske vi är, men inte i denna tråden eller? :)
Jo det stämmer nog att vi hängde i den tråden samtidigt. Min dotter är född i maj 2012.

cili: Gud vad kul! Jag tycker om din inställning till det hela, har en bekant som fått lite samma allergidiagnoser som du men tar det hela mycket värre.
Du känns mer jävlar anamma detta kommer gå bra:p
Jag skulle vilja prova poledancing, men är fet med bristningar så vill inte ta av mig så mycket som verkar behövas för att få fäste.
Sen sist jag kollade fanns det inte i Karlstad.

Man kan inte gräva ner sig för att man stöter på problem. Ser problemen lite som ett berg man stöter på under en vandring, antingen kan man bestiga det eller så får man gå runt det - man ger inte bara upp och sätter sig ner och väntar på att nån annan ska komma och rädda en :D

Man kan börja med linne och långa tights om man vill :) Dessutom finns det nu nya stänger med bättre grepp, för folk som inte vill ta av sina kläder. Dock finns dom nog inte ute på någon studio, och man kanske inte vill lägga två tusen spänn på en stång innan man testat ordentligt.
Det viktigaste är egentligen att kunna ha hudkontakt längs hela armarna (och armhålor) och gärna i knävecken.
På min kurs är det med några större tjejer, har inte kollat så mycket på dom men det verkar funka utan problem :)

Haha jo det vore ju en syn!
Fick faktiskt upp just sånna när jag kollade var ebay hade att erbjuda i poledanceväg. Latextdräkter och stringtrosor i massor :D
Känns som att jag vill hålla mig till linne och shorts :angel:

Hahaha, det var den första bilden jag fick upp i mitt huvud när ni skrev om grepp och inte vill visa för mycket hud, tänk lite catwoman :D

Alltså seriöst, hela april regnar bort känns det som. Det bara regnar och blåser, inte så himla peppande att vara ute och träna då:(

Gud vad häftigt med distansridning! Det skulle jag vilja testa någon gång. Sitter ni av och springer bredvid hästarna ibland? Hur tränar ni hästarna - långa distanspass, intervaller, etc?

Ja, det är en helt fantastisk gren! Hade bara en vag aning om att det fanns innan jag fick jobba i ett distansstall när jag var ute och luffade i sydafrika. Sen var jag fast!

Det beror på hur långt man rider och hur vältränad häst man har. ;) Min fd. tävlingshäst kunde vara lite svårmotiverad så då brukade jag hoppa av och springa en del dels på träning, men även vissa sträckor på tävling. Nuvarande häst sitter man helst på för han har ingen tid att vänta på mig. "Sa du spring?! NU SPRINGER VI!"

En distanshäst första år utav träning är baserat på långa och långsamma pass, i så varierad terräng som möjligt. Hållbarhetsträning helt enkelt. Mycket skritt.
Beroende på hästens bakgrund så kan det ta 1-3 år att bygga upp en grundläggande hållbarhet. Sen börjar man plocka upp lite hastighet, men man ökar aldrig sträckan och hastigheten på samma gång. Också beroende på individ så kan man träna intervaller och fartlek. Återhämtningspulsen är något man ständigt vill förbättra då tiden det tar att få ner pulsen läggs till på ridtiden.
Ett annat nyckelord är skritt. Skritt, skritt och skritt. En häst med en bra skritt är guld värd för man lägger in minst två skrittpass i veckan mellan 1,5-3 h långa. Skritten bygger väldigt mycke och skritt i branta uppförsbackar är fantastiskt för både kondition och styrka.

Det tar mycket tid, och mycket jobb. Men det är värt det flera gånger om! Skulle med glädje byta ut en tävlingsdag mot ett helt års utekvällar!

Det härliga är att nästan alla hästar som är friska och i hyfsad kondition kan ta sig runt en CR 50 utan problem! En gren för alla helt enkelt!

Är mest bristningarna jag vill slippa visa, men så länge jag kan ha byxor till hälften av låren klarar jag mig.
Kanske kan våga mig på och prova då, får se hur det blir med tid till sommaren.

Ja för att testa är det inga som helst problem att ha längre byxor!
Jag hade trekvartslånga träningstights första gången jag testade, och även fast det är en fördel att ha knävecken fria så funkade det utan problem. Korta behöver man inte ha förrän man ska börja klättra på stången :)

Presentation:

Jag är 26 år och tyvärr sjukskriven just nu men ska börja plugga journalistik till hösten :) Har haft ätstörningar i ca 9 år och anorexi i 7 av dessa år. Jobbar heltid med att försöka bli frisk från det här. Har varit inlagd på sjukhus 5 gånger och behandlingshem 2 gånger plus att jag gått väldigt många och långa perioder i dagvård, blir ett par år i dagvård sammanlagt om man lägger ihop det. Just nu jobbar jag på i öppenvård med en super bra terapeut.

Har alltid älskat att träna och längtar till jag får börja med det igen, det är en motivation. Jag har alltid varit aktiv och tränat och provat på många olika sporter och träningsformer. Favoriterna är löpning, box, zumba, funktionell träning, dans, basket, promenader och ridning, haha skulle nog kunna räkna upp en massa andra saker jag gillar att träna :D Har en egen häst som tyvärr är utlånad på foder. Saknar henne massor, och saknar även ridningen i sig.

Min nuvarande aktivitet får jag genom min hund, vi är ute ett par timmar per dag plus att vi tränar agility och freestyle. Annars tycker jag om att läsa,se serier, träffa familjen och kompisar.

Mina mål är att bli mer flexibel med maten, våga äta mer och äta andra saker, jag har så mycket mat som är förbjuden tyvärr. Vill släppa kontrollen över vikten och få en normalvikt och en frisk kropp. Bli av med mitt promenadtvång och bara gå för att hunden behöver det och för att det är skönt. Hoppas också på att få ett bättre förhållande till både maten och min kropp. Vill också komma ifrån det här med kaloriräkning. Jag jobbar aktivt med allt detta och gör framsteg hela tiden även om det är en fruktansvärd kamp.

Ja det är jäkligt tråkigt, det är dessutom en person som både jag och flera jag känner fått rekommendationer av läkare att ta kontakt med. Det är lite som att han bestämt sig för nånting och håller sig till det, oavsett hur jag förklarat hur det ligger till egentligen. Inget som har imponerat ännu! Det enda jag är glad över är att han studerade att mina fötter flyter ut när jag står upp så nu har jag sulor och förstår vad för slags stöd jag behöver för att slippa ont i fötterna. Jag fick sulorna för han tror det ska hjälpa mina muskelinflammationer i benen. Ingen aning om det kommer ha den effekten men nu slipper jag få så ont i hålfoten av platta skor i alla fall. :)

Och jag då:

Tillhör väl äldre gänget här med mina 28 år. Tränat massor de senaste åren men hela kroppen kollapsade förra våren pga sköldkörtelproblem. Det gjorde att jag i princip har varit sjuk från dess fram tills nu. Sprang visserligen lidingöloppet och cyklade cykelvasan i höstas men det var i princip utan träning och kanske lite otaktiskt av mig...

Eftersom kondisen är katastrofalt mkt sämre än förra året så är fokuset nu på att träna på min NUVARANDE nivå och njuta av träningen utan att fastna i prestationstänk! :)

Fram till studenten red jag bara och var usel kondis. Upptäckte att min självbild som sportig inte stämde överens när jag samtidigt knappt tränade och vikten sakta ökade. Under de två åren därpå började jag träna och gick ner ca 10 kg. Sen har jag byggt på mig lite muskler och efter den ofrivilliga vintervilan även några extra kilon som jag räknar med åker av nu när jag börjat träna igen! :)

Träningsformer för mig är: Cykling (cykelpendling + MTB), löpning (älskar skogen), klättring (ibland, men tycker det sååå kul). Snowboard och längd på vintern. Yoga är nyuppfunnen kärlek.

Rider gör jag på islandshästar! :)

Lyckades få till en helt normal portion mat på lunchen! :) Det enda som saknades var någon form av sås/fett men jag tog kikärtor efter matschemat och en portion matkorn (som tyvärr inte finns med på matschemat men jag tog ungefär som det står på paketet= 0,5 dl okokt. Låter det normalt?). Hade även lite harricovert till det. För några veckor sedan hade jag kunnat äta det här till lunch men helt skippat matkornet och bara ätit kikärtor och harricovert, och längre innan dess hade jag bara ätit harricoverten med kanske någon annan grönsak.Men nu tvingade jag verkligen mig själv till att äta det här.

Varit trött rent fysiskt idag men ser fram emot kvällspromenaden även om jag är trött, jag är full av träningsmotivation med hunden och har lite saker jag vill träna på :banana:. Blivit lite för mycket promenader idag, kommer ha blivit mer än 2,5 timme totalt, borde ha hållit mig till lite mindre, brukar gå typ 2 timmar men ska egentligen gå mindre än så enligt terapeuten. Men det gör jag aldrig så jag har satt 2 timmar som en hållpunkt. Nåja, ibland blir det lite mer men det får vara så, för jag kan inte vara exakt som en maskin.

Senast ändrad:

Jag är 24 år, fyller 25 senare i år, och bor i Blekinge. Har pluggat några år, och tog min kandidatexamen i somras, har sen dess pluggat lite på distans och är nu arbetssökande, vilket känns minst sagt frustrerande. Jag har en fyraårig new forest som jag har ridit in och utbildar själv, så det mesta i mitt liv kretsar runt henne (jag är nörd :D), vintertid är hockey ett mycket stort intresse också.

Min historik med träning kontra mat är ganska brokig, jag har alltid haft stora problem med maten och var underviktig hela min barndom och uppväxt. Jag tränade mycket med hästarna, cyklade mycket och hade dessutom idrott i skolan, men när jag var arton var jag med om en ridolycka och bröt benet. Motionen försvann helt några månader p.g.a. det och det var väl då de här "trivselkilona" smög sig på, som jag gärna skulle bli av med en gång för alla. Jag har gjort tusen försök att komma tillbaka dit jag var, men eftersom jag inte har haft någon häst att träna på tills min började bli större, så har det varit svårt att få ridningen till den nivån igen.

Mina mål är dels att återuppta ridningen och träna aktivt för tränare igen, och börja jogga några gånger i veckan för att bättra på kondisen.

Du tränar så roliga saker! Vad doktorerar du inom? :)

kl
Livet känns fint :) Har legat med brutal huvudvärk (därav varken agility eller gym :() hela dagen men den har nu gått över. Blev en 4 km-promenad på ca 45 min i alla fall.
Har en mysig sambo, ska på jobbintervju (!) nästa vecka och sitter och kollar hundtävlingar nu. Härligt!

Presentation av mig

Är 23 år,kommer från Karlstad och pluggar till sjuksköterska. Har gått ner från 93 till 67 kg. Tränade sporadiskt under ett par år men i september började jag på allvar och nu tränar jag 6 dagar i veckan, tung styrketräning och springer intervaller. Gått på något enstaka gruppass som omväxling.
Har två hundar som jag tränar spår och lydnad med. Tävlade en hel del förut men nu har det inte blivit så när min träning tar mer tid. Har insett att prio är jag själv (och hundarna också såklart) mår bra och då får tävlandet prioriteras bort lite och vi tränar bara för att det är roligt nu för tiden:)

kl

BLÅBÄRET!
Hur går det med dina höftskakningar? (kanske inte ens var i denna tråden förresten...)
Jag måste öva upp mina höftrörelser för att bli bättre på pole, jag vill ha dina bästa tips :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 182
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 151
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka