Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev 2mil på cykeln idag = ont i häcken! :p
Imorn blir det cykel till plugget och armar/mage på gymmet innan plugget! :)
(gymmet ligger på skolan, så skönt att vara där tidigt, har man tur får man vara ensam!) :up:

@Blueberry Stackars!
consoling1.gif

@Trollunge Tjoho vad kul! :bump: Grymt!

@Kiwifrukt Men fy vilken blåst det måste vara idag. Kul med hästjogg :D

Jag längtar ut i skogen men nöjer mig även idag med yoga. Lite lätt feber och väldigt seg = ingen träning för zass. Men yogan gör mig gott, jag slappnar av i både kropp och själ och känner hur jag får bättre kroppskännedom.

I helgen får jag ta och pumpa däcken på cykeln så kanske jag vågar mig ut på en tur. Och springa ska jag göra. Såklart. Kropp, bli frisk! :bump:

MEGASVETTIG spinning! Mysigt;) Men riktigt nice pass! Mötte dessutom en kompis på väg till gymet så hon hängde med på spinningpasset, extra roligt med sällskap ju:up:

Jag har också sprungit idag! :) Eller ja, jag gjorde första passet på C25K :) Och jag tog mig ändå 3,8 km på de 30 minuterna, det är jag nöjd med! Hade easytone skorna på mig och jag gillar verkligen vad de gör för mitt rörelsemönster. Känner mig som en häst med överrullningsskor :D Däremot så domnade fötterna av rejält och jag fick skitskavsår trots att jag preppat med skavsårsplåster :( De är alltså inte helt ingådda än, borde sitta med dem på på kvällarna lite mer.

Haha lite kul, första kommentaren jag fick när jag kom till jobbet i förmiddags; vad pigg och fräsch du ser ut, har du varit ute och sprungit?

Vilken härlig kommentar att gå :D

KL
Cyklade 15 km idag, nu vågar jag släppa på lite mer i nerförsbackarna :p Men här är det mest upp och ned, lite svårt att få bra flyt i cyklingen då.

@Emtherlia: Haha, så känner jag varje gång jag går på gymmet! Jag försöker dock inbilla mig att man vänjer sig vid hur "stark" man är efterhand, övergången mellan helt otränad och vältränad sker ju liksom inte över en dag utan det smyger sig på lite. Därför känns det som att jag aldrig kommer vakna upp och plötsligt känna mig jättestark, men det betyder inte att jag inte blivit starkare. Skillnaden kommer så successivt att det är svårt att märka helt tydligt, liksom. Eller flummar jag bara nu? :p

@Jenka : Haha, där ser du, det lönar sig! Underbart att höra, vilken fin komplimang att börja dagen med!

KL

Åh vad jag velade om jag skulle gymma idag eller ej! Har varit lite svullen och irriterad i halsen i flera dagar nu, men "som vanligt" bara på morgonen och kvällen, och så har det värkt lite obehagligt i bröstet när jag cyklat till jobbet och blivit andfådd. Men jag bestämde mig för att strunta i det lite grann och köra så mycket som kändes bra idag, och det resulterade i ett 1 timmespass med fous på ben och mage. Skönt, och framförallt magen fick sig en rejäl omgång. Jag älskar att träna mage :D

@Mineur och @Emtherlia: lite så känner jag också, att det ska ta sån tid att bli stark (are). Jag gillar den positiva tanken att det går med små steg i taget så att jag inte märker det. :)

Kl
Efter en påsk med mycket ridning och godis var jag en sväng på gymmet idag. Kändes helt ok, förutom då det där att jag aldrig blir starkare.... :p hur som helst kul att vara tillbaka och att hinna träna lite, som de närmaste veckorna ser ut kan det bli ont om den varan.

@Ninnurur jag är så impad av dig och den resa du gör!!! Härligt att det kändes bra att va ute och springa! Synd på skavsåren bara :S

Kl
långsam promenad i förmiddags för att plocka vitsippor och nu på kvällen dubbelpass, MRL och bodybalance! Inget av passen direkt pulshöjande, så då tycker jag det funkar bra att köra direkt efter varandra. Det var gött skönt faktiskt! Nu ska jag sätta på en kopp te också och landa i soffan! :)

@Queen - Tack! :o :) Och mina fötter är ett kapitel för sig. Jag får ofta skavsår och det är inte bara av nya skor. Nä, förra våren fick jag helt plötsligt massor av skav av mina 1 år gamla och väl ingådda skor :D Och varje år får jag små blåsor uppe på foten när jag börjar gå i Birkenstock igen, det övre bandet skaver. Lika på båda fötterna. År efter år. :D

Idag har jag sprungit en kilometer. Smärtfritt. I skogen.
Jag ville testa en teori jag hade, och den stämmer tydligen ganska bra. Ute på asfalt/grus tar jag ganska långa steg och då blir det såklart större stötar som lederna i benen måste ta hand om. På en stig i skogen kan man inte ta stora steg alls, dessutom är det en annan svikt i underlaget. Så jag började springa och tänkte "jag springer så länge det känns bra", när jag nått slutet av den stigen jag testade kollade jag endo vilket resulterade i ytterligare 150 m av joggande för att nå den där kilometern. Och det gjorde inte det minsta ont, varken under tiden eller nu efteråt.

Slog rekord i långsamhet också, min kilometer tog nämligen 10 minuter. Men hellre det än att försöka stressa sig över rötter och stenar och dra upp nån ny skada i jakten på fina tider. Så nu kan jag börja stoppa in lite korta joggingsträckor i vissa promenader i veckorna. Ska vänja mig vid detta nya sätt att springa så jag kan ta med det ut på vägarna sen och förhoppningsvis fortsätta hålla mig skadefri.

Räknar dock med ett bakslag den 8 maj, då jag ska göra min idrottsprövning och måste springa på hårt underlag. Men eftersom det är det enda som står mellan mig och sjukgymnastprogrammet så får det helt enkelt bli så. Förhoppningsvis hinner jag förbereda benen en del innan dess.

@Kiwifrukt Springa med hästen är ju suveränt, det brukade jag göra. Cykla är kanon också, nästan bättre tycker jag. Så testa det! Min pappa brukade cykla med våra två ponnyer på ena sidan och sitt sto på andra. Gick kalas :D

KL

Har tränat idag men har ont överallt och känner mig svag. Vet inte om jag är på väg att bli sjuk eller nåt. Ska vila imorgon och så se om jag känner mig fräschare på fredag. Har ingen lust att köra på om det inte känns bra.

@cili Åh vad det gör mig glad att läsa det här! Det låter himla mysigt att springa i skogen också, själv skulle jag få springa cirka 3 mil för att överhuvudtaget komma till något som kan kallas för skog :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 145
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 129
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka