Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reggade mig på en detingsida och fick kontakt med ett riktigt träningsfreak, verkligen vältränad och muskulös. :d

Inte klokt vad motiverad man blev helt plötsligt att träna bort dallret själv :o:p Känner mig bara allmänt plufsig just nu och det går ju inte när han är så fit det bara går och bli :o:d :angel:

Hade jag haft en bil och ekonomi för det så hade jag kunnat träna på Actic, där kan man simma också.

Men försöker så gott jag kan hemma, så tråkigt och träna själv jämt bara.
Går alltid en sväng när jag lämnat barnen på morgonen, men man kanske skulle ta en löptur då istället.

Reggade mig på en detingsida och fick kontakt med ett riktigt träningsfreak, verkligen vältränad och muskulös. :d

Inte klokt vad motiverad man blev helt plötsligt att träna bort dallret själv :o:p Känner mig bara allmänt plufsig just nu och det går ju inte när han är så fit det bara går och bli :o:d :angel:
Harligt att du kanner dig motiverad! Se till att du faktiskt gor det for din skull och for att du tycker det ar roligt bara; jag vet allt for val hur det kanns att trana for att gora nagon annan nojd och det ar princip omojligt... Men vad skoj att du hittat nagon! Lite muskler sitter aldrig fel :d :D

Jag forsokte mig pa en styck baskettraning igar kvall men fick avbryta ungefar halvvags da jag fick ont i brostet, kande mig lite yr och allmant skakis. Kroppen var tydligen inte lika redo for traning som knoppen efter denna helvetesforkylning...:( Jag korde dock lite latt styrka (armhavningar, squats etc) for mig sjalv medan de andra sprang runt som varst vilket kandes helt ok, sa jag satsar pa att skippa konditionskravande traning och kora enbart muskeltraning resten av veckan. Har sagt till herr PT om detta och vi kor pa det sparet idag, sa forhoppningsvis blir eftermiddagens pass bade nyttigt och njutbart! :)

Ta hand om dig @Mineur och tänk efter före. Några extra dagars vila gör varken till eller från, tids nog så kan du träna precis som du vill. Stressa inte!

Skickar några extra krya-på-dig kramar :)

Veckans andra gympass Just nu. Känns rätt kass med bara två. Men veckan har varit kaos med jobb och trötthet...
Ska försöka springa eller gymma imorn dessutom.

Ställde mig på vågen idag med. Visserligen efter frukost, men ändå. Wääh.
Hade tänkt skita i allt vad viktminskning heter resten av året och bara äta och träna.
Men Eh, nä. Måste börja käka lite mer kvarg och grönsaker. Och lite mindre sött.... :p

Ta hand om dig @Mineur och tänk efter före. Några extra dagars vila gör varken till eller från, tids nog så kan du träna precis som du vill. Stressa inte!

Skickar några extra krya-på-dig kramar :)

Tack kära du, vad du är klok. Jag vet att det är dumt och onödigt att stressa, men det är ju så enerverande när det för en gångs skull är kroppen och inte knoppen som säger emot! Sedan brukar jag vara den som jagar bort förkylningar på 4-5 dagar sådär, så att fortfarande inte känna mig riktigt okej efter 10 dagar den här gången hade jag svårt att hantera. Jag kan dock glädja dig med att herr PT tog hänsyn till detta helt och hållet; vi hade ett helt fantastiskt roligt pass igår och jag känner mig frisk som en nötkärna idag! :bump:

Veckans andra gympass Just nu. Känns rätt kass med bara två. Men veckan har varit kaos med jobb och trötthet...
Ska försöka springa eller gymma imorn dessutom.

Ställde mig på vågen idag med. Visserligen efter frukost, men ändå. Wääh.
Hade tänkt skita i allt vad viktminskning heter resten av året och bara äta och träna.
Men Eh, nä. Måste börja käka lite mer kvarg och grönsaker. Och lite mindre sött.... :p

Jag känner igen känslan! Nu är jag i och för sig fortfarande stor motståndare mot vågen och har ingen aning om vad jag kan tänkas väga, men känslan är lite likadan här. Jag hinner och orkar inte riktigt så mycket som jag skulle vilja. Nu tror jag dock att allt kommer att bli mycket bättre för mig nästa vecka, bara det faktum att jag känner mig frisk och stark igen hjälper rätt mycket liksom... Heja oss!

Sjukt bra PT-pass igår som sagt, precis ett sådant pass som jag trivs med och tycker är roligt! Vi körde 2 x cirkelträning; först en cirkel med övningar för benen och sedan en med övningar för överkroppen. Som avslutning fick jag springa på löpbandet - utan att löpbandet var igång. Jag fick alltså ta i från tårna bokstavligen talat och driva runt det själv med bara benmusklerna. Har ni testat det någon gång? Sjuuuhuhuuukt jobbigt! :eek:

Idag vilar jag, jobbar 14-23 ikväll och tänkte steka pannkakor som uppladdning för detta. Imorgon blir det gym tidigt på morgonen, sedan pluggdate med en vän och slutligen jobb 14-23 igen. Känns som en jättebra plan! :)

Idag är det helt fantastiskt väder för att cykla till stallet: sol, lagom varmt och nästan helt vindstilla (vilket är ovanligt här). Varför har jag då ont i halsen och känner mest för att ligga under täcket hela dagen?

Fullständigt jäkla slut. Råkade somna nu på eftermiddagen och vaknade när det gått över tre timmar, tack vare att det bultade på dörren.
Armarna är helt täckta av allergiknottror, så det har väl sin förklaring där. Jag som ville köra massa övningar, men det går liksom inte när jag knappt orkar gå upp för trappan för att äta :(

@Sleepan Jag har också köpt de tightsen :D

----------

Har precis kört slut på mig själv genom ett tabatapass! Sjukt jobbigt! Utfall, sneda situps, rygglyft, armhävningar och avslutade med burpees :sneaky: :wtf: Burpees är så satans jobbigt, men snacka om effektiv övning!

Har ridit ut på pålle idag också så har fått en del motion och frisk luft :)

Visst kan man inte få för många träningstights...? :p

Det kanske man iofs kan;) Men skitsnygga tights iaf!

Igår sprang jag 4,4 km med lite stegrande tempo och sen lite yoga/stretch på det. Jobbade sen fre kväll + idag dag så yogade en kvart innan jobbet bara och tog sen en härlig timmes promenad med en vän nu vid 17-tiden. Imorgon är planen morgonpromenad om det är fint väder och lite mer ordentlig yoga innan det är dags för jobb igen..

Har skött mig ganska bra vad gäller mat och fika denna veckan (alltså ganska bra mat med mycket grönt och gott och inte jättemycket fika) men idag var det nån som hade bakat både supergoda bullar OCH cheesecake till em-fikat på jobbet;) Haha, men det var riktigt gott så det var värt det:D

Här har jag byggt på min förkylning med mens och migrän. Yay :up: Motionen har därför varit otroligt minimal idag. Har iaf gjort en höstkrans i solen, alltid nåt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 910
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 388
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 511
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka