Ninnurur
Trådstartare
Så lite så, jag fyndade en självTack för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så lite så, jag fyndade en självTack för tipset!
Är i fjärde månaden nu (14 veckor) och trots att träningen lyst med sin frånvaro i en sisådär fyra-fem veckor så ser jag fortfarande ut ungefär som vanligt.Vi var på UL så sent som i måndags så jag vet att något lever därinne, annars hade jag baskemig inte trott på det själv nu när de flesta graviditetssymtomen klingat av.
![]()
Nu ska jag till Friskis och köra PT-pass!![]()
Så himla häftigt! Skönt att se att det faktiskt är någon där inne kan jag tänka mig
Och du har rätt i att det inte syns ännu, haha.
Gött med träningspasset också! Det är verkligen något jag tänker försöka pyssla med när (om) jag blir gravid (om si sådär fyra år, typ), tror verkligen det är så himla mycket vinning i att fortsätta träna!![]()
Ja, jag tror också det är bra att hålla i så mycket man kan. Det gäller bara att vara lite mer ödmjuk än normalt, hålla pulsen lite lägre och inte pressa när kroppen säger ifrån, speciellt om det drar eller känns konstigt runt nederdelen av ryggen, bäcken eller mage.
Hur mycket träningen hjälper under graviditet och förlossning är förstås omöjligt att säga, men jag tänker att allra minst blir startsträckan efter kläckningen mycket kortare om jag inte förfallit totalt.
Kör hårt på gymmet!
Men ååh, grattis till blivande tillskott, roligt!!
Att träna efter förutsättningar är ju så sant. Har följt Ann-Sofie Forsmark ett tag övernätet. hon springer vanligen ultra så att hon då var ute och "gåggade" i 8nde månade var liksom ingen biggie medan det för andra kan vara alldeles för mkt...
*kl*
Själv har jag dragits med en envis förkylning som jag hoppas börjar ge med sig snart. Undviker tom yogan just nu, får tryck i hela huvudet när huvudet är neråt. ;p
Jag tror att alla som är vana vid att röra på sig på ett eller annat sätt, och därför kan använda och kontrollera olika muskelgrupper, har större fördel vid en förlossning än en normalt stillasittande person. För det är ett träningspass, musklerna måste kunna användas på rätt sätt, och slappna av när det behövs!
/MVH hon som bara sitter på soffan idagTänkte ut och springa en sväng men så försvann solen och det blev kallt igen ju!
![]()
@Tassetass - Jag hade ju mild preeklampsi och tillbringade sista veckorna så mycket som möjligt i horisontellt läge, så min kondition var ju inte på topp direktMen jag hade ju en grundstyrka och kunde kontrollera mina muskler och det hjälpte massor!
Tränade ju inte alls så här innan utan jag red och skötte stall. Slutade rida träningspass vid årsskiftet, fortsatte skrittrundor tills februari nån gång när blodtrycket blev illa. Alice föddes i slutet av mars.
Intressant det där med pulsen förresten! Måste kolla min journal nu och se vad jag hade under förlossningen![]()
Jag vet att jag ett tag hade ett blodtryck på 190/130Jag tror också den där grundstyrkan och grundkonditionen hjälper, man tappar ju inte allt på bara några månader. Mycket är ju dessutom mentalt, man vet att man har det i sig.
Berätta gärna om du hittar vad du hade för puls!
Jag vet att jag ett tag hade ett blodtryck på 190/130Men det hade ju med preeklampsin att göra. Ska logga in och kolla journalen sen!
![]()
Det var med tre olika sänkande mediciner i kroppen, varav två dropp. De berättade inget för mig förrän efteråtOch hej å hå, det var ett blodtryck det.![]()
Det var med tre olika sänkande mediciner i kroppen, varav två dropp. De berättade inget för mig förrän efteråt![]()