Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde ett pass på gymmet imorse. Väldigt skönt faktiskt! Blev mitt "chinspass" med en massa joxande i TRX-banden mellan varje set.

Första set kör jag alltid en maxning i fria chins utan hjälmedel. Har som sagt gått från att klara en till att klara sju :). Som ni ser på filmen är de dock inte särskilt strikta, utan jag sprattlar allt jag har för att komma upp, haha. Men striktheten kan jag jobba på senare tänker jag, just nu handlar det bara om att komma upp till den där satans stången :D

@snow Du är så grym! Inte så farligt sprattlande tycker jag ;)

@Emtherlia Nu var det ett tag sen jag gick på Friskis-pass men jag tyckte det var bra :) För min del funkar det inte att vara begränsad till att träna en viss tid, men peppen man får av pass är hur bra som helst!

Jag funderar på att ändra mitt gymmedlemskap till ett dag-kort istället. Som det är nu betalar jag 169 kr/månad (studentpris) och får träna dygnet runt. Med dagkortet betalar jag 99 kr/månad men får då endast träna mellan 06-16. Grejen är ju att jag tränar uteslutande morgon/förmiddag/lunchtid/tidig eftermiddag så det skulle egentligen inte bli någon skillnad. Skulle jag någon gång känna ett starkt behov av att träna efter klockan 16 så får jag väl träna hemma, tänker jag. Det blir ändå 70 kr i månaden jag sparar vilket blir mer än 800 kr på ett år. Kan vara värt?

@snow - du är grym!! :bow:
@zassoo - jag tycker det låter värt att ändra :)

-------------------
Efter lite hejsan i livet i övrigt så tog jag mig iväg på det där Gritpasset.
10698593_10152881981365712_5956888626865928775_n.jpg

Fy satan i gatan så jobbigt det var!! :eek: Att jag lyckades cykla hem kändes som ett under :D

Nu får jag andas en stund innan jag måste duscha och åka till dagis och vara fröken igen :)

Jag körde ett pass på gymmet imorse. Väldigt skönt faktiskt! Blev mitt "chinspass" med en massa joxande i TRX-banden mellan varje set.

Första set kör jag alltid en maxning i fria chins utan hjälmedel. Har som sagt gått från att klara en till att klara sju :). Som ni ser på filmen är de dock inte särskilt strikta, utan jag sprattlar allt jag har för att komma upp, haha. Men striktheten kan jag jobba på senare tänker jag, just nu handlar det bara om att komma upp till den där satans stången :D

Väldigt inspirerande att se dina filmer, jag blir verkligen motiverad att träna och bli starkare! Och tycker inte det ser så farligt sprattligt ut.

@zassoo Jag hade nog satsat på det billigare kortet om jag visste att jag inte ville träna på kvällarna. Finns roligare saker att lägga sina pengar på än sådant man inte använder...

Uppdatering härifrån!
Igår var det tenta. Eftermiddagstenta så jag och kompisarna åt lunch tillsammans innan, ärtsoppa och pannkakor med sylt och grädde :d Sen några bitar choklad under tentan, men ingen katastrof mat-dag.
Kvällen däremot, tentafest ;) så en del alkohol... och nu idag lite seg och småbakis ätit stor och onyttig frukost , och ligger på soffan :D Har tänkt träna något i helgen iaf så veckan kommer bli bra totalt sett.

@zassoo Ja om du vet att du bara kommer träna på dagtid är det ju såklart värt. Men lite surt om du nu skulle vilja träna kvällstid någon gång?

Jo, fast å andra sidan har jag haft gymkortet i över ett år och tränat efter 16 EN gång. Och då var det för att min syrra ville träna då. Jag stannar helst inte kvar i stan så pass "sent" eftersom jag har så långt hem. Plus att jag är lite lätt folkskygg och tycker inte om när det är mycket folk på gymmet :o

Väldigt inspirerande att se dina filmer, jag blir verkligen motiverad att träna och bli starkare! Och tycker inte det ser så farligt sprattligt ut.

@zassoo Jag hade nog satsat på det billigare kortet om jag visste att jag inte ville träna på kvällarna. Finns roligare saker att lägga sina pengar på än sådant man inte använder...

Håller med om att @snow är inspirerande!

Ja precis, och som student har man inte den fetaste plånboken precis :p Tror nog att jag gör så. Ska bara se till att komma iväg till gymmet när receptionen är öppen, dvs från klockan 13 :meh:

Håller med om att @snow är inspirerande!

Ja precis, och som student har man inte den fetaste plånboken precis :p Tror nog att jag gör så. Ska bara se till att komma iväg till gymmet när receptionen är öppen, dvs från klockan 13 :meh:
Jag skulle bytt till dagkort! Det går ju att ändra tillbaka sen om man ångrar sig.
Receptionen på gamla gymmet öppnar väl tidigare? :)

@zassoo, jag hade bytt till dagkortet om jag var som du. Du har ju ändå haft det här ganska länge, och bara tränat på kvällstid en enda gång under den tiden, så det känns väl rätt självklart från din sida att du är på gymmet dagtid? Eftersom jag gissar att din plånbok lider av samma sjukdom som min (det vill säga student-sjukan) så är det guld värt med varenda krona man kan tjäna in.

@zassoo, jag hade bytt till dagkortet om jag var som du. Du har ju ändå haft det här ganska länge, och bara tränat på kvällstid en enda gång under den tiden, så det känns väl rätt självklart från din sida att du är på gymmet dagtid? Eftersom jag gissar att din plånbok lider av samma sjukdom som min (det vill säga student-sjukan) så är det guld värt med varenda krona man kan tjäna in.

Det är så jag också resonerar :) I praktiken bör jag inte bli speciellt begränsad, tänker jag. Får försöka fixa det i veckan som kommer :)

Ok, klockan är bara 18, vi har unnat oss McD-middag efter dagis och nu har ungkotten somnat fullt påklädd på soffan :D Själv är jag nästan lika trött jag, men jag kan ju inte gå och lägga mig nu! :o Hade jag inte tränat så mycket redan hade jag utnyttjat tiden till det men nu vette 17 vad jag ska göra. Massera mina telefonstolpar till lår kanske? :D

@Sleepan Ja alltså hittar man bara en riktigt bra PT så är det guld värt verkligen! Jag hade ju en riktigt riktigt dålig upplevelse förra hösten, men efter henne jag provat två stycken andra PTs som var/är kanonbra båda två. För mig är det värt av massor av anledningar, men framförallt tycker jag att det är väldigt intressant och roligt med just styrketräning och hur musklerna fungerar. När jag har min PT får jag tillfälle att ställa alla de där 1349 frågorna som surrar omkring i mitt huvud, och han är generellt väldigt bra på att förklara varför vi gör som vi gör. Sedan är det såklart roligt med nya övningar varje vecka, härligt med pepp och skönt att veta att man åtminstone får till ett riktigt bra, hårt pass på en vecka. När jag tränar med herr PT finns det liksom inga ursäkter, jag bara gör :p

@snow Jag tycker också att du är stencool och inspirerande! Svår fråga att besvara kanske, men vad krävs det egentligen för att kunna göra en sådan där chin? Hur mycket har du tränat dina armar, din rygg och allt annat som är involverat liksom, och hur fokuserat? Jag har aldrig ens vågat gå i närheten av att prova, för jag inbillar mig att jag aldrig skulle klara av det. Samtidigt har jag ju tränat rätt flitigt ett tag nu och har väl en del muskler åtminstone i armarna, men rädslan att göra bort mig totalt gör att jag inte vågar testa :p

Och som kontrast till mitt föregående inlägg där jag babblar om PT-pass och påstår att jag "tränar ganska flitigt" kan jag meddela att jag idag inte tränar alls. Jag bara äter. Världens mest fullproppade dag med föreläsning 8-12, seminarium 12-14, föreläsning 14-16 och möte på banken 16-17. På väg hem var jag så hungrig och hade så ont i huvudet att jag gick in i affären och köpte precis vad jag ville ha just då. Resultatet blev en miniburk Pringles-chips och 100 g choklad, hej och hå vad nyttigt! Men det var så löjligt gott och fick mig att må väldigt bra för stunden, så det var värt det just idag. Jag tänker inte ha ångest. Så det så. :)

Jag har tagit mig ut på en powerwalk idag. Den första på jag vet inte hur länge. Och det var jätteskönt. När jag går med hästen blir jag lite "begränsad" och måste ju givetvis gå i hennes takt, och det är självfallet mysigt det också, men nu kunde jag verkligen gå på så att jag blev svettig och kände mig så där härligt trött efteråt. :bump:

Jag är lite nervös för hur jag ska kunna hålla igång utöver stallet nu när vi ställer om till den där fantastiska vintertiden på söndag, jag är så fruktansvärt mörkrädd så jag vågar inte gå ut själv när det är mörkt här ute på landet utan gatljus. Men det får väl gå på något sätt, får väl försöka rationalisera mitt schema med plugg, häst och motion. Jag behöver ju inte plugga när det är ljust. :o

@Mineur Själv har jag ätit chokladbollssmet, verkligen superbra :up: Blir lite trött på mig själv. Men vi släpper det och går vidare, har jag bestämt!

Angående chins så orkar jag som sagt knappt 1 st med det hårdaste gummibandet :angel: Gjorde 10 st totalt i onsdags, uppdelat på 8 set :rofl: Inte speciellt coolt, men man måste ju börja någonstans :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 396
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31