Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ömsom friskt, ömsom sjukt verkar det vara nu i tråden. Jag har klarat mig men nu har sambon varit sjuk och idag hade jag ont i halsen. :cautious: Har ju helt klart tagit hand om mig på bästa sätt genom att jobba ute hela dagen i nollgradigt väder... :p Men så gött ändå att få vara ute en hela dag såhär års! Det behövs verkligen även om solen inte var framme. Och att få vara i skogen var supermysigt. Hittade ett sött litet fågelbo, en massa spår efter bäver, såg en söt trädkrypare och lite andra roliga arter. Nu är jag dock supertrött, har stått/gått precis hela dagen.

Annars har jag varit rätt slapp. Red i tisdags och söndags och har inte hunnit med så mycket mer. Badminton i morgon om jag får vara frisk och ridning planerat till helgen. Om allt går vägen ska jag åka iväg och jobba borta några dagar nästa vecka och får vara ute i fält i skogen hela dagarna. :love:

Nu är jag svintrött. Jag har sovit som en kratta som följd av att jag är så stressad för det här grupparbetet, det har slagit om och blivit så kallt ute att jag till slut fick ont i huvudet av det (lite samma känsla som när man äter lite för kall glass lite för fort) och eftersom min syster låg däckad med 40 graders feber hela förra veckan är hela resten av familjen helt paranoida och känner efter alldeles för mycket. Men, hästen är motionerad genom en halvtimmes promenad vid handen, stallet är fixat och jag tänker i alla fall inte gå ut mer ikväll, så hoppas jag att jag kan få sova i natt.

Hej beachisar!

Jag har inte riktigt haft tid för varken träning eller er (hemska tanke!) de senaste dagarna då jag haft familjen på besök från Sverige, men åh så fantastiskt mysigt vi har haft det! Lördag-söndag var det bästa dygnet; då hade pappa bokat rum på ett hotell som var ett gammalt gods utanför Edinburgh, det var otroligt mysigt och Downton Abbey-känslan var total! Champagne och chokladpraliner på rummet, femrätters till middag och så stooor frukostbuffé på morgonen... Då mådde man!

Men nu är det tillbaka till det ljuva studentlivet med tonfiskpasta till middag, pluggstress och kalla lägenheter. Lovely! :p Jag gick ut hårt med ett PT-pass nu på eftermiddagen, det var väldigt skönt men kroppen kändes ganska tung och ovillig liksom. Nåja, jag fick smaka på lite mjölksyra i alla fall och känner mig nöjd! Planen för veckan är som följer:

Måndag: PT-pass
Tisdag: Vila
Onsdag: Självständigt på gymmet; armar och ben.
Torsdag: Självständigt på gymmet; axlar, rygg, bröst och mage.
Fredag: Insanity på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: Vila.

Jag skulle kunna klämma in ett pass till i helgen, men känner att det är så otroligt mycket annat de här kommande veckorna att jag hellre siktar lite lägre och sedan eventuellt överträffar mig själv om tiden och lusten skulle råka dyka upp!

Yogade igår, underbart! Min kropp behöver det verkligen, innan var jag stel och öm men efter bara en halvtimme på mattan framför den värmande kaminen så kändes det tusen gånger bättre :love:
Har dock kommit på att jag måste göra något åt mina kuddar i sängen, vaknar stel och öm i nacken och övre ryggen :down: Har nog framför allt lite för många kuddar... :cautious:

Idag är det hoppträning! :banana:

Igår klarade jag 10 "fulchins" med minsta möjliga marginal :bump:. Årets mål är därmed uppnåt! Nu ska jag försöka jobba lite mer på striktheten, jag gissar att jag gör max 5 om jag inte får sprattla med benen.

Filmbevis (anledningen till att jag ser så sur ut är att det var så jävla jobbigt, haha):

Idag har jag planerat att springa intervaller men är så sjuuuukt opepp..... Sitter och dricker kaffe och äter pepparkakor just nu men SKA pallra mig ut, basta.

Igår klarade jag 10 "fulchins" med minsta möjliga marginal :bump:. Årets mål är därmed uppnåt! Nu ska jag försöka jobba lite mer på striktheten, jag gissar att jag gör max 5 om jag inte får sprattla med benen.

Filmbevis (anledningen till att jag ser så sur ut är att det var så jävla jobbigt, haha):

Idag har jag planerat att springa intervaller men är så sjuuuukt opepp..... Sitter och dricker kaffe och äter pepparkakor just nu men SKA pallra mig ut, basta.

Grymt jobbat och skönt att nå uppsatta mål :)

Funderade på att gå ut och springa idag men det är kallt och blåser riktigt rått så väntar till jag har uppdaterat min löpargarderob med lite lämpligare kläder. Kör lite styrka hemma istället, känns skönt att komma igång lite smått igen.

Yogade igår, underbart! Min kropp behöver det verkligen, innan var jag stel och öm men efter bara en halvtimme på mattan framför den värmande kaminen så kändes det tusen gånger bättre :love:
Har dock kommit på att jag måste göra något åt mina kuddar i sängen, vaknar stel och öm i nacken och övre ryggen :down: Har nog framför allt lite för många kuddar... :cautious:

Idag är det hoppträning! :banana:

Vad härligt det låter med yoga när du beskriver det!

Cirkelträning på jobbet idag, skönt att komma hem duschad och klar!

@GoLightly @Fagelungen + alla som gillat: tack! Känns riktigt kul faktiskt eftersom jag började på en i våras :). Man kan om man vill!

Kom ut på min löprunda tillslut. Inget bländande pass men gjorde det jag skulle och sprang 6*5 minuter i 4:30-fart med dubbskor.... Första passet i dem och jag längtar redan till våren då man får känna sig snabb igen. Säkert bra för styrkan dock att springa med tunga skor.

Skräckblandad förtjusning ;)

Hoppas det gick bra då! :)

Här blev det ingen badminton ikväll. Ställde in pga krasslig hals och näsa fastän inte så dålig att jag varit hemma, men lite feber har jag nog haft sedan igår kväll. Tråååååkigt! Och det kommer ju alltid så lägligt när man har mycket att göra i livet.

Det gick bra att rida! Kul var det också :) får låna lilla pållan när jag vill :)
Tränade på kvällen också men det blev för mycket bärande på barnet under helgen så min kassa axel la av totalt halvvägs :meh: får se hur det blir imorrn på passet. Troligen så blir jag ju ensam så antingen får vi köra ben eller något rehabaxelpass.

@snow Woohooo wow vad häftigt att du klarade det! :) 10 strikta nästa mål då? ;)

Vad härligt det låter med yoga när du beskriver det!

Det är härligt :love: Bara att unna sig en stund på mattan och lugnt och metodiskt känna igenom kroppen och ägna lite extra tid åt de stela delarna, det är underbart.

Här blev det ingen badminton ikväll. Ställde in pga krasslig hals och näsa fastän inte så dålig att jag varit hemma, men lite feber har jag nog haft sedan igår kväll. Tråååååkigt! Och det kommer ju alltid så lägligt när man har mycket att göra i livet.

:down:

Haha det här börjar bara bli löjligt. Har precis återhämtat mig från magsjukan och börjat återfå aptiten - då slår mensvärken från helvetet till. Det innebär att det kommer göra löjligt ont några dagar, i stil med att ligga i fosterställning och gny några timmar per dag och knappt ta sig mellan säng och badrum. Det händer några gånger per år, övriga månader är mer humana.
Det verkar inte vara meningen att jag ska få träna och må bra? Vet inte hur många olika sjukdomstillstånd som avlöst varandra nu, men det är många!
Och ju mindre jag rör på mig, ju mer ont får jag i knäna, ju svårare är det att komma igång igen eftersom det kräver sådär löjligt långsam uppstart. Och skyndar jag på för mycket så går saker inuti knäna sönder = rehabperiod igen. Behöver jag ens säga hur less jag är vid det här laget?!

Men fy vad segt @cili !!! Nu får du blir frisk! Skickar styrkekramar! Du kommer fixa att komma igång igen även om det känns segt nu!

Jag ska ta mig i kragen nu och försöka komma igång så smått igen, har rört på mig massor, så nån kondition har jag inte tappat, men det har varit väldigt mycket med skola och dessutom flytt så jag har varit väldigt tyst i tråden! Har dessutom slarvat med maten, så igår hade jag fastedag och ska försöka fasta nu två gånger i veckan fram till jul bara för att få in vettiga rutiner och bli av med det värsta sötsuget. Idag blir det ridning som motion.

En dum sak med att flytta är ju att jag nu måste hitta ett nytt gym!! Hur brukar ni tänka? Nära hemma? Billigt? Bra utbud? Känner mig lite lost i gymdjungeln ;)

Men fy vad segt @cili !!! Nu får du blir frisk! Skickar styrkekramar! Du kommer fixa att komma igång igen även om det känns segt nu!

Jag ska ta mig i kragen nu och försöka komma igång så smått igen, har rört på mig massor, så nån kondition har jag inte tappat, men det har varit väldigt mycket med skola och dessutom flytt så jag har varit väldigt tyst i tråden! Har dessutom slarvat med maten, så igår hade jag fastedag och ska försöka fasta nu två gånger i veckan fram till jul bara för att få in vettiga rutiner och bli av med det värsta sötsuget. Idag blir det ridning som motion.

En dum sak med att flytta är ju att jag nu måste hitta ett nytt gym!! Hur brukar ni tänka? Nära hemma? Billigt? Bra utbud? Känner mig lite lost i gymdjungeln ;)
Kan nog räkna mina friska veckor sedan augusti på en hand, börjar bli lite less :p

För mig är det viktigast med en blandning när det gäller gymmet. Det spelar ingen roll om det ligger nära om det är för dåligt. Om det är billigt men ligger för långt bort. Om det har bra utbud men kostar orimligt mycket. Det måste helt enkelt ha lagom av allt ;) Själv kompromissar jag hellre med att betala lite mer för att få ha gymmet nära (det är förmodligen det jag kommer göra inom kort, när jag kunnat ta mig till gymmet närmast mig och kika). Det känns ju onödigt att betala pengar för något man blir dålig på att utnyttja pga avstånd eller dåligt utbud, då blir det ju mer värt kostnaden om man lägger till en peng extra och förmodligen utnyttjar gymkortet oftare. "Vad kommer det kosta mig per gång?" har jag tänkt några gånger

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 549
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka