Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag jobbat på den dära häcken! :D
Och magen. Ah. Tredje gympasset denna veckan och det känns SÅ gött!
Imorn ska jag rida och sen står barnpassning på schemat, över natten, för första gången. Helt nervös. Haha!

På lördag ska jag testa cross fit med sambon för första gången! :D

@cili

Jag råkade hitta Karlstad Poledancing igår i stan, då tänkte jag på dig! :D De gör även reklam på bussarnas tv hela tiden om ett litet träningsställe bara för tjejer där man kan träna poledancing (och då tänker jag också på dig), tjejen som visar i reklamen ser så grymt duktig ut. Verkar kul men jobbigt!

Stalkervarning. :angel:

@cili

Jag råkade hitta Karlstad Poledancing igår i stan, då tänkte jag på dig! :D De gör även reklam på bussarnas tv hela tiden om ett litet träningsställe bara för tjejer där man kan träna poledancing (och då tänker jag också på dig), tjejen som visar i reklamen ser så grymt duktig ut. Verkar kul men jobbigt!

Stalkervarning. :angel:
:D Jag vill träna pole igen!! Det är verkligen sjukt bra träning!
Så jäkla synd att det är så himla dyrt, bara en lektion kostar lika mycket som en hel månad på gymmet

På söndag ska jag provträna på gymmet här förresten! :bump:
Är rätt säker på att det ska bli ett gymkort. Är riktigt sugen på deras pass, det ligger så nära och jag får dessutom med mig syrran :D

Åh, ljuva ledighet. Visserligen tre timmar hem, men jag behöver inte åka till jobbet på nästan tre veckor. Redan imorgon åker vi till min familj för att börja juleriet. Men har ingen som helst julkänsla. Kommer nog bli mysigt ändå.

Ha en fantastisk resa @Ninnurur! Vi vill se bilder när du kommer hem, om du orkar dela med dig!

@Ninnurur
@Mineur Haha, rolig beskrivning av rumpan :D Jag har nog aldrig tränat just rumpan så vet inte hur det känns men antar att det blir så om man fokuserar massor på en kroppsdel, då tänker man mycket på den. Typ som att jag hatar min mage och tänker mycket på den och då ser och känns den enorm ut. Kanske kan vara något sådant mentalt? Eller är det bara träningsvärken?

Får jag skryta lite nu? Igår tog jag tag i mig själv och åt gröt till middagen, har ju inte ätit någon middag sen jag blev sjuk så igår var första dagen. Att bryta ett destruktivt beteenden är väldigt, väldigt svårt för mig så jag visste att jag var tvungen att göra det snabbt så att det inte skulle bli ännu svårare. Men jag promenerade ändå 2 timmar igår så jag behövde mat intalar jag mig. Kommer bli ungefär lika mycket promenad idag också. Inte frisk än men har ingen feber, är typ nere på min normaltemp (har 36 grader i temp) och det är väldigt lågt men jag brukar ligga däromkring upp till 36, 7 som allra mest men det är sällan. Så när jag har feber så är det ju väldigt högt i jämförelse med hur jag brukar ligga. Blir samma middag idag igen, jag ska äta den även om det känns onödigt.

Anorexin är ganska arg på mig för att jag äter, den vill bara gå ner i vikt. Men den friska Qelina vill ju inte bli sjuk och svag. Men sen kommer tankarna om att jag kan gå ner bara ett par kilo så jag blir lite mer bekväm, att jag ska ha kontroll på det hela den här gången och inte låta sjukdomen ta över. Men jag vet ju att det är så svårt att sluta när jag väl börjar.

Haha, skönt med någon som uppskattar min, hrm, bildliga beskrivning om hur det känns! Mina vänner här tittade som sagt mest på mig som om de tyckte att jag borde låsas in någonstans. Det är enbart träningsvärken som får mig att känna såhär just nu, det känns liksom som att hela rumpan och dess muskler är svullna :p Å andra sidan gör det också att den känns lite snyggare och tightare än vanligt, så vore det inte för att det gör så förbannat ont så skulle jag inte klaga!

Fantastiskt bra jobbat med maten för övrigt! Det låter ju löjligt eftersom att jag egentligen inte känner dig, men på något vis blir jag ändå så himla stolt när jag läser att du skriver om anorexin vs. den friska Qelina, och liksom verkligen visar att du är fullt medveten om att det bara är en helvetes jäkla sjukdom som skapar en massa dumma idéer i huvudet på dig.

@Mineur HAHA jag vet precis hur det känns! Lite som pingvinvingel på stela ben med enorm röv :D Själv är jag inne på tredje dagen rejäl träningsvärk (igår halvt förlamande) i baksida lår. Raka marklyft :love: Fast baksidalår-gång är bara horribel, snacka om att stapla fram :p

Ooh, aj löööv marklyft! :love: Men det gör förvånansvärt ont, det gör det! Körde lite sådant idag men såg till att stretcha lite extra noga då jag ska ut och resa imorgon och inte känner för att stappla omkring som en stelopererad älg på Edinburgh flygplats :p

@Mineur Åh, jag vill med ha en Beyonce-rumpa :D

Haha! Jag ber att få betona att det alltså enbart är känslan vi snackar om här - rent utseendemässigt kan jag se mig i månen efter en sådan bak! :p

Idag har jag jobbat på den dära häcken! :D
Och magen. Ah. Tredje gympasset denna veckan och det känns SÅ gött!
Imorn ska jag rida och sen står barnpassning på schemat, över natten, för första gången. Helt nervös. Haha!

På lördag ska jag testa cross fit med sambon för första gången! :D

Bra jobbat! Beyoncé-rumpa-för dig också imorgon då kanske? :D Tro mig, det är inte så trevligt som det låter. Jag har börjat få ont i triceps bara för att jag behöver använda armarna som stöd typ varje gång jag ska sätta mig ned, gå på toa eller liknande. Kuuul. :banghead:

Klämde in ett litet överkroppspass på gymmet såhär sista dagen i Glasgow också - trodde jag ja. När jag kom dit visade det sig dock att jag råkat skriva upp mig på ben & rumpa-pass istället för överkropps-pass, de heter ganska liknande namn nämligen... Gissa hur mycket jag och mina redan smärtande rumpa & lår uppskattade detta? Det var rätt gött till slut dock, och efteråt hakade jag på ett pass Abs Attack som inte heller var sådär överdrivet behagligt. Fick mig en rejäl genomkörare i alla fall, vilket kan vara välbehövligt med tanke på det stundande jullovet som inte lär bjuda på så många träningschanser!

Ooh, aj löööv marklyft! :love: Men det gör förvånansvärt ont, det gör det! Körde lite sådant idag men såg till att stretcha lite extra noga då jag ska ut och resa imorgon och inte känner för att stappla omkring som en stelopererad älg på Edinburgh flygplats :p

Fast stretching hjälper väl inte mot träningsvärk? Så älgstapplet kan komma ändå ;)

Idag är febern borta och huvudvärken också men är fortfarande förkyld . Har varit trött både igår och idag efter en veckas sjukdom, igår sov jag två gånger på dagtid så sjukdomen har nog dragit lite energi trots allt, men idag har jag lyckats hålla mig vaken. Är tillbaka i vanliga rutiner med 2,5 timmars promenad så det känns bra att röra på mig som vanligt. Det blir lite lättare med maten då, egentligen borde jag få äta även när jag inte rör mig men det är svårt och därför är det lättare att äta när jag promenerat lite mer. Har orkat gå ganska bra faktiskt, hade draghjälp på kvällspromenaden av min kusin, utan henne hade det inte blivit så lång kvällspromenad så jag är tacksam för att hon kunde följa med ut.

Just nu är jag lite irriterad på mig själv, tog en massa tabletter för ca 2o minuter sedan, mycket mer än vad jag får men ångesten var så stark. Hoppas på att hinna få i mig maten innan jag däckar och att det inte blev för mycket så det blir farligt. Jag har tagit så här förut och inget har hänt förutom att jag däcket länge men jag vet ju att det inte är hälsosamt. Men jag har sådan ångest över maten och den här kroppen.

Känner mig lite lätt galen just nu. Sitter och kollar efter något sommaräventyr som känns lockande, och fick då den fantastiska idén att bestiga Kebnekaise. Fy sjutton vad sugen jag blev att boka en guidad tur nu!
Är det nån här som gjort det eller nåt liknande? Några funderingar, tips eller råd? Det är ju evigheter kvar till sommaren, så jag har ju god tid att förbereda en eventuell tripp till Norrland :D

Jo för mig hjälper det mycket. :) väldigt stor skillnad om jag stretchat och inte.

Såg nåt program på SVT om träning där de hävdade att streching vs träningsvärk var en stor myt men jag har inte orkat kolla upp det närmre. Har bara svalt det med hull och hår eftersom jag själv inte märker någon som helst skillnad :p

Men det är ju bra om det hjälper!

Såg nåt program på SVT om träning där de hävdade att streching vs träningsvärk var en stor myt men jag har inte orkat kolla upp det närmre. Har bara svalt det med hull och hår eftersom jag själv inte märker någon som helst skillnad :p

Jag tror det är väldigt individuellt. Jag har hört av flera på gympan i skolan och nu på gymmet att de inte känner nånting när man stretchar. Jag vet inte om det beror på tekniken, men jag tycker det ser ut som att det borde kännas att de stretchar. På mig känns det rätt mycket och jag skulle kunna tänja så mycket att det blir riktig smärta, så jag kan inte riktigt förstå hur det inte kan kännas. :p Man är ju byggda på olika sätt helt enkelt och om man inte får ut nånting av att stretcha så finns det nog ingen anledning att göra det heller. :) Jag har tom. fått rådet att inte stretcha eftersom jag är överrörlig, men jag får så ont ibland annars så jag stretchar men undviker att "övertänja".

Har för mig att man inte är helt söker på vad träningsvärk beror på men att man tror att det beror på mikroskopiska blödningar i musklerna, och det hjälper inte stretching mot. Däremot borde det hjälpa för att allmänt må bättre efter träning och att man slipper obehag med korta muskler. För vanliga motionärer ska allmän stretching inte vara nödvändig, däremot om man har problemområden så kan man behöva jobba med det, ex måste jag stretcha höftböjare för att inte bli svankryggig och få ont i ryggen.

Känner mig lite lätt galen just nu. Sitter och kollar efter något sommaräventyr som känns lockande, och fick då den fantastiska idén att bestiga Kebnekaise. Fy sjutton vad sugen jag blev att boka en guidad tur nu!
Är det nån här som gjort det eller nåt liknande? Några funderingar, tips eller råd? Det är ju evigheter kvar till sommaren, så jag har ju god tid att förbereda en eventuell tripp till Norrland :D

Inte gjort men är jäkligt sugen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 914
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 524
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka