Vad kul att höra från dig @Trollunge, även om jag blir så avis 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, jag har också stått i kollektivstall där vissa hästar stegrat sig när man lett dom, försökt knuffa in en i väggen när man lägger på täcken, hugger efter en och drar iväg i full fart när man leder dom. Jag är uppväxt med hästar och absolut inte rädd men jag har respekt för dom och kan tycka att det blir obehagligt när de beter sig så. Då blir det liksom inte roligt, och som du säger så blir dom ju ofta lite uppjagade också och då blir det ännu värre. Du har ju verkligen haft nog med skador så det räcker för flera år tycker jag. Hoppas hälen repar sig snartJust nu är jag lite less. Vi har kollektiv skötsel av hästarna i mitt stall på helger och idag var det min tur att ha insläppet. Hästarna är alltid lite taggade då men det brukar gå bra även om man ibland har en häst ståendes på bakbenen bredvid en. Nackdelen med att behöva hantera andras hästar - min egen är alltid supersnäll att ta in från hagen. Jag gillar heller inte att vi har insläpp av upp till 16 hästar själv, det tar en himla tid att ta in dem en och en och de hästar som blir sist kvar tenderar att bli väl uppjagade. Idag hjälpte min pojkvän mig att ta in hästarna och tyvärr så hade jag nog lite för mycket fokus på att se hur det gick för honom, samt gjorde en felbedömning och använde inte kedjegrimskaft till en av hästarna som är erkänt "bänglig". Från ingenstans så sprang denna häst RAKT IN i mig bakifrån och jag måste ha fått en spark av hans framben på min hälsena när jag puttades framåt. Det gjorde inte superont direkt men nu ömmar den när jag går och värker lite grann konstant. Det bästa av allt är att jag har utsläpp imorgon bitt också, hoppas verkligen att hästarna sköter sig då och att jag inte är tvärhalt
. Är så trött på skador nu; har haft världens skitvinter på den fronten!
Välkommen tillbaka! Kul att höra från dig. Låter som att du har en bra plan för att komma på rätt spår igen Tror det är bra att du gör det på ett sätt så du fortfarande kan njuta av resan och inte ha för mycket fokus på mat och vikt utan på att upptäcka landet och ha roligt men samtidig vara hälsosam.Hej alla fina beachisar!
Var länge sen jag skrev nu, men jag behöver komma med i gemenskapen igen känner jag! Lämnade ju lägenhet, jobb och Sverige i nov och åkte till Australien för ett år framöverSå ja, 3,5 månad har vi varit iväg nu!
I juni -14 blev jag och min pojkvän vegetarianer och efterhand började vi även äta mer och mer veganskt. Tränade yoga varje dag typ och sprang 3 dagar i veckan. Vägde typ 57-58 kg och mådde riktigt jäkla bra!
Iaf, iom flytten kastades ju alla rutiner på ända.. Fortsatte äta vegetariskt, men gick ifrån den veganska kosten. Tränade betydligt mindre i början till att typ inte träna alls från efter nyår ungefär.
Nu kom vi precis till vänner i sydney och jag hittade en våghar ju känt att jag gått upp i vikt (jobbade på ett cafe i 2 mån i Melbourne där man fick ta precis vad man ville gratis..) men iaf, 3 kg hade jag gått upp sen jag kom till aus! Känner mig ej heller lika nice i kropp och knopp som jag gjorde i okt/nov.
Så! Dags att göra lite förändringarGått ned 1 kg redan (på 5 dagar) genom att inte äta skräpmat/godis och se till att promenare iaf 1 h/dag. Har också ätit enligt periodisk fasta, så bara svart kaffe på morgonen och sen ätfönster mellan 12-20. Även återgått till att försöka äta så mycket veganskt som möjligt.
Just för tillfället bor vi hos min pojkväns faster i sydney, kommer nog stanna här en vecka framöver. Fastern är utbildad hälsocoach och äter till stor del vegansk kost (speciellt nu när vi är här) och hon gör typ massa egna nötmjölker, egen musli, bröd (fastern äter helt glutenfritt) etcetc. Så det känns jättebra! Lite ordentlig nystartBlir dock ej så periodisk fasta här tror jag, iaf inte om vi äter frukost ihop.
På motionssidan tänker jag fortsätta med promenader samt att försöka vara så vardagsaktiv som möjligt, spela lite fotboll i parker/ där vi campar, spela beachvolleyboll och springa/gå när vi är på stranden.
Ah, shit, kändes som det där blev ganska långt! Haha. Men vi kommer ha ganska stabilt internet framöver, och jag saknar er här i tråden så ska försöka hänga med igen! Blir dock alltid att skriva från mobilen så ni får stå ut med stavfel o konstigheter
Kram!
Hej alla fina beachisar!
Var länge sen jag skrev nu, men jag behöver komma med i gemenskapen igen känner jag! Lämnade ju lägenhet, jobb och Sverige i nov och åkte till Australien för ett år framöverSå ja, 3,5 månad har vi varit iväg nu!
I juni -14 blev jag och min pojkvän vegetarianer och efterhand började vi även äta mer och mer veganskt. Tränade yoga varje dag typ och sprang 3 dagar i veckan. Vägde typ 57-58 kg och mådde riktigt jäkla bra!
Iaf, iom flytten kastades ju alla rutiner på ända.. Fortsatte äta vegetariskt, men gick ifrån den veganska kosten. Tränade betydligt mindre i början till att typ inte träna alls från efter nyår ungefär.
Nu kom vi precis till vänner i sydney och jag hittade en våghar ju känt att jag gått upp i vikt (jobbade på ett cafe i 2 mån i Melbourne där man fick ta precis vad man ville gratis..) men iaf, 3 kg hade jag gått upp sen jag kom till aus! Känner mig ej heller lika nice i kropp och knopp som jag gjorde i okt/nov.
Så! Dags att göra lite förändringarGått ned 1 kg redan (på 5 dagar) genom att inte äta skräpmat/godis och se till att promenare iaf 1 h/dag. Har också ätit enligt periodisk fasta, så bara svart kaffe på morgonen och sen ätfönster mellan 12-20. Även återgått till att försöka äta så mycket veganskt som möjligt.
Just för tillfället bor vi hos min pojkväns faster i sydney, kommer nog stanna här en vecka framöver. Fastern är utbildad hälsocoach och äter till stor del vegansk kost (speciellt nu när vi är här) och hon gör typ massa egna nötmjölker, egen musli, bröd (fastern äter helt glutenfritt) etcetc. Så det känns jättebra! Lite ordentlig nystartBlir dock ej så periodisk fasta här tror jag, iaf inte om vi äter frukost ihop.
På motionssidan tänker jag fortsätta med promenader samt att försöka vara så vardagsaktiv som möjligt, spela lite fotboll i parker/ där vi campar, spela beachvolleyboll och springa/gå när vi är på stranden.
Ah, shit, kändes som det där blev ganska långt! Haha. Men vi kommer ha ganska stabilt internet framöver, och jag saknar er här i tråden så ska försöka hänga med igen! Blir dock alltid att skriva från mobilen så ni får stå ut med stavfel o konstigheter
Kram!
Tack! Det är fint att höra. Min kompis sa igår att det är ett under att jag fortfarande lever med tanke på hur kämpigt jag haft det och har det, att det är ett tecken på att jag är stark. Försöker se det så, att jag är stark. Och envis. Och så har jag haft tur också, jag har överlevt mina överdoser, sjukdomar, skador osv fast det kunde gått mycket värre. Och t.ex. med anorexin, de kända modeller som dött av anorexi har alla haft högre BMI än vad jag haft och vägt mer än mig under långa perioder och ändå har jag överlevt. Så ja, lite tur är det också, eller så är det som alla säger att min kropp är lite av ett under, den verkar klara saker den inte "borde" klara vilket typ gjort att jag sett mig som odödlig och att jag inte behöver ta hand om mig själv.@Qelina jag vet att det inte är så mycket till hjälp men jag tycker du är så stark som kämpar dig igenom det här!
Grattis till mig som vann februariutmaningen!
---
På tal om resor och vandringar så har jag tagit ledigt en vecka i Juni som jag vikt åt äventyr. Antingen blir det en fjällvandring med hunden eller en tripp till nåt kul land. Spännande!![]()
Åh vad kul! Vet du var vandringen blir i så fall?
Jag och sambon har fått erbjudande om att vandra till Trolltunga (ja inte hela vägen dit ifrån Sverigemen till den kända klippan) med ett stort gäng, men det är vid midsommar. Får se om jag är redo redan då för en sån vandring!
@cili Hoppas du kommer iväg på någon resa, det lät spännande att åka med en person från reseforumet! Jag har heller aldrig rest själv förutom att jag tagit flyget själv men sen har jag inte varit ensam på själva. Skulle nog vilja göra någon resa ensam för att testa och känna att jag får klara mig helt själv. Men det är såklart roligare med sällskap så jag hoppas det löser sig för dig, klart du ska ut och resa!
Jag drömmer om kungsleden men vet inte om jag är för feg för att åka ensam.. I vilket fall som helst så ska jag vandra lite här på ön tänker jag mig, alt cykla om mina knän är starka nog för det till dess.
Drömmer om en vandringsresa till Spanien, Italien eller Frankrike också.
+ @Trollunge (din resa lät himla trevlig förresten! kul att höra att allt går bra!)@cili Hoppas du kommer iväg på någon resa, det lät spännande att åka med en person från reseforumet! Jag har heller aldrig rest själv förutom att jag tagit flyget själv men sen har jag inte varit ensam på själva. Skulle nog vilja göra någon resa ensam för att testa och känna att jag får klara mig helt själv. Men det är såklart roligare med sällskap så jag hoppas det löser sig för dig, klart du ska ut och resa!