Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är glad att det inte snöar mer. Just nu är marken ok att gå på. Så det får inte komma mer, inte frysa på eller så.
Då blir jag genast fast hemma. Mina trasiga fotleder är ju så känsliga :(

Hej hopp vad skoj det ska bli med PT-pass idag! Jag är både revanschsugen efter förra veckans dåliga pass (tja, dåligt åtminstone sett till det mentala) och mjölksyrasugen efter två dagars träningsvila. Woop woop, om tre timmar kör vi järnet! :bump:

Här bara fortsätter snön också. Det känns i benen att alla småmuskler fick jobba när jag gick igårkväll :)

Alltså det är säkert bra för småmusklerna att springa i snömodd men jag längtar ändå liiite efter att få känns mig snabb på barmark igen ;).

Är på Arlanda nu och har käkat en 95 kronorsmacka på Starbucks till lunch O_o, alltid lika värt. Ska nu shoppa lite läsgodis och sen sitta två timmar i gaten innan avfärd. Glad att jag inte reser så ofta, det är rätt drygt.

Alltså det är säkert bra för småmusklerna att springa i snömodd men jag längtar ändå liiite efter att få känns mig snabb på barmark igen ;).

Är på Arlanda nu och har käkat en 95 kronorsmacka på Starbucks till lunch O_o, alltid lika värt. Ska nu shoppa lite läsgodis och sen sitta två timmar i gaten innan avfärd. Glad att jag inte reser så ofta, det är rätt drygt.

Jag som brukade resa rätt mycket har lärt mig att vara något av en tidsoptimist när det gäller flyg, är alltid där så sent som möjligt och tänker att det ska mycket till om de ska lyfta utan mig. Tåg är jag däremot livrädd för att missa. Hoppas du får en bra resa!

Jo jag saknar också barmarken. Känner att jag inte ska påfresta med en likadan promenad idag för då kommer jag bara få ont ;)

Hoppas resan blir bra! :)

Kan inte träna annat än ridningen, ska iväg till doktorn idag och försöka få bukt med min hals + mina halsmandlar. Är måttligt nervös! Hoppas att de hittar något, gärna något litet som är enkelt att fixa.
Så 14.15 år det doktorn som får titta i öron-näsa-hals.:cry:

Som tur är så är det ett tag kvar till Beach 2015 :D.

Jag kom på att jag faktiskt hade ett mål till att utvärdera för januari. Jag vågar ju inte göra några större experiment med kosten eftersom jag har ätstörningsproblematik i bagaget och alldeles för lätt går alldeles för långt. Men ett mål som jag satte upp för det nya året var att inte fuska och strunta i att äta något mitt på dagen (jag vill inte riktigt kalla det lunch eftersom jag inte äter varm mat), och att äta det som serveras till middag. Jag hatar att äta själv, det är så fruktansvärt tråkigt, och i och med att jag ofta är hemma ensam på vardagarna så har jag alltför ofta bara tagit en kaffe och inte ätit alls sen frukost = inte bra.

Den så kallade lunchen har gått jättebra, faktiskt. Jag har ätit något mitt på dagen alla dagar, och inte fuskat. Till middag har det givetvis hänt att det blivit pizza eller mat från Max ett par gånger, men då har det varit för att alla i familjen har ätit det. I övrigt så gick hela januari, och det enda "dåliga" var att jag åt en pirog istället för middag en dag (och då hade vi en maträtt som jag verkligen har genuint svårt för) och att jag tog en tallrik flingor efteråt en dag, men då hade jag ändå ätit lite av det som var den "riktiga" middagen. Innan jul kanske jag fuskade varannan dag, så det är ett stort framsteg. :bump:

Jag kom på att jag faktiskt hade ett mål till att utvärdera för januari. Jag vågar ju inte göra några större experiment med kosten eftersom jag har ätstörningsproblematik i bagaget och alldeles för lätt går alldeles för långt. Men ett mål som jag satte upp för det nya året var att inte fuska och strunta i att äta något mitt på dagen (jag vill inte riktigt kalla det lunch eftersom jag inte äter varm mat), och att äta det som serveras till middag. Jag hatar att äta själv, det är så fruktansvärt tråkigt, och i och med att jag ofta är hemma ensam på vardagarna så har jag alltför ofta bara tagit en kaffe och inte ätit alls sen frukost = inte bra.

Den så kallade lunchen har gått jättebra, faktiskt. Jag har ätit något mitt på dagen alla dagar, och inte fuskat. Till middag har det givetvis hänt att det blivit pizza eller mat från Max ett par gånger, men då har det varit för att alla i familjen har ätit det. I övrigt så gick hela januari, och det enda "dåliga" var att jag åt en pirog istället för middag en dag (och då hade vi en maträtt som jag verkligen har genuint svårt för) och att jag tog en tallrik flingor efteråt en dag, men då hade jag ändå ätit lite av det som var den "riktiga" middagen. Innan jul kanske jag fuskade varannan dag, så det är ett stort framsteg. :bump:

Bra jobbat! Super bra, var stolt :bow:

Jag ska nog inte vara med i utmaningen efter er diskussion och lite tänkande har jag insett att det nog inte gynnar mig.

Jag vägde mig imorse, gör det minst en gång i veckan men har som mål att det ska vara max en gång. Jag står still i vikt, från vecka till vecka kan det skifta några hekto upp eller ner och det stör mig då det jag äter "borde" vara kaloriunderskott och jag "borde" gå ner i vikt. Men det gör jag inte. Direkt kommer bantningstankarna upp, jag bestämmer vad jag ska dra ner på, hur jag ska kunna äta mindre, spara kalorier. Jag har planerna klara i huvudet och kan utföra dem när som helst men jag vet att om jag gör det är vägen tillbaka enormt svår. Och det som ska bort härnäst på matlistan är mitt favoritbröd, bland det godaste på dagen, så den friska Qelina vill ju ha kvar det men inte den sjuka. Svårt att njuta av det då det ger så mycket ångest men att skippa det kommer bara leda till att det blir svårare att äta det någon gång igen.

Är så splittrad, vill vänja mig vid min kropp och acceptera den men vill också gå ner i vikt. Skulle vara lättare att acceptera vikten om jag visste att jag låg stabilt för att jag åt normalt men det gör jag ju inte. Jag har jätte konstiga matvanor.

Nu bestämmer jag att jag skjuter upp bantningsplanerna ännu en vecka, får ta det en vecka i taget. Jag SKA äta mitt bröd varje kväll den kommande veckan. Så det så dumma anorexi, JAG bestämmer det och inte du!

Och nu läste jag resten av tråden... Oh well :D

Hur som helst. Jag själv har tappat det helt under helgen men jag orkar ärligt talat inte bry mig så mycket. Förlorade en kollega förra veckan och gammelmorfar igår natt. Bilen har gått sönder, skitmånad ekonomiskt och har haft fruktansvärd huvudvärk de senaste två dagarna. Ställde in träningen ikväll i och med bilen och huvudvärken, vill inte åka hem i det här väglaget med en motor som kan skära sig när som helst. Den ska in på verkstad i morgon. Kan således inte motionera och det gör att jag blir stel :( Hade kunnat pulsa snö här, i och med att de inte plogat :cautious: Men har inga vettiga kläder. "Skyll på det du" - men skor med kort skaft och för korta mjukisbyxor är ingen höjdaroutfit om man vill hålla värmen :p

Får i alla fall konstant kattgos här. Och slipper laga mat själv. Alltid något.

Och nu läste jag resten av tråden... Oh well :D

Hur som helst. Jag själv har tappat det helt under helgen men jag orkar ärligt talat inte bry mig så mycket. Förlorade en kollega förra veckan och gammelmorfar igår natt. Bilen har gått sönder, skitmånad ekonomiskt och har haft fruktansvärd huvudvärk de senaste två dagarna. Ställde in träningen ikväll i och med bilen och huvudvärken, vill inte åka hem i det här väglaget med en motor som kan skära sig när som helst. Den ska in på verkstad i morgon. Kan således inte motionera och det gör att jag blir stel :( Hade kunnat pulsa snö här, i och med att de inte plogat :cautious: Men har inga vettiga kläder. "Skyll på det du" - men skor med kort skaft och för korta mjukisbyxor är ingen höjdaroutfit om man vill hålla värmen :p

Får i alla fall konstant kattgos här. Och slipper laga mat själv. Alltid något.

Men nej vad hemskt. Beklagar sorgen :( Kram!

@LindgrenV Fy så jobbigt :( :( Kram!

-----------

Angående utmaningarna så har jag hoppat av för gott och det känns väldigt skönt. Jag är verkligen inte en tävlingsmänniska och blir inte ett dugg peppad att gå en extra promenad bara för att vinna över någon annan :p Kanske om jag leder från början och sen försöker hålla den ledningen men direkt någon går om så ger jag upp :D

Sådär lyckad matdag, en macka och två lussebullar har jag ätit hittills. Men första lediga dagen på en vecka och orken har verkligen inte funnits där! :crazy:

Men nu är det dags att ta sig i kragen och äta en sen lunch/tidig middag och ge sig ut på en promenad i halkan så huvudvärken jag dragit på mig kan släppa någon jäkla gång! :D

@Qelina, Även om det inte känns så, så är bara det faktum att du faktiskt resonerar som du gör nu, och vill kämpa mot anorexin och ett friskt liv, ett enormt stort steg på vägen. Jag har ju varit med i trådarna lite till och från, och så som du resonerar nu resonerade du inte för inte alltför lång tid tillbaka. Det är ett friskhetstecken, och du kommer klara hela vägen!

Precis hemma efter en kall tripp bort till ridhuset med medryttaren. Vi hade tur, för det kräkssnöade precis innan jag gick ut för att byta om här hemma, sen snöade det ingenting medan vi red dit, snöade jättemycket medan vi var där inne och sen ingenting igen när vi red tillbaka. En halvtimme dit, en halvtimme effektiv ridning därinne och så ytterligare en halvtimme tillbaka blev det i alla fall. Vi var helt själva idag (eller ja, det är vi ju inte i och med att vi är två stycken, men det är ingen häst som inte står i vårt stall i alla fall), och det var nog tur, för min häst hade överkänslig dag och var rädd för typ allt. Ändå ledde jag henne några varv inne i ridhuset innan jag hoppade upp. Men något gav det nog i alla fall, för hon var mycket lugnare på hemvägen än när vi red dit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 210
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?