Här har det snöat tung, blöt snö i tre dagar nu. Innan dess var det slask som frös på till ren is överallt, så underlaget under snön är inte det roligastemen det är fint att titta på!
![]()
![]()
Det är titta på den som jag hade tänkt göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har det snöat tung, blöt snö i tre dagar nu. Innan dess var det slask som frös på till ren is överallt, så underlaget under snön är inte det roligastemen det är fint att titta på!
![]()
![]()
Här bara fortsätter snön också. Det känns i benen att alla småmuskler fick jobba när jag gick igårkväll![]()
Alltså det är säkert bra för småmusklerna att springa i snömodd men jag längtar ändå liiite efter att få känns mig snabb på barmark igen.
Är på Arlanda nu och har käkat en 95 kronorsmacka på Starbucks till lunch, alltid lika värt. Ska nu shoppa lite läsgodis och sen sitta två timmar i gaten innan avfärd. Glad att jag inte reser så ofta, det är rätt drygt.
Jo jag saknar också barmarken. Känner att jag inte ska påfresta med en likadan promenad idag för då kommer jag bara få ontAlltså det är säkert bra för småmusklerna att springa i snömodd men jag längtar ändå liiite efter att få känns mig snabb på barmark igen.
Är på Arlanda nu och har käkat en 95 kronorsmacka på Starbucks till lunch, alltid lika värt. Ska nu shoppa lite läsgodis och sen sitta två timmar i gaten innan avfärd. Glad att jag inte reser så ofta, det är rätt drygt.
Jag kom på att jag faktiskt hade ett mål till att utvärdera för januari. Jag vågar ju inte göra några större experiment med kosten eftersom jag har ätstörningsproblematik i bagaget och alldeles för lätt går alldeles för långt. Men ett mål som jag satte upp för det nya året var att inte fuska och strunta i att äta något mitt på dagen (jag vill inte riktigt kalla det lunch eftersom jag inte äter varm mat), och att äta det som serveras till middag. Jag hatar att äta själv, det är så fruktansvärt tråkigt, och i och med att jag ofta är hemma ensam på vardagarna så har jag alltför ofta bara tagit en kaffe och inte ätit alls sen frukost = inte bra.
Den så kallade lunchen har gått jättebra, faktiskt. Jag har ätit något mitt på dagen alla dagar, och inte fuskat. Till middag har det givetvis hänt att det blivit pizza eller mat från Max ett par gånger, men då har det varit för att alla i familjen har ätit det. I övrigt så gick hela januari, och det enda "dåliga" var att jag åt en pirog istället för middag en dag (och då hade vi en maträtt som jag verkligen har genuint svårt för) och att jag tog en tallrik flingor efteråt en dag, men då hade jag ändå ätit lite av det som var den "riktiga" middagen. Innan jul kanske jag fuskade varannan dag, så det är ett stort framsteg.![]()
Bra jobbat! Super bra, var stoltJag kom på att jag faktiskt hade ett mål till att utvärdera för januari. Jag vågar ju inte göra några större experiment med kosten eftersom jag har ätstörningsproblematik i bagaget och alldeles för lätt går alldeles för långt. Men ett mål som jag satte upp för det nya året var att inte fuska och strunta i att äta något mitt på dagen (jag vill inte riktigt kalla det lunch eftersom jag inte äter varm mat), och att äta det som serveras till middag. Jag hatar att äta själv, det är så fruktansvärt tråkigt, och i och med att jag ofta är hemma ensam på vardagarna så har jag alltför ofta bara tagit en kaffe och inte ätit alls sen frukost = inte bra.
Den så kallade lunchen har gått jättebra, faktiskt. Jag har ätit något mitt på dagen alla dagar, och inte fuskat. Till middag har det givetvis hänt att det blivit pizza eller mat från Max ett par gånger, men då har det varit för att alla i familjen har ätit det. I övrigt så gick hela januari, och det enda "dåliga" var att jag åt en pirog istället för middag en dag (och då hade vi en maträtt som jag verkligen har genuint svårt för) och att jag tog en tallrik flingor efteråt en dag, men då hade jag ändå ätit lite av det som var den "riktiga" middagen. Innan jul kanske jag fuskade varannan dag, så det är ett stort framsteg.![]()
Starta en parallell utmaning som bara involverar promenader och inget annat?Jag har lämnat tidsutmaningen. 90% av min träning är ju promenader.
Så blir ledsen när man inte tar sig någonstans på utmaningenSå kommer inte vara med i den.
Och nu läste jag resten av tråden... Oh well
Hur som helst. Jag själv har tappat det helt under helgen men jag orkar ärligt talat inte bry mig så mycket. Förlorade en kollega förra veckan och gammelmorfar igår natt. Bilen har gått sönder, skitmånad ekonomiskt och har haft fruktansvärd huvudvärk de senaste två dagarna. Ställde in träningen ikväll i och med bilen och huvudvärken, vill inte åka hem i det här väglaget med en motor som kan skära sig när som helst. Den ska in på verkstad i morgon. Kan således inte motionera och det gör att jag blir stelHade kunnat pulsa snö här, i och med att de inte plogat
Men har inga vettiga kläder. "Skyll på det du" - men skor med kort skaft och för korta mjukisbyxor är ingen höjdaroutfit om man vill hålla värmen
Får i alla fall konstant kattgos här. Och slipper laga mat själv. Alltid något.