Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten är jag lite upprörd just nu, var hos min kontakt på psykiatrin och berättade att jag har ständiga självmordstankar och att jag inte vill leva mer, att det känns som att jag håller på att drunkna i ångest och dåligt mående och inte orkar mer. Men fick inte mycket till respons, borde hon inte reagera lite iaf? Jag hatar sjukhus men på ett sätt känns det nästan farligt att vara hemma själv just nu, jag är så labil och lusten att ta livet av mig är så enormt stark. Som tur är får jag besök ikväll av en kompis som ska vara här några timmar så den här kvällen hoppas jag att jag tar mig igenom eftersom jag inte kommer vara själv och så blir det nya tag imorgon för att ta mig igenom den dagen, får ta det timme för timme och dag för dag nu.

Dum som jag är tog jag mig till dumma destruktiva beteenden och skadade mig själv för att ångesten är så stark, nu är hela armen öm, röd, sårig och ser hemsk ut och måste döljas.Skäms för hur den ser ut :( Så dumt att göra så där så att det syns.

@Qelina Om din kontaktperson inte reagerar när du berättar för henne om hur du mår så måste du byta!

Och kom ihåg att mår du dåligt så ring 112!

Det är inte så att du åtminstone ska ringa mamma/ pappa nu?

@snow & @Ackio, det är helt perfekt avstånd till jobbet! :) Riktigt skönt att gå den biten med, och att alternativet med spårvagn iaf finns! :)

Första dagen gick Helt ok, så jag är nöjd :)

@Qelina jag tycker verkligen du ska undvika att vara själv när du känner såhär, bra att du har en kompis som kommer över!

@Sleepan vad skönt att det kändes ok på nya jobbet! Kommer säkert bli bra när du får landa lite i det! Första veckorna är alltid lite röriga..

Jag är så sjukt stolt över mig själv, 30 yogapass på 30 dagar! Första gången jag har tagit mig an en utmaning och verkligen sett till att genomföra den från start till mål! Har verkligen varit ett lyft för mig att ställa mig på yogamattan varje dag både kroppsligt och mentalt! :bump::banana::bump:
Däremot så har jag fått så svidande ont i halsen, började igår, så nu kurerar jag mig med glass, te och halstabletter :meh: Hoppas det stannar vid detta och inte utvecklas till något mer.

Eller så skiter vi i den här diskussionen som för mig från början var ett sidospår efter de andra diskussionerna om utmaningarna. Det passar inte alla helt enkelt. Man behöver inte komma med pikar eller göra andra ledsna för det. Och ja @Nixehen ditt uttalande kändes bara på ptn kiv och gjorde mig ledsen. :(
Känner bara att jag måste säga att jag inte förstår varför du tolkar Nixehens inlägg så. Det var ju bara en reflektion om att det kanske inte alls skulle gjort så stor skillnad om även promenadtider hade räknats och då hade det ju ändå varit samma sits med att vara långt ifrån en vinst?

Nåväl, trivs du bättre med att inte vara med så ska du självklart få göra valet att gå ur :)

Och On Topic samt kl:
Snart ska jag bege mig till gymmet för att styrketräna med syrran, följt av ett yogapass i gymmets regi. Jag som PRECIS blivit av med min träningsvärk från i lördags.

@Queen, grymt bra jobbat med yogan! Måste vara asgött! :)

Jo, rörigt är det minst sagt. För alla dessutom, då de flyttat från sina gamla lokaler i Mölndal och in till stan. Extremt bra för min del, för annars hade jag varit tvungen att köra bil :p

Alltså jag kan inte hantera det här med ledig tid längre tror jag! Ledig ikväll och är så rastlös att jag blir galen!

Kvällen avslutades med 4,5 kilometer powerwalk med syrran, och kanske 100 meter av den biten joggade vi för att hinna hem och se Farmen, vilket vi inte gjorde ändå, haha. :p Jag var däremot skiträdd att mitt sabbade ben skulle börja krångla bara för den lilla biten jogg, det är minusgrader ute och det brukar benet köra ihop sig helt för (bråkade som bara den sista biten hem till stallet idag), men det gick faktiskt bra. Min förhoppning är att någon gång i framtiden faktiskt kunna börja jogga igen utan att få ont, för före olyckan gillade jag det.

Hoppas du får till joggingen så småningom @Kiwifrukt :)

Själv sitter jag och försöker peppa mig till att träna lite. Är helt slut mentalt så jag orkar inte, men blir jag sittande kommer jag bara må ännu sämre. Har varit gråtfärdig sen dagens dumma diskussioner här och känslan av värdelös har varit påtaglig. Sen ringde de från studien igen och sa att de pratat med chefen och jag fick vara med. Yay. Men nej, två timmar senare ringer de en en gång och säger att det blivit ett misstag så jag kan inte vara med. Nu blev jag arg och ska anmäla studien för om de har så kass koll innan den ens börjat, hur kan de då garantera deltagarnas säkerhet?! :mad: Så, summa summarum. Jag mår skit och hittar ingen väg ut. Och nej, jag vill inte dra upp diskussionen igen, jag vill bara glömma allt på nåt sätt. :(

Jag har blivit informerad om att jag varit så pass elak och hånfull mot en användare här i tråden att jag nu ligger på ignorelist.
Riktigt vad jag sagt som fått personen att känna såhär vet jag inte, men det känns ju jättetråkigt att mitt - i mina ögon - väldigt konkreta och sakliga inlägg i en diskussion om en - i det stora hela - småsak, fått personen att må såhär dåligt. För det var aldrig någonsin min mening.

Inser att jag inte passar in här (heller) eller är välkommen, så lämnar tråden och utmaningarna nu.
Lycka till allihop!

Hoppas du får till joggingen så småningom @Kiwifrukt :)

Själv sitter jag och försöker peppa mig till att träna lite. Är helt slut mentalt så jag orkar inte, men blir jag sittande kommer jag bara må ännu sämre. Har varit gråtfärdig sen dagens dumma diskussioner här och känslan av värdelös har varit påtaglig. Sen ringde de från studien igen och sa att de pratat med chefen och jag fick vara med. Yay. Men nej, två timmar senare ringer de en en gång och säger att det blivit ett misstag så jag kan inte vara med. Nu blev jag arg och ska anmäla studien för om de har så kass koll innan den ens börjat, hur kan de då garantera deltagarnas säkerhet?! :mad: Så, summa summarum. Jag mår skit och hittar ingen väg ut. Och nej, jag vill inte dra upp diskussionen igen, jag vill bara glömma allt på nåt sätt. :(

Fan för dåliga dagar, har också mått kasst, känt mig värdelös och varit gråtfärdig större delen av dagen. Hoppas att du får till lite träning. Stor kram!

Mitt huvud vill typ explodera för tillfället. Helvete vad ont det gör :cry:

Mamma ringde nyss och berättade att morfar är helt traumatiserad efter gammelmorfars död. Det ska ha varit rena krigszonen och kalabalik och panik i flera dygn, morfar har inte sovit allt och gammorfar har varit felmedicinerad och med dödsångest. Helvete. Jävla vård.

Tråkigt att vi är flera som mår dåligt.
Jag har börjat inse att min ätstörning är på väg tillbaka. Velat gömma mig i 3 dygn under täcket, ingen som helst sug på mat ELLER ens godsaker. Maken lagade jättegod middag idag så fick kämpa i mig den och mådde bara illa så fick sluta äta innan jag kräktes upp det. Får se vad som triggar detta. Måste rannsaka mig lite. Se vad som gör att detta kryper på.

Sen har jag märkt brist på respekt för folks privatliv här från flera håll. Detta är väldigt tråkigt. Hoppas den stämningen SNABBT försvinner härifrån för när jag börja hänga här var det så positivt och peppande. Nu verkar vissa mer vilja hugga ner varandra. :(

Jag har blivit informerad om att jag varit så pass elak och hånfull mot en användare här i tråden att jag nu ligger på ignorelist.
Riktigt vad jag sagt som fått personen att känna såhär vet jag inte, men det känns ju jättetråkigt att mitt - i mina ögon - väldigt konkreta och sakliga inlägg i en diskussion om en - i det stora hela - småsak, fått personen att må såhär dåligt. För det var aldrig någonsin min mening.

Inser att jag inte passar in här (heller) eller är välkommen, så lämnar tråden och utmaningarna nu.
Lycka till allihop!

Jag tycker absolut att du passar in här i tråden. Okej, någon gillade inte vad du skrev (jag personligen tycker inte det du skrev var elakt) och du ligger på ignorelist för EN person. Det ska väl inte hindra dig från att vara med i en tråd du vill vara med i? Vi andra kan ju peppa dig och du kan peppa oss. :)

Jag tycker det är trist att folk tar åt sig så otroligt mycket, det blir svårt att komma med konstruktiv kritik eller ifrågasätta vissa idéer eller ens diskutera om allt tas personligt.

Kan vi inte försöka utgå från att, i denna tråden, så vill människorna oss väl? Här skriver beachisarna sånt som kan hjälpa tanke, kropp och själ. :) Vi tycker inte alltid lika men vi argumenterar inte för att vara elaka eller trycka ner någon.

Jag har nämligen väldigt svårt att se att någon beachis vill oss illa och vill att vi ska misslyckas och må dåligt. :)

Alltså jag kan inte hantera det här med ledig tid längre tror jag! Ledig ikväll och är så rastlös att jag blir galen!

I hear ya... Sista dagarna på julledigheten var inte roliga! Och nu vill man såklart inte att helgerna ska ta slut... :p

Jag jobbade ute idag vilket inte var tungt men iskallt, såklart. Allra värst var att bara ha på sig plasthandskar och inte kunna ha på de riktiga handskarna. Burr! Jag hade sedan igår planerat att gå hem från jobbet idag, dock drog fältjobbet ut på tiden vilket jag inte hade räknat med. Men jag var envis och gick hem i snömodd med tung ryggsäck och en påse! 2,7 km blev det vilket tog 30 min. Sen var jag helt slut! Har sovit lite och ätit och nu är min sambo iväg och köper godis till mig. :angel: Antagligen pga min mycket ynkliga uppsyn.

Imorn åker jag till Malmö i två dagar. Har ungefär noll förhoppning om att 1) tågen ska gå alternativt 2) att vi kommer hinna till våra supertighta byten. Håll tummarna. ;)

Lycka till allihop!

Det klart att du passar in här och jag tycker absolut att du ska stanna kvar @Nixehen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 210
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka