Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Haha, jag lyckades faktiskt hålla mig därifrån! Mest för att jag jobbade 14-23, men i alla fall... På lördag har jag dock fikadejt igen, och då jävlar! :D

@Mineur, spy ur dig så mycket du vill. Livet är fan bajs ibland, och det är helt okej! Stor kram!
Tack fina du! Det hjälpte otroligt mycket bara att skriva av sig det här - det var liksom som att det startade en process i hjärnan och som att jag har bearbetat och funderat igenom allt sedan dess. Idag mår jag cirka 539 gånger bättre och har fått gjort två skolrelaterade saker som stressat mig något enormt, samtidigt som jag vaknade av världens finaste sms från min date i morse, så jag är på riktigt stabilt, gott humör igen faktiskt.
Gissa vem som tog 3 reps på 100 kg i marklyft idag!? :banana::D
/mvh sjukt nöjd Ninnurur
Men herregud människa! Vad är det för fel på dig?! Eller, rätt menar jag ju förstås... :D Sjukt imponerad är jag, som typ dör om vi ens börjar närma oss 80 kg i dagsläget!

Vaknade imorse med lite halsont och förkylning så hoppade över morgonens spinningpass. Hoppas på att må ok nu under dagen så kanske jag går dit ikväll istället.

Klokt tänkt! Spinning är ju enormt krävande för hjärtat och triggar verkligen igång blodomloppet, och det vill man ju verkligen inte göra om eventuell sjukdom är på g. Av samma anledning skippar jag Metafit idag och kör Abs Blast i stället - muskler mer än flås-flås liksom.

Ungefär en timmes utritt stod på agendan idag för mig och ponnyhäst. Det första som hände var att stackars ponnyn halkade på en isfläck som låg gömd under snön, min vinteravsky fick sig redan där mer bränsle. När vi kom upp på asfalten blev det bättre, men så fort vi behövde gå på grus blev det lika illa igen. Efter några hundra meters halkande på en grusväg bestämde vi oss för att vända. Allt som allt blev det i alla fall en timme i friska luften, och det var nog precis vad jag behövde ändå efter nattens obefintliga sömn och morgonens irritation över skolan.
Gud vad frustrerad jag blir å dina vägnar när jag läser om vintern och allt den ställer till med! Jag lovar att jag ska tänka efter lite extra nästa gång jag lovprisar vintern och önskar mig snö :p Skönt att du kunde känna att det gav dig något positivt idag i alla fall, är det något jag saknar när jag mår lite kasst sådär så är det hästarna! Bättre medicin för ett deppigt/trött/frustrerat sinne finns inte.

Som jag skrev så avbokade jag mitt planerade Metafit-pass idag, något jag har ångrat lite grann faktiskt... Jag vet ju hur bra det är när jag väl är där, men varken kroppen eller knoppen kändes redo för så pass intensiv och pissjobbig träning idag faktiskt. Istället blir det ett 30 min pass som heter Abs Blast och efter det tänkte jag köra lite squats, lunges, deadlifts och annat skoj. Har fortfarande ganska rejäl träningsvärk från PT-passet i måndags, men känner mig ändå sugen på ett litet benpass.

Sitter i soffan med mitt nya kedjetäcke, det är bara till låns de första två veckorna men om det hjälper får jag behålla det och jag tänker behålla det har jag bestämt. Det är skönt och varmt och tungt, det är till för att man ska bli lugn och hjälpa vid ångest och för att jag ska klara att sitta och ta det lugnt lite korta stunder iaf. Brukar inte klara att bara sitta och göra ingenting men nu ska jag försöka titta färdigt på en dokumentär jag började på igår. Eller iaf titta i 10 minuter som minst,ha det som utmaning att sitta still så pass länge. Heja mig,måste ta fram latmasken i mig,dagens i-landsproblem? :angel:

Jag har funderat en del men de kostar ju så mycket men de är för lite för att få de betalt..
Vad trist ändå :( Men det kanske går att komma in och diskutera saken ändå? Eller är det helt kört?

@cili
Så avundsjuk, haha! Jag har så mycket bristningar på magen sen kroppen ballade ur förra året att den aldrig kommer bli fin igen, känns lite sorgligt :(
Bristningar är trist :( Har sånna runt knäna till följd av när de fyllts med vätska, men vad sjutton, lite tigerränder har ingen dött av (eller ja, det är väl åtminstone ingen risk att någon tjuvjägare vill ha just mitt skinn ;) )

Kan för övrigt tillägga att jag tydligen ser ut sådär (jag själv har svårt att se det när jag tittar på mig själv i realtid eftersom jag fortfarande har en något negativ syn på min egen kropp i spegeln, men en bild ljuger ju inte så himla mycket direkt) trots att jag äter kakor, choklad, lösgodis, chips, kladdkakesmet, varit ute på krogen, ätit kebabtallrik, varit på mcdonalds, svullat pizza, lassat upp stora pastaportioner på tallriken, äter vitt bröd nästan varje morgon (allra helst med smält ost på!), dricker varm choklad flera gånger i veckan. Det jag vill säga med det är att man behöver inte vara rädd att bli tjock av att äta sånt ibland, så länge man har en bra balans i övrigt.
Jag räknar ytterst sällan kalorier i någonting längre, går på hur det ser ut istället (har ju dock tränat upp det där rätt bra efter en tid med kaloriräkning förra sommaren). Äter jag en stor kaka från cafét i skolan, ja då kanske jag byter ut pastan mot något annat till middagen. Man ska inte piska kroppen ner i vikt, man FÅR unna sig godsaker ibland - så länge det inte händer varje dag eller går överstyr. Jag utför som sagt byteshandel med mig själv. Självklart får jag äta en kebabtallrik nån gång ibland, men då försöker jag skärpa upp maten i övrigt den dagen, ser till att träna och blir inte ledsen över eventuell utebliven viktnedgång (eftersom det innebär att jag får vårda själen med den efterlängtade kebabtallriken och ändå ligga på en stabil kalorinivå). Och någon våg har jag inte ställt mig på på evigheter. Jag vill liksom inte gå ner i vikt på vågen, jag vill bara byta det fett som är kvar mot muskler (ja inte allt fett förstås, det vore ju inte så hälsosamt) och sen bygga lite muskler till ;) .

Och ikväll blir det yoga på gymmet!
levitation.gif

Vad trist ändå :( Men det kanske går att komma in och diskutera saken ändå? Eller är det helt kört?

Bristningar är trist :( Har sånna runt knäna till följd av när de fyllts med vätska, men vad sjutton, lite tigerränder har ingen dött av (eller ja, det är väl åtminstone ingen risk att någon tjuvjägare vill ha just mitt skinn ;) )

Kan för övrigt tillägga att jag tydligen ser ut sådär (jag själv har svårt att se det när jag tittar på mig själv i realtid eftersom jag fortfarande har en något negativ syn på min egen kropp i spegeln, men en bild ljuger ju inte så himla mycket direkt) trots att jag äter kakor, choklad, lösgodis, chips, kladdkakesmet, varit ute på krogen, ätit kebabtallrik, varit på mcdonalds, svullat pizza, lassat upp stora pastaportioner på tallriken, äter vitt bröd nästan varje morgon (allra helst med smält ost på!), dricker varm choklad flera gånger i veckan. Det jag vill säga med det är att man behöver inte vara rädd att bli tjock av att äta sånt ibland, så länge man har en bra balans i övrigt.
Jag räknar ytterst sällan kalorier i någonting längre, går på hur det ser ut istället (har ju dock tränat upp det där rätt bra efter en tid med kaloriräkning förra sommaren). Äter jag en stor kaka från cafét i skolan, ja då kanske jag byter ut pastan mot något annat till middagen. Man ska inte piska kroppen ner i vikt, man FÅR unna sig godsaker ibland - så länge det inte händer varje dag eller går överstyr. Jag utför som sagt byteshandel med mig själv. Självklart får jag äta en kebabtallrik nån gång ibland, men då försöker jag skärpa upp maten i övrigt den dagen, ser till att träna och blir inte ledsen över eventuell utebliven viktnedgång (eftersom det innebär att jag får vårda själen med den efterlängtade kebabtallriken och ändå ligga på en stabil kalorinivå). Och någon våg har jag inte ställt mig på på evigheter. Jag vill liksom inte gå ner i vikt på vågen, jag vill bara byta det fett som är kvar mot muskler (ja inte allt fett förstås, det vore ju inte så hälsosamt) och sen bygga lite muskler till ;) .

levitation.gif
:bow: Du verkar ha kommit en bra bit i din inställning till mat och dig själv, måste jag säga!

Jag har ju bristningar i stort sett överallt från knän till armar, inkl. allt däremellan. Lite jobbigt ibland men jag har vant mig vid det. Undrar dock hur jag kommer se ut efter en framtida graviditet, när jag ser ut som jag gör nu :rofl:

Jag är så less :cry: Jag är fortfarande "sjuk" med lätt nästäppa och att halsen ömsom känns tjock och kliar. Nu har jag bokat läkartid men jag har ingen förhoppning mer om att jag ska kunna åka Vasaloppet om 4.5 vecka. Jag hoppas de hittar nåt fel på mig för såhär har det varit större delen av de senaste 3 månaderna.

levitation.gif

Precis så! :bow:

Jag är så less :cry: Jag är fortfarande "sjuk" med lätt nästäppa och att halsen ömsom känns tjock och kliar. Nu har jag bokat läkartid men jag har ingen förhoppning mer om att jag ska kunna åka Vasaloppet om 4.5 vecka. Jag hoppas de hittar nåt fel på mig för såhär har det varit större delen av de senaste 3 månaderna.
Fy så trist och frustrerande! Hoppas läkarbesöket ger något!! Det kan inte vara allergi eller något sådant förresten, om du nu är täppt och det kliar så pass länge och ihålligt?

Ni som är marklyftfolk (@Ninnurur @zassoo @pepp @Sleepan förlåt om jag glömt/missat någon!) hur känns det för er i ländryggen efter ett marklyftpass? Körde typ 5 set igår och jag känner av ländryggen! Jag tror inte det är på något dåligt sätt eftersom det inte gör ont eller så men det känns liksom.. löst? Som en blandning mellan löst och träningsvärk? Om jag verkligen svankar fram magen känns det som träningsvärk. Är noga med tekniken och gymkompisen kollade hela tiden ländryggen (dessutom är det min största svaghet så jag är rätt bra på att känna själv om den "släpper") och det kändes ingenting igår.

Luddigt inlägg och hej och hå men summa summarum är väl; brukar ni också känna av ländryggen på ungefär samma sätt som jag?

Fy så trist och frustrerande! Hoppas läkarbesöket ger något!! Det kan inte vara allergi eller något sådant förresten, om du nu är täppt och det kliar så pass länge och ihålligt?
Det hoppas jag med, men om jag får samma läkare som vid mitt förra besök lär han tro att jag är simulant. Han knäckte mig rätt bra.
Jag tror inte det, det är ingen skillnad oavsett vart jag är. Jag är allergisk mot katter och då blir det så här fast 10 ggr värre. Men nu är jag matt i kroppen också så jag orkar inte med så mycket konditionsträning de gånger jag har kunnat prova.

:bow: Du verkar ha kommit en bra bit i din inställning till mat och dig själv, måste jag säga!

Jag har ju bristningar i stort sett överallt från knän till armar, inkl. allt däremellan. Lite jobbigt ibland men jag har vant mig vid det. Undrar dock hur jag kommer se ut efter en framtida graviditet, när jag ser ut som jag gör nu :rofl:
Det har jag verkligen! Det sista vände när jag kollade igenom bilder från min förra telefon och såg en bild på när jag åt som allra sämst, jag såg fan inte klok ut. Det var liksom en rätt vanlig selfie, där jag hade en stickad tröja på mig, men man ser så tydligt på mig att jag mår jättedåligt. Insjunken, ingen färg i ansiktet, mörka hål under ögonen. Nej dit vill jag verkligen inte tillbaka. Jag vill inte vara mager, speciellt inte på bekostnad av mitt välmående. Jag vill vara vältränad, stabil och må så bra det går! Och dit kommer jag aldrig komma om jag ska försöka kapa kalorier tills dom hamnar på vansinnigt låga siffror eller inte få äta något gott bara för att det "kostar för mycket kalorier".

Jag kan fortfarande inte riktigt ta in hur jag ser ut framför spegeln, uppenbarligen. Men jag kan åtminstone ta till mig hur jag ser ut på bild och att det nog är en mer rättvis syn på min kropp än när jag vänder och vrider i spegeln och pekar på allt som är fel.

Då behöver du inga tatueringar :D Nä, men dom borde väl gå ihop lite och synas mindre med tiden? :)
Om inte annat får du skylla på barnet sen, "SE HÄR vad mamma offrade för dig! så nu äter du upp dina ärtor!" (och nu hoppas jag verkligen att alla förstår att jag skämtar :p )

Ni som är marklyftfolk (@Ninnurur @zassoo @pepp @Sleepan förlåt om jag glömt/missat någon!) hur känns det för er i ländryggen efter ett marklyftpass? Körde typ 5 set igår och jag känner av ländryggen! Jag tror inte det är på något dåligt sätt eftersom det inte gör ont eller så men det känns liksom.. löst? Som en blandning mellan löst och träningsvärk? Om jag verkligen svankar fram magen känns det som träningsvärk. Är noga med tekniken och gymkompisen kollade hela tiden ländryggen (dessutom är det min största svaghet så jag är rätt bra på att känna själv om den "släpper") och det kändes ingenting igår.

Luddigt inlägg och hej och hå men summa summarum är väl; brukar ni också känna av ländryggen på ungefär samma sätt som jag?
Jag har inte tänkt på det men kan återkomma i övermorgon, har PT-pass i morgon där vi ska fokusera på just marklyft :p

Åhhh, vad svårt det här är, att bara sitta och göra ingenting. Börjar skriva här, planera plugg, tänka på kvällen, vilja springa upp och fixa med en massa saker och har allmänt svårt att "bara vara". Någon mer som har svårt att att bara vara?

Det har jag verkligen! Det sista vände när jag kollade igenom bilder från min förra telefon och såg en bild på när jag åt som allra sämst, jag såg fan inte klok ut. Det var liksom en rätt vanlig selfie, där jag hade en stickad tröja på mig, men man ser så tydligt på mig att jag mår jättedåligt. Insjunken, ingen färg i ansiktet, mörka hål under ögonen. Nej dit vill jag verkligen inte tillbaka. Jag vill inte vara mager, speciellt inte på bekostnad av mitt välmående. Jag vill vara vältränad, stabil och må så bra det går! Och dit kommer jag aldrig komma om jag ska försöka kapa kalorier tills dom hamnar på vansinnigt låga siffror eller inte få äta något gott bara för att det "kostar för mycket kalorier".

Jag kan fortfarande inte riktigt ta in hur jag ser ut framför spegeln, uppenbarligen. Men jag kan åtminstone ta till mig hur jag ser ut på bild och att det nog är en mer rättvis syn på min kropp än när jag vänder och vrider i spegeln och pekar på allt som är fel.

Då behöver du inga tatueringar :D Nä, men dom borde väl gå ihop lite och synas mindre med tiden? :)
Om inte annat får du skylla på barnet sen, "SE HÄR vad mamma offrade för dig! så nu äter du upp dina ärtor!" (och nu hoppas jag verkligen att alla förstår att jag skämtar :p )

Känner detsamma! Jag stötte på en bild på mig själv för någon vecka sedan när jag tittade igenom min gamla bilddagbok, en helt oskyldig bild där syftet var att visa upp hårfärgen (hade totalfailat och inte märkt att jag tvättat håret med mammas färgbomb, så jag klev ur duschen med rosa hår). Tittar jag på ansiktet ser jag bara en glåmig och sliten liten fläck. Känner inte igen mig själv alls. Och här var då en period då jag inte alls mådde bra, åt minimala mängder och vardagen var väl mest kantad med ångest och överträning.

fs_496147458_94188_1316041696_54d24b3b2a6b226f4ec58c9b.jpg

Då är jag hellre "fluffig", som jag ser mig nu. Nu har jag i och för sig hamnat i en dålig period i och med allt som hänt, men mår i övrigt ganska bra. Jag menar, mina dåliga perioder nu förtiden är jämförbara med mina bra perioder förr. Jag orkar en miljon mer saker nu än då, och mår rent allmänt rätt bra. Är inte alls lika stressad och förstörd som förr.

(Vilket även ni beachisar påtalat flera gånger, eftersom många av er faktiskt var med och stöttade när jag var nere i det träsket :love:)

Känner detsamma! Jag stötte på en bild på mig själv för någon vecka sedan när jag tittade igenom min gamla bilddagbok, en helt oskyldig bild där syftet var att visa upp hårfärgen (hade totalfailat och inte märkt att jag tvättat håret med mammas färgbomb, så jag klev ur duschen med rosa hår). Tittar jag på ansiktet ser jag bara en glåmig och sliten liten fläck. Känner inte igen mig själv alls. Och här var då en period då jag inte alls mådde bra, åt minimala mängder och vardagen var väl mest kantad med ångest och överträning.

fs_496147458_94188_1316041696_54d24b3b2a6b226f4ec58c9b.jpg

Då är jag hellre "fluffig", som jag ser mig nu. Nu har jag i och för sig hamnat i en dålig period i och med allt som hänt, men mår i övrigt ganska bra. Jag menar, mina dåliga perioder nu förtiden är jämförbara med mina bra perioder förr. Jag orkar en miljon mer saker nu än då, och mår rent allmänt rätt bra. Är inte alls lika stressad och förstörd som förr.

(Vilket även ni beachisar påtalat flera gånger, eftersom många av er faktiskt var med och stöttade när jag var nere i det träsket :love:)
Vad härligt att höra!
Säger som du, hellre några kilo extra och må bra psykiskt i en kropp som orkar göra massa saker

Någon mer som har svårt att att bara vara?

Jag är lite sådan. Måste ha något för mig om jag ska sitta still. Brukar teckna något eller sticka sockor för att hålla mig lugn om jag ska se film eller så.

Kl
Tror jag har gjort min stackars supraspinatus något. Det gör ont att lyfta armen men känner inget i andra lägen. Misstänker att jag får dra ner på skidåkningen tills det lugnar sig. För övrigt annalkande förkylning. Bu!

Har lite hopp om hjälp med ätstörningen, ska börja träffa en sjukgymnast/fysioterapeut för bedömning ett par gånger och sen se om vi ska jobba ihop. Hon är tydligen van vid att jobba med personer som har både asperger och anorexi som mig och jobbar både rent praktiskt med sjukgymnastik och samtal och hon verkar vettig, Första mötet är alltid jobbigt med alla frågor och man ska försöka förklara hela sig själv och allt känns bara fel och jag får inte fram det jag vill och jag ramlar hela tiden in på tankegången att jag vill dö vilket inte är så konstruktivt men som verkar ta upp mer av min tankegång än vad jag trott.

Hon frågade inte ens efter min vikt men såg att jag var undervikt iaf (vilket är underligt för mig som ser mig som så tjock) och sa att om jag ska kunna ta till mig behandlingen behöver jag en någorlunda normal vikt och äta ordentligt och får inte dra ner mer på maten nu som anorexin skriker att jag ska och jag ska kämpa med det. Har lite svårt med kvällsmelliset som är en rejäl utmaning men får se vad vikten säger, har jag gått upp på måndag när det är veckovägning måste jag ändra på något för jag står inte ut med att väga mer. Står verkligen inte ut, inte så att det är lite ångest utan EXTREMT.

Klarade att titta 10 minuter på dokumentären men det var sååå svårt. Men det gick ju så jag ska vara nöjd. Låter kanske löjligt för er andra men för mig är det svårt.

Ska plugga lite istället eller läsa lite bloggar eller något då jag är mer aktiv. Är inte på plugghumör och kan vänta med det till imorgon om jag vill men ska läsa några sidor innan jag får vända mig till mer lättsamma saker som bloggar.

Titta titta titta vad jag fick från världens bästa extramorsa!!!! :D
10302329_10203561000251906_2101218131375503776_n.jpg

Mötet med läkaren på psyk var jättebra, han hade även jobbat som läkare på ätstörningsenheten så han förstod verkligen HUR jag tänkte och resonerade. Det var så underbart skönt att slippa förklara sina tankar. Har även ätit lite kvällsmat med mormor när jag hämtade hem min hund från dagis. :D
Nu ska jag försöka cykla bort ångesten och inte spy. Idag ska vara en bra dag.

Det bästa (förutom att jag älskar att ha lillgrisen hemma) är att jag måste försöka ta det lugnt, annars blir han stressad och skäller ut grannarna som går i trapphuset.. Han skäller förvisso inte, han stridslarmar, trodde aldrig att sådana ljud kunde komma ur en hund, då har jag ändå ägt en rätt vaktig chihuahua.

1618609_10203338171761333_1219421763029547336_n.jpg

Bästa gose :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka