Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GrattisDarlings!
Snart är jag tillbaks med er.
Människovalpen är ute sedan 12 dagar, på de 12 dagarna har jag tappat 13 av 18 kilon. Kroppen är helt fantastisk och jag har väl aldrig känt mig så smal!
Planen är att ta det chill hela februari, men från 1 mars är det fokus på att leta upp de stackars musklerna igen. Målet är att vara tillbaka i minst samma goda form som jag var i juni - i juni.
Efter att ha känt mig rejält nere igår kväll och idag på förmiddagen för det här med den nedrans kompletteringen, så la jag ner projektet efter att ha suttit och svettats med både den och den nya uppgiften några timmar, och åkte och red. Det blev samma runda som jag gick igår, mest skritt, men en liten trav på raksträckan på grusvägen blev det också. Stor tummen upp för min häst som faktiskt kunde trava på i en helt okej form (inte en form som på långa vägar duger att visa upp på en dressyrbana, men mer åt dressyrhållet än åt "långbent älg som stövlar iväg med huvudet mot himlen"), utan att tjafsa eller sprätta iväg. Jag behövde nog det som ett wake-up-call, för inte speciellt länge sen alls kunde jag inte rida ut ensam överhuvudtaget. Sen måste hästen bli mer stabil i trafiken, så vi kan rida en längre runda ensamma, och det blir hon ju inte om jag inte tränar henne. Framför allt kan jag sakna att ha en ridbana lätt tillgänglig såna här dagar när planerna kraschar, men på ett annat sätt måste jag rida ut nu, och just när man måste så gör man det också.
@snow Ja det känns jättebra verkligenDet är så lätt att försöka vara stark och klara av allting själv, men lite hjälp och stöttning är verkligen ovärderligt.
Jag blir väldigt glad (kanske fel ord) av att du delar med dig! Precis så där blir det ofta för mig, jag blir frustrerad och tappar tålamodet vilket ibland leder till onödigt bryska hjälper och jag blir så ledsen direkt efteråt för att jag är så orättvis mot hästen. Vissa gånger lyckas jag vända det genom att stanna upp, andas djupt och börja om ungefär som du gjorde. Nu på senaste tiden har jag istället börjat gråta och hoppat avMen nu ska jag börja om igen. Inte rida alls eller åka häst. Försöka strunta i vad andra tycker. Har bokat av även nästa hoppträning. Har dock en plats på en WE-träning nästa helg som jag inte vet vad jag ska göra med. Men kanske kan vi bestämma innan att jag bara skrittar eller så.
Blablabla världens utläggningMen det är så skönt att få sätta ord på sånt här och upptäcka när jag delar med mig att många andra känner eller har känt samma sak.
Stort Grattis! Vad ska lillen heta?Darlings!
Snart är jag tillbaks med er.
Människovalpen är ute sedan 12 dagar, på de 12 dagarna har jag tappat 13 av 18 kilon. Kroppen är helt fantastisk och jag har väl aldrig känt mig så smal!
Planen är att ta det chill hela februari, men från 1 mars är det fokus på att leta upp de stackars musklerna igen. Målet är att vara tillbaka i minst samma goda form som jag var i juni - i juni.