Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade ju varit smidigt om ni haft som regel att om man ska använda hela banan med hindermaterial så ska banan bokas, bokas den inte får man bara ha hinder på halva banan för att andra ska ha en chans. Går det inte att lägga fram någon sådan idé till stallansvarig?

Själv inser jag att det är förbannat skönt att vara ensam ansvarig för hela stallet :o

Jo jag tycker ju att det är självklart med en sån regel... Ska försöka ta upp det, min hästägare är ju även den som äger stallet och ridhuset och tar hand om bokningar. Blä. Man känner sig ju så liten som medryttare och ung tjej mot två stycken så kallade proffs...

Jo jag tycker ju att det är självklart med en sån regel... Ska försöka ta upp det, min hästägare är ju även den som äger stallet och ridhuset och tar hand om bokningar. Blä. Man känner sig ju så liten som medryttare och ung tjej mot två stycken så kallade proffs...

Fråga högt nästa gång om de bokat ridhuset? Om inte, promenera där bäst du vill (eller rid eller vad du nu gör). Har man inte bokat är ju alla där på samma grunder oavsett vilken "status" man har. Säg ifrån! Pepp pepp!

Jag är helt slut idag. Helt slut. Och vad har jag gjort? Jag var igång igår i sisådär sex timmar. Köpte och bar på lister, flyttade på möbler från bottenvåningen till övervåningen och började riva tapeter. Hjälpte till med uppsättning av lister. Gick cirka 1 km eller så i snön. Mestadels var det ju rätt lugnt allting, att bära på möbler var det jobbigaste och det var bara några stolar och liknande saker, dvs inget tungt.

Fy fasen vilken dålig form jag är i nu. :( Försöker att inte bli nedstämd utan se vad jag kan göra istället. Positivt tänkande!

Jag är lite sugen på att träna löpning i grupp men hur hittar man löpargrupper? Har googlat och hittar inget alls. =/ Och om jag skulle hitta en löpargrupp, hur vet jag om jag passar in? Jag springer ju inga marathon direkt :D

Jag är lite sugen på att träna löpning i grupp men hur hittar man löpargrupper? Har googlat och hittar inget alls. =/ Och om jag skulle hitta en löpargrupp, hur vet jag om jag passar in? Jag springer ju inga marathon direkt :D

Friluftsfrämjandet kan ha, på min ort finns det sådana grupper i alla fall. Tror utgångspunkten är att lära sig löpträna, så man tränar teknik och även lite styrka som gynnar löpträningen. :) Kanske dock inte exakt vad du sökte? Vissa gym har också löpargrupper har jag sett.

@Chili Tack för tips, verkar inte riktigt ha de här dock. Det jag mest söker är en grupp som kör lite intervaller ihop och löppass på nån timme för distans.

Oj vad ni skriver! Det verkar vara lite blandad kompott hur det går för alla, men kämpa på! Jag läser allt även om jag inte hinner svara så ofta...

Jag har träningsvärk idag efter ett pass badminton i fredags, jätteroligt! Men jag är väldigt ensidig i mitt spel, kan bara slå med högerarmen och på höger sida av kroppen ^^ behöver träna lite på min backhand... därför blir det ioförsig så att jag får springa en del för att hamna rätt till slaget! Bra träning! Många utfallssteg för högerbenet, lite färre för vänsterbenet ;) får träna vänstersidan lite hemma tror jag så jag kan bli mer liksidig... Konstigt nog inte lika stort problem när jag rider...
Igår var det hoppträning och för en gångs skull tyckte hästen att det var en strålande idé och hoppade riktigt bra!! :banana: efter det red jag en unghäst också och travade runt på lite hinder. Så två hästar ridna igår. Idag ska jag också till stallet. Har precis slängt ihop en broccolisoppa som blir dagens lunch. Har lyckats vända den uppåtgående vikttrenden äntligen och har nu en långsamt nedåtgående kurva med hjälp av kaloriräkning! Känns bra att lyckas hejda det i tid. Märkte att jag halkat lite snett med kosten och det blir tydligare när man skriver ner allt vad det är som stjälper dagens intag...

Lyckades på något sätt släpa mig till gymmet idag trots noll motivation och illamående. Slog i huvudet på morgonen, kan man få typ mikrohjärnskakning av det eller nått? För sjuk tror jag inte att jag var längre. Hur som helst gick träningen rätt bra, hoppade över flera av mina vanliga övningar och hade lite längre vilor pga illamåendet, men då kunde jag lasta på lite mer vikt istället vilket kändes skönt. Illamåendet släppte efter ett tag och jag kunde avsluta med core som vanligt. Blev totalt 65 minuters träning. Ställde mig på vågen och känner att det är dags att skära ner lite på pommes och ailoi (:down:) ett tag nu, så här mycket har jag aldrig vägt tidigare.
Glöm inte att det mycket väl kan vara muskler som gör att du gått upp i vikt också! Det känner du ju såklart bäst själv, men i och med att du börjat gymma på nytt ganska nyligen (väl?) vore det inte ett dugg konstigt om kroppen börjat ta till sig lite tunga muskler också ju! :)

Förra veckan, 30 kg: http://vid1109.photobucket.com/albums/h427/wysiwyg01/video-1423919251.mp4.mp4

Igår, 30 kg: http://vid1109.photobucket.com/albums/h427/wysiwyg01/video-1423919350.mp4.mp4

Igår, 40 kg: http://vid1109.photobucket.com/albums/h427/wysiwyg01/video-1423919379.mp4.mp4

(Taggar dig nu @pepp så får du se hur fint jag lyckats ta mig bort från maskinerna! Kör till och med bänkpress och benböj :D)
Jag tycker också det ser bra ut, men hade önskat lite mer svankning i ländryggen samt att du inte låser benen helt när du kommer upp, utan behåller lite lite böjning i knäna liksom. Det är de två sakerna jag brukar behöva bli påmind om vid marklyft, men herregud vad mycket det är att tänka på! Och folk säger att ridning är svårt för koordinationen... :p

Jag skulle vilja tipsa dig om att vrida ena handen. Så att du håller såhär (såg inte ut som att du gjorde det):

Malin-marklyfter.jpg

Då får du ett stadigare/stabilare grepp och orkar lyfta tyngre :)

Spännande, det har jag aldrig sett! Ska testas :)

Tack för recept @Qelina, det där ska jag definitivt testa! Låter som ett gott och näringsrikt bröd, hoppas du kan fortsätta njuta av det och slänga den där förbannade ätstörningen i väggen... :)

Har inte hunnit skriva på ett par dagar, fast i fredags berodde det nog mest på att jag skämdes lite grann :o Istället för att gå till gymmet efter mötet på jobbet så blev jag övertygad att följa med mina kollegor och testa de nya drinkarna som en av barerna på jobbet uppfunnit som bidrag till en bartendertävling. Istället för att svettas och lyfta tungt satt jag alltså och pimplade alkohol vid fyratiden på eftermiddagen, och när vi var klara kändes gymmet varken lockande eller hälsosamt... Usch vad dålig jag känner mig när jag tänker tillbaka på det, men jag hade i alla fall väldigt trevligt med mina kollegor!

Andra bullar blev det igår, körde ett hårt axelpass på eftermiddagen och idag känner jag det i både axlar, rygg och triceps. Jag testade två nya övningar som jag upptäckt är riktigt trevliga (shrugs samt shoulderpress med stång där varannan är push press och varannan vanlig shoulder press) och hade överlag ett väldigt trevligt pass. Som vanligt helt ensam tjej bland en massa karlar i fria vikter-rummet, men det rör mig faktiskt inte i ryggen längre. Vad härligt det är att känna sig stark och motiverad!

Fråga högt nästa gång om de bokat ridhuset? Om inte, promenera där bäst du vill (eller rid eller vad du nu gör). Har man inte bokat är ju alla där på samma grunder oavsett vilken "status" man har. Säg ifrån! Pepp pepp!

Jag vet... Men jag känner mig så liten och tillplattad på något sätt. :(

Ååååhhh jag vill verkligen träna!!! Jag vill svettas, ta ut mig ordentligt. Sätta ihop ett jobbigt cirkelträningspass och bara köra järnet, springa backintervaller, lyfta tunga vikter... Men nä. Med tanke på infektionen så lär jag ju vänta åtminstone tills antibiotikakuren är över, det är 5 dagar kvar.

Idag är det i alla fall sol ute så jag ska ta en promenad. Yoga lite senare också tror jag. Från och med idag ska jag se till att skärpa till mig också, har bara vräkt i mig godis hela veckan och jag mår verkligen inte bra av det. Måste hantera mina känslor på andra sätt än att äta.

Åh @zassoo Jag känner precis som du! Har inte tränat på en vecka pga dumma förkylningen och jag klättrar på väggarna samtidigt som jag inte orkar klättra:D har bakat kanelbullar, kolakakor och kladdkakemuffins… Gissa vart de tar vägen när jag är hemma och superuttråkad?

@zassoo, Jag som sitter "på andra sidan" så att säga, och rider som utomstående med min häst i ett ridhus som ägs av någon annan än den som är ansvarig för mig, min häst och "mitt" stall eller hur jag ska säga, kan inte ens förstå hur de här människorna tänker och fungerar. Gör man verkligen så när man som utomstående kommer och rider i någon annans ridhus? :eek: (Ja, tyvärr kan jag mycket väl tänka mig att man gör just precis så, för det finns så himla mycket konstigt hästfolk överallt.)

Jag har ju en unghäst, som inte är helt stabil att rida på i ridhuset. Särskilt inte om där är andra hästar samtidigt som hon inte känner. Jag försöker alltid att rida till ridhuset på tider när de flesta andra är på jobbet eller i skolan, typ förmiddagar eller tidiga eftermiddagar, för att slippa trängas där inne med en massa andra. Och då är jag ändå mer samma typ som du, att jag går undan om det blir för mycket. Det känns schysstast både mot mig själv, de andra ryttarna och framför allt min häst. Vill man inte ge sin unghäst en positiv bild av att vara i ett ridhus? Det verkar inte de personerna du beskriver tycka i alla fall.

I "mitt" ridhus (det är ett privat inackorderingstall modell större, men där är inga ridlektioner modell ridskolan och de flesta träningar är förlagda till kvällstid, och heller inte alla kvällar) finns ett schema som är tillgängligt för alla via nätet, där man enkelt kan se om det är bokat. För mig är det en självklarhet att boka om man tänker hoppa, jag vill ju inte för min egen skull släpa fram alla hinder och sen kommer någon och säger att jag inte får hoppa där.

Jag hade pratat med hästägaren om jag var du, i och med att det verkar vara hon som har hand om det? Helt krasst så hade jag nog, i hennes sits, faktiskt portat personer som beter sig så. Antingen bokar man ridhuset, eller så visar man hänsyn. Vill man inte göra något av det kan man rida i något annat ridhus.

Dagens plan var en lite längre promenad med hästen. Nu blåser det verkligen storm här, och det känns inte alls motiverande att vara ute överhuvudtaget. Dessutom var det ju det här med lunchen i stallet för alla hästarna idag, som jag måste pricka in (med andra ord, jag måste ta mig iväg till stallet helst nu, våra hästar går ute ganska sent på kvällen så det gör annars inget att det blir lite sen lunch, men jag har ju en bit att köra), och nej, det får nog bli en vilodag idag. Det var tanken och planen från början, men sen blev allt kraschat i fredags.

Jag är noll och absolut noll motiverad inför den kommande veckan också. Kurslitteraturen börjar om med den engelska boken, som jag har genuint svårt för, imorgon publiceras nästa grupparbete och vi är inte ens halvvägs igenom det första som ska in nästa måndag. Just nu är jag så less på skolan och stressen och grupparbetet så det finns inte, och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få upp den motivationen igen.

Tack! Vad gullig du är, jag önskar verkligen att vi kan ses igen på riktigt snart. Antingen att du kommer hit till min lilla stad och hälsar på mig och lilleman (vovven) eller att jag får energi och klarar av att komma till dig, du är verkligen en underbar person.:love:
Aw tack! :love: Jag kommer gärna till dig om det är lättare än att komma till mig! Mina odjur finns ju kvar så de kan du gosa med i sinom tid :D

Glöm inte att det mycket väl kan vara muskler som gör att du gått upp i vikt också! Det känner du ju såklart bäst själv, men i och med att du börjat gymma på nytt ganska nyligen (väl?) vore det inte ett dugg konstigt om kroppen börjat ta till sig lite tunga muskler också ju! :)

Jag tycker också det ser bra ut, men hade önskat lite mer svankning i ländryggen samt att du inte låser benen helt när du kommer upp, utan behåller lite lite böjning i knäna liksom. Det är de två sakerna jag brukar behöva bli påmind om vid marklyft, men herregud vad mycket det är att tänka på! Och folk säger att ridning är svårt för koordinationen... :p

Spännande, det har jag aldrig sett! Ska testas :)

Skulle tro att det är en kombination, jag har tränat mycket tidigare och vägt mindre. Men visst, lite muskler har jag ju börjat få tillbaka :) Egentligen borde jag inte ha vägt mig, jag trivs rätt bra med mig själv och var rätt säker på att jag inte skulle gilla vad jag såg på vågen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 590
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31