Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa hälsar att det finns en suverän italiensk restaurang i Reading som heter Pepe Sale. Han har ätit där flera gånger och aldrig blivit missnöjd :up:

Tack för tipset! :bow:

Ikväll har vi ätit indiskt på en superb restaurang i Covent Garden i London och nu är jag så mätt att jag storknar. Annat beach-relaterat är att jag shoppat ett par sviiindyra tights på Niketown, Oxford street. Jag räknar med att de kommer göra mig flera minuter snabbare på det lokala millopp vi tänkt springa imorgon.
 
Kul med nya presentationer! :D

Jag är 33, bor och jobbar i Uppsala som universitetslärare inom etologi (och djurvälfärd och djurskydd). Ska även försöka mig på att plugga pedagogik 50% under hösten. Får se hur det går. Har precis gått upp från 80 till 100% på jobbet så kanske att jag inte riktigt orkar med, beror på hur svårt pedagogiken känns. :p

Eftersom jag kontorsjobbar måste jag börja röra på mig ordentligt. Var sjukt dålig på det förra året när jag började i Uppsala så nu måste jag skärpa mig. Rider två dagar i veckan men det räcker inte. Var sjukt pepp på att börja träna på ett ställe ett kvarter från min bostad, men har nu blivit med bostadsrätt på annat håll i staden så det får bli Friskis helt enkelt. Ska också fixa min cykel o ta med den upp eftersom jag kommer bo på väldigt nära cykelavstånd (som dock inte kommer göra så mycket för motionen eftersom det är så nära, men men).
 
Jag är hemma från London och gissar att det trots mycket onyttigt inte gör så mycket pga allt gående. Jag tänker hoppas på det i alla fall. :)

Ska förhoppningsvis åka o rida imorgon en sväng, annars tänker jag vila fötterna för jag har ytterligare 3 dagar med mycket gående framför mig mån-ons och vill spara lite på min fot.

En mycket bra grej med nya lägenheten är att jag kommer kunna köra yoga hemma igen!!! :love:
 
29-årig arbetsterapeut som har halkat ifrån hästlivet och istället blivit intresserad av träning. Gillar löpning, skidor och cykel. Är rätt grön på mtb och kämpar fortfarande emellanåt med att våga trampa på genom läskiga partier.
Har just nu några lopp som mål men det stora målet är väl helt enkelt att fortsätta hålla igång och typ utforska varenda stig i kommunen.
Igår sprang jag en fantastiskt fin morgonrunda medan solen gick upp. Det låg dimma på tjärnarna och jag följde en stig jag aldrig provat. Tummen upp för den! Och idag blev det en lång och bitvis skitjobbig cykeltur. Imorgon ska jag ta det jäkligt lugnt.
 
Vi var ut på stan på kulturnatten idag och jag kunde låta bli godis och bulle och allt sånt utan några större problem :up: middag fick bli på ett kebabhak men jag åt bara lite, lite pommes, sen mest kött, kyckling och sallad. Har hållt igång mycket idag + att de shakes jag hade att ta fram nu hade lägre kcal-innehåll än de jag haft tidigare så det borde ha jämnat ut sig :)
 
Hej på er! Jag har halkat ur beachtrådarna totalt men läst lite då och då och har läst den här i alla fall.

Välkommen ni nya, grymt bra jobbat med viktnedgång @LindgrenV och grattis till jobbet @Ninnurur!

Min frånvaro har sina anledningar i alla fall... Blev gravid i maj, fick nya mål att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt men det gick snabbt rätt dåligt då jag fick foglossning redan i v13. För tillfället är jag nöjd så länge jag kan jobba och lycklig de få dagar jag klarar att promenera (typ idag).
Går på vattengympa en gång/vecka, kör lite yoga hemma och funderar på hur mycket som är rimligt att pusha sig själv för att jobba. Mår bra i övrigt dock och är nöjd att ha gått halvvägs utan viktuppgång även om det lär smyga sig på snart.

Så målet för tillfället är väl att fungera så bra det går och ge kroppen bra förutsättningar för förlossning och att komma igång igen i vår och samtidigt kunna ta hand om hundarna. Vi planerar en resa till Kroatien i slutet av oktober också.
 
Igår var vi ute och åt med några vänner på kvällen. Jag var så trött att ögonen gick i kors, det blev en tidig kväll. Cyklingen tog väl ut sin rätt.. Dagens motion blev svampletning och syltkokning:)

Plan för veckan:
Måndag mtb till lämplig backe, där blir det backlöpning.
Tisdag vila/promenad
Onsdag intervaller
Torsdag lugn löpning
Fredag vila/promenad
Lördag ett millopp i fjällterräng i Sälen
Söndag hemmastyrka
 
Jag igår :D

11821933_855555751206841_1179741507_n.jpg
 
Grattis @Jenka! :)

Kl

Har haft två ganska aktiva dagar här nu. Igår sightseeing, bland annat ned och upp för många trappor i en kalkstensgrotta och så kikade vi på ett jättefint vattenfall omgiven av höga, höga berg :love: idag en svettig promenad i byn - det är inte lite kuperat här. Åt en helt enorm och fantastisk middag hos släktingar sen så jag kommer vara mätt till nästa vecka. :D

Här finns också helt underbara, mörkröda och solmogna tomater, gurkor, paprika, druvor, fikon... Plus att kött, korv, mjölk och det mesta är så himla gott och helt annan smak än henma. Mmm maten i detta land alltså! Inget för min diet :p men man äter typ bara frukost och en sen lunch plus lite frukt.

I morgon mer sightseeing i Belgrad! Sen ska jag hem och börja träna! Är mycket pepp på att börja följa sjukgymnastens råd och se om det hjälper min höft som fortfarande strular en del.
 
Stort grattis @Jenka ! :)

---------

Yoga på Friskis idag - jag var inte så nöjd :p Vet inte vad det var för typ av yoga det skulle föreställa men inte det jag räknat med i alla fall. Alltså det var inte dåligt sådär, men det kändes inte som att vi åstadkom någonting typ. Lite katt-ko, ganska många så kallade månhälsningar (never heard of :confused:) som gick rätt snabbt, trädet, lite höftstretch och framåtfällningar, och så typ 20 minuter avslappning. Jahopp. Inte en enda hund eller krigare, inte en enda svettdroppe. Hade jag velat träna lite mer ordentligt hade jag kunnat satt ihop ett bättre yogapass själv för det ändamålet.

Tur att det inte är ett ordinarie pass på mitt Friskis så jag slipper fundera över om jag ska gå dit igen :p
 
Yoga på Friskis idag - jag var inte så nöjd :p Vet inte vad det var för typ av yoga det skulle föreställa men inte det jag räknat med i alla fall. Alltså det var inte dåligt sådär, men det kändes inte som att vi åstadkom någonting typ. Lite katt-ko, ganska många så kallade månhälsningar (never heard of :confused:) som gick rätt snabbt, trädet, lite höftstretch och framåtfällningar, och så typ 20 minuter avslappning. Jahopp. Inte en enda hund eller krigare, inte en enda svettdroppe. Hade jag velat träna lite mer ordentligt hade jag kunnat satt ihop ett bättre yogapass själv för det ändamålet.

Tur att det inte är ett ordinarie pass på mitt Friskis så jag slipper fundera över om jag ska gå dit igen :p

Jag gillar varken månhälsningen eller solhälsningen. Stött på solhälsningen?

Har du något på ditt Friskis som heter Yoga Energy? 80 min yogapass.

Som sagt...alla pass och alla ledare faller en inte i smaken. ;) Jag har en som ibland leder lunch-yogan o jag klarar bara inte av människan. Inget flyt, ingen mjukhet utan strukturen på passet motsvarar armens uppställning. Ja..du/ni fattar.

--
För egen del var det hopplektion på schemat idag. O han är magisk "min" hoppehäst.
 
Jag gillar varken månhälsningen eller solhälsningen. Stött på solhälsningen?

Har du något på ditt Friskis som heter Yoga Energy? 80 min yogapass.

Som sagt...alla pass och alla ledare faller en inte i smaken. ;) Jag har en som ibland leder lunch-yogan o jag klarar bara inte av människan. Inget flyt, ingen mjukhet utan strukturen på passet motsvarar armens uppställning. Ja..du/ni fattar.

--
För egen del var det hopplektion på schemat idag. O han är magisk "min" hoppehäst.

Solhälsningar har jag naturligtvis stött på :p För mig är det själva grunden i yoga (nåja, kanske inte, men det jag själv brukar utgå ifrån) och jag var förvånad över att inte en enda rörelse ur åtminstone solhälsning A var med. Men men, alla tycker inte lika ;)

Vi har normalt sett inte yoga över huvud taget på mitt Friskis, detta var bara ett tillfälligt pass då ledaren för ordinarie passet var otillgänglig så då blev det yoga med en ledare från annan ort. Vi tränar i skolans jympasal och passen som finns att välja på är jympa (medel och bas), skivstång intervall, cirkelfys och core. Ett pass om dagen förutom på fredagar :D :up: Hehe.

Låter som att det gick bra på hoppningen, kul :)
 
Imorgon ska jag inviga mitt nyinköpta gymkort på det andra gymmet (Större, bättre utrustat och närmre!) tillsammans med Hulken. Det är någon form av skräckblandad förtjusning i det, inte minst för att han svurit på att jag inte ska kunna röra mig på tisdag! :D

I övrigt är jag världssämst på att komma ihåg endomondo numera, så jag får logga allting i efterhand och på en höft lite så - och eftersom jag är så rädd att råka sätta för långa sträckor (och "fuska" i utmaningarna) så lägger jag mig någon kilometer under, trots att jag gått samma rundor tusen gånger och vet precis hur långa de är. :rofl:

Kosten just nu är vedervärdigt dålig - jag skyller det på mensvärken från helvetet. Och @cili bedyrade att man får äta (nästan) oändligt med choklad då. :rofl::d:love::up:
 
Faller för grupptrycket och slänger väl in en presentation av mig också. :D

29år,bosatt på Gotland sedan 1,5år (saknar någon att träna med typ extremt mycket, hallåååååå? *hör ekot mot raukarna*). Singel-ish? (Eller? Öhm.. inte helt säker på det här faktiskt. Nästa fråga!)
Jag har en hund, 6,5år gammal amstaffkille (rätt lat) vid namn Optimus Prime - och ja, det är lika bra att jag presenterar honom också för jag tjatar rätt oavbrutet om honom här i trådarna. :rofl::love: Har ett par kusar också, men dom går mest och driver just nu pga hög arbetsbelastning och att livet är rätt tungt just nu (För mig då, inte kusarna.)
Jobbar (jobbade?) i hemtjänsten, bara kvällar och snittar sedan 1,5år tillbaka på 26kvällar i månaden. Mycket jobb helt enkelt.

Började min förändring i januari 2014 och har sedan dess tappat ~110cm på 8 mätpunkter, varav ~20cm i midjan och ~20cm runt rumpan. Målet för i år var att uppnå mina målmått (med en total minskning av 147cm), men vi får väl se vad som händer. Väl där kommer nya målmått att sättas dock, så jag är inte i mål ännu på långa vägar!
Nu har jag haft uppehåll i kost & träning mer eller mindre över sommaren, dels pga jobb, dels pga värme och dels pga en underliggande ätstörning som gör mig manisk och självdestruktiv om jag går in för hårt. Men i normala fall så består min träning i Promenader (Försöker snitta iaf 5km/dag), Simning (Simmar minst 1km 3-4dagar i veckan.) Hemmaträning (Yoga, crosstrainer och cirkelträning). Nu har jag också köpt Gymkort så ska börja träna 2dagar/vecka med en kompis-ish.
Utöver det räknar jag kalorier (till och från ska nämnas!) och har lagt om min kost ganska radikalt mot innan, inte för att den var dålig innan heller men nu är den bättre. Mitt största problem är att jag älskar kolhydrater. Pasta.. Ris.. Bröd.. Mmmmm! :laugh:
Jag har lite käppar i hjulen i form av astma, diskbråck(4st), ledproblem och lösa benbitar i knäna (m.m), det gör visserligen att jag inte kan träna lika som andra, men det är också en motivation - att inte låta mitt måndagsex till kropp fucka up mitt liv. :rofl::up:

Målen har jag ju delvis skrivit, att uppnå mina uppsatta målmått. Men också att bli starkare, mer hållbar och friskare. Få en bra kosthållning och kunna springa, målet är 3km i sträck till en början.:up:

Vad mer?

Jo just! Jag finns på instagram under namnet narcuruni - adda mig vettja! :D:love:


Kul att läsa era presentationer!
Jag fastnade speciellt för din då Nixehen eftersom att din hund har ett sånt fantastiskt namn! Jag älskar Transformers :bump::bump::bump:. En riktig nörd..

Denna veckan har jag varit hundvakt och är det i några dagar till, det resulterade i att jag bara kom iväg till gymmet typ en gång i början av veckan, sen har jag varit jättetrött av någon anledning. Men det blir ju runt 3 timmars promenader med hunden nästan varje dag och så har jag ridit 3 pass och skött kosten toppenbra så jag tror jag kan vara nöjd ändå. :up:
Sålänge det inte blir att man både skippar gymmet och käkar en pizza liksom... Två veckor till sen ska jag ställa mig på vågen och se vad den säger! :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: Badger
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 548
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 224
Senast: bollen__
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 977
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp