Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solhälsningar har jag naturligtvis stött på :p För mig är det själva grunden i yoga (nåja, kanske inte, men det jag själv brukar utgå ifrån) och jag var förvånad över att inte en enda rörelse ur åtminstone solhälsning A var med. Men men, alla tycker inte lika ;)

Vi har normalt sett inte yoga över huvud taget på mitt Friskis, detta var bara ett tillfälligt pass då ledaren för ordinarie passet var otillgänglig så då blev det yoga med en ledare från annan ort. Vi tränar i skolans jympasal och passen som finns att välja på är jympa (medel och bas), skivstång intervall, cirkelfys och core. Ett pass om dagen förutom på fredagar :D :up: Hehe.

Tänkte väl! (ang. solhälsningen) :)

Ingen Friskis för min del förens på onsdag, OM jag får ett nytt kort av snäll sambo vill säga, annars får jag väl köpa själv. :p
 
Idag är det föräldramöte, imorrn ska jag på säkerhetsmöte för bygget på Ackis så att jag får ta mig in på området, jag hoppas att dottern och jag kan åka till gymmet på onsdag!
 
Jag var ute och åkte häst i torsdags och i fredags, så ovan att jag fick träningsvärk av att rida lätt! :o

Nu har jag precis intagit en äcklig hotellfrukost i Oslo, allt som gick att äta var mackor, äckliga mackor. Så nu ska jag bara låta betongsmärgåsarna landa lite, sen ner till gymmet och köra järnet!
 
@zassoo Aldrig hört talas om månhälsningar heller:confused: Är de liknande solhälsningen?

Jag var tvungen att googla när jag kom hem :p Och det finns tydligen men är inte alls lika känt. Vi gjorde någon variant verkar det som - började i mountain pose, sedan vika sig åt ena och sen åt andra sidan, sen framåtfällning, bak med ena foten och ner med knät, sen extended child's pose, sen rulla upp på fötterna och upp i glödposition, sen upp. (ursäkta blandning av engelska och svenska namn men jag kan inte svenska namnen alltid, haha). Eftersom det gick så snabbt så tyckte jag inte att jag fick ut så mycket av det.
 
Tack allihop! :)

Jag cyklade en liten runda igår, ska vara mer skonsamt men fick ont av det för några veckor sen så jag har inte riktigt vågat. Kände av dem, men inte alls så farligt. Träningsvärk i låren idag :p efterlängtat! Konditionen är ju knappast vad den varit dock.
 
PT-pass avklarat och maten står i ugnen.
Jag är lite snorig fortfarande, men känner inte av något i halsen sedan några dagar och om det inte blivit värre till imorgon kan jag alltså köra på som vanligt igen :bump:

Det var i vilket fall mitt sista PT-pass i den omgång jag köpte för ett år sen (då det var kampanjpris), och jag kommer inte köpa fler eftersom det inte riktigt ryms i min studentbudget. Men jag har skrivit ner vilka övningar vi kört, så jag kan försöka återskapa det hela på egen hand. Fick i alla fall beröm för mina positioner idag, trots att jag inte direkt övat på dom sedan förra gången vi körde (i maj...), så jag ska nog klara av att göra det själv också :)
 
För er vars mål är att tappa vikt, eller om man bara vill lära sig mer om kost och hälsa har jag en länk att tipsa om:
https://www.canvas.net/browse/kansasstate/courses/health-and-wellness-2
Det är en gratiskurs som startar nu :) Hittills är det bra info som är lätt att förstå och ta till sig.
Man får även skriva in sin startvikt och sätta upp mål för kursens slut (vill man inte det kan man bara hitta på något).

Den är på engelska, men är det nåt ord man inte förstår är det enkelt att kolla upp i Google Translate :)
 
Iiih, jag fick jobbet! :banana: Fy satan, jag har varit så sjukt nervös, har väntat och förberett mig i ett år för att få den positionen :bump:

Kan inte tänka på mycket annat än det just nu, men träningen flyter på riktigt bra den också. Förra veckans schema som jag även kommer att köra den här veckan blev:

Mån: Ben med fokus på baksida
Tis: Överkropp - Rygg och axlar
Ons: Ben
Tors: Styrkedag - Marklyft och militärpress
Fre: "Övrigt-dag" - Bröst, vader och mage
Lör: Vila
Sön: Styredag - Knäböj och rodd
 
Uppdatering: 2h gym med Hulken = Nixehen är spagetti ööööverallt! :D

Och idag kom jag äntligen över 2dygns träning för i år (utöver promenader och ridning då!) så jag är happyface över det också. :banana:
 
Jag var iväg och vandrade till Kebnekaise i helgen och höjdpunkten var turen upp till sydtoppen i lördags. Vi hade magiskt väder, solen sken och inte ett moln på himlen. Själen mådde så bra :love: Men fy fan vad jobbigt det var :p

12004106_10153263593283353_4722131646348643944_n.jpg

Från toppen av Sverige

12002262_10153263593233353_6356159924919737974_n.jpg


12002062_10153263593508353_5453518793694412029_n.jpg
 
Tack alla! Och självklart stort grattis till @Jenka!

Blev ytterligare onyttigheter då jag och min bror svängde inom och köpte snabbmat på vägen hem från vårt första föräldramöte. Vi sänkte medelåldern en hel del i klassrummet :p (föräldrarna är på semester så jag, 23, och bror, 20 imorgon, fick gå på föräldramöte för vår utbytesstudent).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: Badger
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 548
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 224
Senast: bollen__
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 977
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Bra blötmat
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp