Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puuuust, nu kan jag andas ut på riktigt. Jag har gjort en andra och sista jobbintervju för positionen jag sökte, då är det bara att vänta på svar igen då. Ska ta och blanda mig en fin drink, sen blir det att trotsa regnet och ta några pints med kollegorna :)

Tränade tidigare idag, jag har gjort fredagar till min Övrigt-dag där jag tar tag i allt som jag tycker är tråkigt att träna - det vill säga bröst, vader och mage. Imorron blir det vila!
 
Halloj på Er!

Jag tror aldrig jag skrivit i någon av "Beach-trådarna" men nu f-n är det dags. :D

40 år fyllda, bor norr om Stockholm, är sambo. Student. Skulle ha varit klar arbetsterapeut men pga. strul med uppsats så kombierar jag min uppsats med pedagogik. Rättare sagt, jag försöker begripa mig på vad pedagogik är...det går just nu...sådär.

Träningsmässigt har jag i dagarna nyss börjat om. En krasch med en häst plus ett överjävligt år gjorde att jag tappade orken. Har börjat besöka F&S flitigt och betar av deras pass för se vilken nivå som är lagom och vad det är egentligen som jag gillar. Jag har så här långt fastnat för yoga och core. Jympan..well...inte riktigt min grej men det funkar. Ska se om jag vågar mig på dans o styrketräning också.

Jag skulle nog påstå att jag tränar för att kunna uppnå mina mål inom ridningen. Visst vikten skulle behöva minska men på något vis är det ändå inte det viktiga. Det viktiga för mig är att jag orkar med det jag vill göra.

:)
 
Välkommen @Squie ! :) Kul med fler Friskis-människor :D Jympan tycker jag beror väldigt mycket på ledaren... I min förening tycker jag att jympa medel är sådär, men jympa bas är superkul på grund av den fantastiska ledaren!
 
Välkommen @Squie ! :) Kul med fler Friskis-människor :D Jympan tycker jag beror väldigt mycket på ledaren... I min förening tycker jag att jympa medel är sådär, men jympa bas är superkul på grund av den fantastiska ledaren!

Tack! :)

Jag håller absolut med dig! Tycker nog att det är så överlag på alla pass. Jag vet vem jag föredrar att gå på yogan för (aber just nu, hon är mammaledig - ingen annan riktigt duger) , eller för den delen coren. Dagens jumpa kan ha berott på ledaren, jag har inte riktigt klurat ut "varför" än. Ibland är det dock vettigt att gå ned ett steg..eller gå upp ett steg...bara för att få en instruktör man gillar. :)
 
Hej från Serbien hörni! :) äter grym mat, skiter fullständigt i jobbstress och bara varvar ner. :love: kan plocka färska fikon i trädgården! Mums!

Hänger på presentationen:
28 år, jobbar som konsult och reser mycket. Försöker komma på hur man balanserar stressen, resorna, fältjobb med vardagen där man ska orka diska, städa och umgås. Och träna??

Mitt största mål nu är att få nån slags kontinuitet och träna regelbundet. Måste träna för att knäna och andra leder ska hållas i schack.
 
Jag är en sån som läser allt, men inte skriver så ofta. Men en presentation kan jag nog få ihop.

Jag är 28 år, bor i ett blåsigt hörn av Sverige. Jobbar som byråkrat och tillbringar därför dagarna med att vända papper, fika och gå på olika möten och se viktig ut. Jag bor ensam, så när jag inte jobbar kan jag göra vad jag vill och just nu är det mest träning och ridning. Jag älskar svettiga pass på gymmet och rundar gärna av dagen med lite filosoferande på bryggan. Fast snart får jag nog byta det mot yoga hemma.

Jag tränar för att:
1. Det är roligt.
2. Det får mig att må bra.
3. Kroppen ska hålla och hänga med mig resten av livet.

I övrigt har jag inga riktigt mål med livet och vet inte riktigt var jag är på väg, så försöker just nu att göra allt möjligt som är roligt samtidigt, vilket innebär att jag flänger mellan jobb, gym, stall, puben och badbryggan.

Jag älskar att äta glass och att bada. Har gjort båda delarna idag och tycker därför att det fortfarande funkar med Beach 2015. :D Dessutom drar jag till Cypern om en vecka! :banana:
 
Och lite mer träningsrelaterat då: sprang min del av Östgötamaran, 12,5 km, på helt overkliga 1 h 19 min vilket är sanslöst bra med tanke på att jag 1. inte sprungit på hela sommaren, 2. hade ont i halsen och 3. gick i alla uppförsbackar! Och jag var fräsch när jag kom i mål! Nu är jag således galet pepp på löpning - hoppas det håller i sig. Anmälde mig kvickt till Liuloppet den 15/9. Jag tror att lopp är nyckeln för mig. Det och att springa nya sträckor där jag inte känner till varenda krök i spåret. Undrar hur man löser det rent praktiskt...

Sprang du 12,5 km med halsont? O_o
 
Jag är fortfarande sjuk så hade helt missat att en ny tråd skapats. Så mycket tränar jag just nu:p

Idag och imorgon blir det god mat iaf, vi ska på två-dagars-bröllop!
 
Hejhej nya tråden! Jag hinner inte skriva så mycket för tillfället men följer era vedermödor, såklart :).

Är 28 år, doktorand i statistik och bor under hösten i Reading, UK där jag ska gästforska. Hör annars hemma i Falun. Jag gillar löpning, cykling och längdskidåkning mest som träningsformer men utövar lite av varje. Är strax på väg till ett pass "Hot Yoga" (liknar nog bikram?) då det känns som ett bra komplement till all löpning. Har sprungit tre marathon hittills i livet varav två i fjällen, och ska springa en fjällmara nästa sommar också. 3 oktober springer jag en halvmara i Glasgow så det är primärt den jag tränar för nu.
 
@Niyama, yes, det stämmer. Inte brakont, men med känningar. Det var ju inte så smart, det vet jag, men det är svårt när man är ett lag på fyra och de andra tre inte får starta om det inte är en fjärde person med. Jag kämpade med att hitta ersättare dagarna innan när jag var rätt så risig, men ingen kunde ställa upp. På söndagen då loppet var så var jag mycket piggare, men var ändå inställd på att bryta. Men det kändes så bra att jag fortsatte.
 
Jag är fortfarande sjuk så hade helt missat att en ny tråd skapats. Så mycket tränar jag just nu:p

Idag och imorgon blir det god mat iaf, vi ska på två-dagars-bröllop!


Åh, fan vad fint med tvådagarsbröllop! :D

Men sjukt störigt att du fortfarande inte är pigg! :(
Jag var pigg. Men nu är jag förkyld igen :p
 
Hejhej nya tråden! Jag hinner inte skriva så mycket för tillfället men följer era vedermödor, såklart :).

Är 28 år, doktorand i statistik och bor under hösten i Reading, UK där jag ska gästforska. Hör annars hemma i Falun. Jag gillar löpning, cykling och längdskidåkning mest som träningsformer men utövar lite av varje. Är strax på väg till ett pass "Hot Yoga" (liknar nog bikram?) då det känns som ett bra komplement till all löpning. Har sprungit tre marathon hittills i livet varav två i fjällen, och ska springa en fjällmara nästa sommar också. 3 oktober springer jag en halvmara i Glasgow så det är primärt den jag tränar för nu.
Pappa hälsar att det finns en suverän italiensk restaurang i Reading som heter Pepe Sale. Han har ätit där flera gånger och aldrig blivit missnöjd :up:
 
Idag jobbar och sliter jag i föräldrarnas trädgård. Nästa vecka är det 70-årsfest här så då lär det vara klart med stenläggning och nya rabatten :)
 
Jag hade tänkt gilla ditt inlägg med minus på vågen @Ninnurur, men det kändes inte riktigt rätt med tanke på att du i samma inlägg skrev att du hade fått ont i ryggen. Så här kommer ett gilla på viktnedgången! ;)
 
Sjukt stolt över "min" häst.

//Squie - tjurar vidare med dumma pedagogiken (o käkar princessbakelse :D).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 503
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 543
Senast: bollen__
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 690
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 200
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp