Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag hade det fram till att min e-legitimation gick ut :p Har ingen ny. Funderar på att beställa en personlig kod, den måste dock skickas med brev.
Men det är ju enklare att fixa nytt e-leg ;) hur klarar du dig utan det? Jag loggar in med det överallt ju!

@Qelina - hoppas du får en trevlig vistelse i Stockholm! Jag är säker på att du kommer klara det galant, bara du planerar i förväg :)

Efter sju svåra år fick jag äntligen ut dottern idag! Och vi åkte till studenternas med skridskorna! Det blev ju inte jättemycket åkande när man hjälper en nybörjare, men nog känns det lite i musklerna redan nu ändå. Ovana rörelser ju! :D Men jag tänkte nog försöka mig på lite dynamisk rörelse/yoga senare, det känns som att kroppen behöver det.

Shoppade skor idag! Det var nedsatt pris och jag velade ganska mycket över vad för skor jag skulle ha. Men det fick bli dessa som ska vara väldigt bra när man spelar bollsporter, så jag hoppas det blir toppen till badminton. :) Sen är de nog väldigt bra på gruppträning på gymmet också! Grymt sköna och ser heeeelt spejsade ut, färgerna är mycket starkare i verkligheten. :rofl: Provkörning på tisdag i rackethallen!

627549.jpg

Träning idag fick bli endast ridning. Det gör ont i öronen och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det...? Red med mössa under hjälmen iaf, det var gött!
Och så testade jag bananpannkakor till lunch. Mmmmm smarrigt! :d
Snygga!! :up:

Oj vad ni skriver. Jag har Kvällspass på jobbet den hör helgen. Så jobbar mitt sista nu och ledig sen måndag och tisdag. Idag har jag äntligen kunnat äta helt okej. Och idag blev det 7km promenad i makligt tempo. Imorgon väntar studier och en promenad. Ska köpa gymkort om en vecka när lönen kommit.

@Qelina och @Emtherlia, jag mår bra. Lite spänd i musklerna i bakhuvudet, men annars ok.
Var rätt skakad inatt och kände mig som en usel förare, men det var så jävla jävla helt, och svart ishalka, så det kom helt oväntat.

Men både jag och kollegan mår fint!

@Sleepan - svartis är läskigt som attan! :crazy: Tur att det gick såpass bra för er!

---------------------

Jag fixade 15 min CT och sem drygt 15 min dynamisk rörelse/axelrehab. Lagom mjukstart för ryggen! :)

Jag hinner ju aldrig läsa ikapp, så mycket som ni skriver :arghh:

I helgen har jag varit i stallet totalt 20 timmar. Min vilodag (igår) bestod alltså i att mocka sju boxar, rida två hästar, fodra, släppa ut och in hästar etc. Aktiv vila, kan vi väl kalla det ;)

Nu ska jag snart till stallet igen, men idag blir det inte fullt lika länge. Runt sex timmar "bara". Och ikväll är det styrka som står på schemat. Tur det, eftersom det kommit en till två centimeter förrädisk nysnö över isen :cautious: Så jag vill inte ut och springa.

@Sleepan Usch vad obehagligt med bilolycka! Det är så lurigt på vägarna nu :crazy:

@Qelina Jag förstår att det blir för dig jobbigt med Stockholm, men jag tror absolut att du klarar det. Vet du vilka tider som gäller? Isåfall kanske det går att redan innan du åker hemifrån planera dagarna. När du ska äta, promenera och allt sånt. Iallafall för mig känns det lugnare om jag har en ordentlig plan.
Jag planerar ner till minsta lilla mellanmål när jag ska vara borta flera timmar, även om det bara är till stallet jag ska :o:up:

Och man måste ju inte vara social med de andra om man inte orkar eller vill :) Om det blir för jobbigt och du blir för trött så är det ju helt okej om du går och sätter dig ifred en stund, lyssnar på musik eller läser en bra bok, och laddar batterierna för att orka med.

Jag tror jag börjar bli sjuk... VILL INTE!! :arghh:
Har varit frisk i nästan ett år nu (helt sjukt med tanke på mitt yrkesval) så trodde jag skulle klara vintern. Men som de verkar nu så har bacillerna lyckats fastna på mig..

Varning för ynkligt och självömkande inlägg...

Jag mår inte bra :( Har varit helt slut och haft mer eller mindre feber hela veckan. Igår var värst, orkade absolut ingenting. Gick och la mig klockan åtta. Jag vet inte om det är tänderna, jag trodde det först men jag vet inte. Är inte förkyld eller så. Har ont i käkarna/munnen men kan inte riktigt definiera var.

Jag blir bara så less. Och vet inte riktigt vad jag ska göra. Sist jag var hos tandläkaren frågade jag om visdomstanden som håller på att komma upp just eftersom jag inte ville ha samma problem som med den andra. Men nej det var ingen fara, den växte så fint och skulle få plats. Men nånting är det ju :( Jag vet att jag borde ringa min tandläkare... Ska bara ta mig mod till det. Saken är den att det är min moster som jag gillar jättemycket men det känns som att jag utnyttjar henne och bara pratar med henne när mina tänder krånglar :p Jag är fånig, jag vet... Men har ju en historia med mycket krångel och operationer vad gäller tänder. Och är ärligt talat lite rädd.

Jag vet att jag låter som en treåring... Men allt känns bara skit, så är det. Och jag behöver verkligen all energi jag kan få nu när mina nya kurser börjar och jag ska läsa mer än 100 % :crazy:

Blä :(

Jag mår inte bra :( Har varit helt slut och haft mer eller mindre feber hela veckan. Igår var värst, orkade absolut ingenting. Gick och la mig klockan åtta. Jag vet inte om det är tänderna, jag trodde det först men jag vet inte. Är inte förkyld eller så. Har ont i käkarna/munnen men kan inte riktigt definiera var.

Jag blir bara så less. Och vet inte riktigt vad jag ska göra. Sist jag var hos tandläkaren frågade jag om visdomstanden som håller på att komma upp just eftersom jag inte ville ha samma problem som med den andra. Men nej det var ingen fara, den växte så fint och skulle få plats. Men nånting är det ju :( Jag vet att jag borde ringa min tandläkare... Ska bara ta mig mod till det. Saken är den att det är min moster som jag gillar jättemycket men det känns som att jag utnyttjar henne och bara pratar med henne när mina tänder krånglar :p Jag är fånig, jag vet... Men har ju en historia med mycket krångel och operationer vad gäller tänder. Och är ärligt talat lite rädd.

Jag vet att jag låter som en treåring... Men allt känns bara skit, så är det. Och jag behöver verkligen all energi jag kan få nu när mina nya kurser börjar och jag ska läsa mer än 100 % :crazy:

:( *krama på lite över skärmen*

Jag har varit sjuk sen i torsdags. Så torsdag = 5 km promenad totalt.
Fredag inte röra en fena what so ever. Lördag + Söndag jobba i stallet.
Dvs mocka lite, sopa lite, ta ut och in massa hästar hit och dit.
Idag fortfarande ont i halsen så kommer nog inte göra något överdrivet.

En promenad som mest tror jag. Via stallet för mocka och kolla till min halta fjant och sen hämta barnen.

Har du ringt VC än? T.ex. lågt Hb eller B-vitaminbrist kan ge så himla skumma symtom, se till att få en tid bokad så du får utesluta de där lättfixade sakerna på en gång!

Man får känna sig ynklig ibland, speciellt när man mår sådär.
Säger som tassen: boka tid på VC utöver tandläkaren. Om inte annat är det skönt att få veta att man har okej värden.
Bara att ringa och säga att du vill kolla dina blodvärden eftersom du känner dig trött och orkeslös, så får du komma in och ta ett blodprov :)

Nån här som vill hänga på och springa vårruset i Gbg förresten? Kommer springa själv annars, men det är ju alltid roligare med sällskap åtminstone före och efter start ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023