Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
:( *krama på lite över skärmen*

Tack, detsamma till dig! Det suger att inte må bra :down:

Har du ringt VC än? T.ex. lågt Hb eller B-vitaminbrist kan ge så himla skumma symtom, se till att få en tid bokad så du får utesluta de där lättfixade sakerna på en gång!

Man får känna sig ynklig ibland, speciellt när man mår sådär.
Säger som tassen: boka tid på VC utöver tandläkaren. Om inte annat är det skönt att få veta att man har okej värden.
Bara att ringa och säga att du vill kolla dina blodvärden eftersom du känner dig trött och orkeslös, så får du komma in och ta ett blodprov :)

Nej jag tänkte ringa idag. Hoppas dom har nån tid snart. Tack för pepp :)

Har precis avklarat ett arm/bröst pass, det gick skit, jag är sååå klen i armarna att det är pinsamt. Men ja, det kan ju åtminstone bara bli bättre härifrån :D

Idag ska jag prova på Crosscage. Är väl åt samma håll som Crossfit, men får inte kallas det då det inte är en riktig box, men det är nog jobbigt som fan ändå.

Halvt opepp då jag är slut efter helgen, men har iaf fått sova länge idag.

Haha, VC var rätt punktliga. 11:20 sa telefonsvarare och 11:22 ringde dom :p Har tid bokad om 2 veckor, känns som en evighet men det är väl bara att hålla ut tills dess.

@zassoo, Det kan ju säkert vara något så "simpelt" som tanden som spökar, hade du inte känt av den lite nu sista tiden? Jag hade lite problem med att min rörde på sig förra vårvintern, förvisso i samband med en förkylning, men jag mådde verkligen piss. Jag mår piss om jag får en förkylningsblåsa i munnen på ett olämpligt ställe som gör ont hela tiden också. Det påverkar liksom hela mitt allmäntillstånd.
För övrigt är det ungefär så som du beskrev igår som jag känner mig, bortsett från att jag inte är överdrivet trött och inte riktigt heller är mer andfådd än vanligt (skulle jag bli det är det förmodligen för att jag varit så stillasittande hela hösten att min kondition för tillfället inte är något att hurra för), och för mig är det psykiskt. Jag har frågat min sjukvårdsutbildade mamma, som tror att det är en reaktion på stress, och sen har jag framför allt haft det här exakt likadant en gång innan, under gymnasiet, och då berodde det också på stressrelaterad ångest. Hon hade även haft personer inne på jobbet med liknande "symptom" som var högpresterande i skolan/på jobbet och hade stressiga liv. Förra gången gick det över av sig självt när livet lugnade ner sig lite, så jag hoppas det gör det snart igen.

Det blev ungefär en halvtimmes utritt igår eftermiddag, så allt som allt lyckades jag skramla ihop fem "träningspass" med hästen, fördelat på tre promenader och två utritter, samt tre gånger med powerwalk förra veckan. Och endast en dag där enda "träningstillfället" var stallpysslet. Det är jag nöjd med. :up:

Den här veckan får vi se hur det går. Skolan drog som sagt igång igen idag, och det är två veckor kvar med både skola, häst och allt stallarbetet, så under den tiden vill jag inte ha några krav på mig för vad jag måste göra mer än skolarbetet, och dessutom hotade nyheterna med snö imorgon. Det är ju första vintern i mitt stall, så jag vet inte hur ridmöjligheterna ser ut här. Det jag är mest rädd för är att köra bil i snökaos, så jag hoppas nyheterna hade fel. :p

@zassoo, Det kan ju säkert vara något så "simpelt" som tanden som spökar, hade du inte känt av den lite nu sista tiden? Jag hade lite problem med att min rörde på sig förra vårvintern, förvisso i samband med en förkylning, men jag mådde verkligen piss. Jag mår piss om jag får en förkylningsblåsa i munnen på ett olämpligt ställe som gör ont hela tiden också. Det påverkar liksom hela mitt allmäntillstånd.
För övrigt är det ungefär så som du beskrev igår som jag känner mig, bortsett från att jag inte är överdrivet trött och inte riktigt heller är mer andfådd än vanligt (skulle jag bli det är det förmodligen för att jag varit så stillasittande hela hösten att min kondition för tillfället inte är något att hurra för), och för mig är det psykiskt. Jag har frågat min sjukvårdsutbildade mamma, som tror att det är en reaktion på stress, och sen har jag framför allt haft det här exakt likadant en gång innan, under gymnasiet, och då berodde det också på stressrelaterad ångest. Hon hade även haft personer inne på jobbet med liknande "symptom" som var högpresterande i skolan/på jobbet och hade stressiga liv. Förra gången gick det över av sig självt när livet lugnade ner sig lite, så jag hoppas det gör det snart igen.

Det är det jag inte riktigt vet.. :p Det har känts som att tanden har strulat i bra många veckor, men sen går det ner eller känns lite annorlunda och så börjar jag tvivla. Men jag vet inte, det kan nog vara lite både och. Bäst att kolla upp på VC och så prata med tandläkaren också. Börjar bli trött på att må som en påse skit jämt och ständigt :down:

@zassoo, Det kan nog vara bra att både gå till VC och kontakta tandläkaren, om inte annat för att utesluta typ vitaminbrist och kolla upp om det verkligen är tanden som spökar. Om jag kunde förstå varför vi ens ska få de där visdomständerna, när alla bara har problem med dem? :(

På väg hem från gymmet, blev ben och core idag. Instruktören gick igenom ett par övningar med fria vikter och sedan avslutade jag med de coreövningar jag fått sedan tidigare. Nu bränner det gött i mage och lår :up:

Tackade nej till ett möte för att gå igenom matdagbok, jag tycker att jag äter rätt bra för det mesta och har ingen större lust att göra några ändringar, så fick ett extra träningstillfälle med instruktör istället.

@Wega Så tycker jag inte att du ska behöva känna, man går ju till gymmet för att bli starkare, inte visa upp hur stark man redan är. Jag har också pyttevikter när jag tränar :p

Igår blev det en promenad på 1 mil tillsammans med familj och häst! Ett otroligt bra val att ha med hästen då han blir väldigt pigg och hoppig när vi går på nya ställen. Så tempot hölls uppe och jag märkte ganska snabbt att jag tagit på mig allt för mycket kläder.. Men jösses vad skönt det kändes efteråt! så där steg motivationen :D

Har börjat lägga mig i tid och sover inget på dagarna längre, så är väldigt mycket piggare och gladare nu :banana:

Och idag tackade jag och killen ja till en lägenhet :love: den blir vår i den 1:a mars!

Så härligt att det kommer perioder där man inte har något att klaga på! Har precis slutat skolan för dagen och om 2,5 timmar börjar jag jobba. Men inte ens det känns tungt idag eftersom jag får mer pengar till inredning nu :D

@zassoo Hoppas du får rätt på vad som felar! Jobbigt när tänderna strular och man är sådär hemskt trött. :(

KL

Fick nyss veta att min kompis hade träningsvärk hela helgen efter Core strength. :D Jag som inte kan göra utfall hade inte lika mycket träningsvärk. :p

Och idag längtar jag efter att åka till gymmet och testa mina nya skor. :D Även om det inte är så krävande så hoppas jag det märks skillnad. Imorn testas de på badmintonbanan, och vi har redan bokat en ny tid till nästa vecka. :banana: Tänkte att vi ska testa tennis snart också men jag får nog kolla lite på youtube angående teknik först... Hehe. Även squash vore ju skoj, men det är väl skitsvårt vill jag minnas från gymnasiet?

Just det! När jag köpte skorna testade jag även en ryggsäck som verkade najs. Provade bara en men den var skön och hade tusen olika förvaringsmöjligheter. Och fin färg. ;)
8831762169886_1088472_BlackberryCobalt_1_49040_jpg.jpg

Kostnad ca 1100 kr. Någon med erfarenhet av stora ryggor och vad man söker? Är det värt det? Tänkte börja vandra i sommar, har aldrig gått på lång vandring förut. Jag kan inte bära så mycket vikt utan min kille kommer få ta det tyngsta, men med en stor rygga kan jag ju klämma ner volymslukare som inte väger så mycket. Och gott om vatten. Kommer be om hjälp vid köp men vill gärna ha mer kött på benen då!

Just det! När jag köpte skorna testade jag även en ryggsäck som verkade najs. Provade bara en men den var skön och hade tusen olika förvaringsmöjligheter. Och fin färg. ;)
8831762169886_1088472_BlackberryCobalt_1_49040_jpg.jpg

Kostnad ca 1100 kr. Någon med erfarenhet av stora ryggor och vad man söker? Är det värt det? Tänkte börja vandra i sommar, har aldrig gått på lång vandring förut. Jag kan inte bära så mycket vikt utan min kille kommer få ta det tyngsta, men med en stor rygga kan jag ju klämma ner volymslukare som inte väger så mycket. Och gott om vatten. Kommer be om hjälp vid köp men vill gärna ha mer kött på benen då!

Provade du ryggsäcken tom eller hade du någon tyngd i den? Det är enorm skillnad på en tom och full ryggsäck, så se till att provpacka den. Först då kommer du känna om den verkligen sitter bra. Tryck i åtminstone 10-12 kg, även om du inte tänkt bära så mycket. När jag och maken vandrar brukar jag bära ~15 kg och det är inte särskilt tungt alls om ryggsäcken sitter rätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka